283 revisie.
Re: 283 revisie.
Weet je zeker dat t niet veel te arm loopt. Lijkt alsof je gewoon geen benzine krijgt. Zelfs moddervet loopt hij wel veel meer toeren plankgas zonder last
Re: 283 revisie.
Dat zou best kunnen, ik heb de vlotters flink lager gezet na de overstromingen. Kun je die ook met stilstaande motor stellen?
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: 283 revisie.
Misschien heb je er wat aan
Re: 283 revisie.
T kan wel met een los pompje of nog simpeler een vaatje op hoogte dus gevoed door zwaartekracht. Draai ze eerst naar beneden. Dan vaatje eraan en opschroeven tot je peut uit de plugjes hebt.
Re: 283 revisie.
Dat was een goede tip!.
Nu de vlotters een stukje hoger gezet en de motor heeft daadwerkelijk gelopen. ook hoger in toeren
Alleen de acceleratie pomp werkt niet, er zit een nieuw membraan in.
Nu de vlotters een stukje hoger gezet en de motor heeft daadwerkelijk gelopen. ook hoger in toeren
Alleen de acceleratie pomp werkt niet, er zit een nieuw membraan in.
Re: 283 revisie.
Heb je de carb los gehad? Sommige bowl pakkingen hebben maar 1 gaatje voor de transfer. Als je due verkeerdom hebt dan werkt t dus niet
Dr zit ook een check valve onder de squirter. Zit die vast... lekt of iets dergelijks?
Dr zit ook een check valve onder de squirter. Zit die vast... lekt of iets dergelijks?
Re: 283 revisie.
Weer een flink stuk opgeschoten. Het getik was van een tuimelaar die niet voldoende aan gedraaid was.
De ontsteking staat op 10 graden initieel.
Alleen de holley 4160 heeft me flink koppijn gegeven maar dat lijkt opgelost. De acceleratie pomp was mijn fout, de veer zat aan de droge kant ipv de natte kant.
Met een beetje geluk volgend weekend een proefrit maken
De ontsteking staat op 10 graden initieel.
Alleen de holley 4160 heeft me flink koppijn gegeven maar dat lijkt opgelost. De acceleratie pomp was mijn fout, de veer zat aan de droge kant ipv de natte kant.
Met een beetje geluk volgend weekend een proefrit maken
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: 283 revisie.
Toppy dat het nu weer werkt
Succes met je eerste proefrit
Succes met je eerste proefrit
Re: 283 revisie.
De Holley blijft lastig doen.
De vlotters staan nu goed, al blijft er benzine uit stromen als de niveau schroef los gaat. Dus ergens klopt iets niet.
Ook start de motor prima, maar loopt niet lang.
Ik moet er eerst wat wasbenzine in kiepen anders start de motor niet als deze even gelopen heeft.
Kiep ik er meer in, loopt de motor langer.
Toch stromen de vlotterkamers nog uit de niveauschroef aan de zijkant als de motor uitgevallen is.
Als ik achter de auto kijk zijn er zwarte vochtige plekken te zien op de grond.
De vlotters staan nu goed, al blijft er benzine uit stromen als de niveau schroef los gaat. Dus ergens klopt iets niet.
Ook start de motor prima, maar loopt niet lang.
Ik moet er eerst wat wasbenzine in kiepen anders start de motor niet als deze even gelopen heeft.
Kiep ik er meer in, loopt de motor langer.
Toch stromen de vlotterkamers nog uit de niveauschroef aan de zijkant als de motor uitgevallen is.
Als ik achter de auto kijk zijn er zwarte vochtige plekken te zien op de grond.
Re: 283 revisie.
Heb je de gaskleppen goed gezet zodat de transferslots een vierkantje zijn ipv gleuf als ze tebeel bloot staan aan inlaatvacuum trek je daar benzine en heeft de srelschroef geen nut want die regelt t kanaaltje onder de gasklep.
Als de motor loopt komt er dan bebzine uit de annulair?
Als de motor loopt komt er dan bebzine uit de annulair?
Re: 283 revisie.
Nu staan de gaskleppen goed.
Primair een stuk verder dicht en secundair een stuk verder open.
Het ploffen is iets minder, maar het blijft bagger.
Even kijken of ik een andere goede carburateur kan vinden. Al dat gestart is niet goed voor mijn motor denk ik.
Het zou natuurlijk kunnen dat een powervalve kapot is, al zit er een kogeltje in de base plate.
Primair een stuk verder dicht en secundair een stuk verder open.
Het ploffen is iets minder, maar het blijft bagger.
Even kijken of ik een andere goede carburateur kan vinden. Al dat gestart is niet goed voor mijn motor denk ik.
Het zou natuurlijk kunnen dat een powervalve kapot is, al zit er een kogeltje in de base plate.
Re: 283 revisie.
Het ploffen is eindelijk opgelost, er zat de verkeerde pakking tussen de kleppenplaat en het huis.
De motor loopt goed
Nu nog wachten op het voorjaar.
De motor loopt goed
Nu nog wachten op het voorjaar.