Caprice misfires en ecm locatie

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
ChevRies
Posts: 13
Joined: Tue Oct 10, 2017 10:47 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by ChevRies »

Na vandaag wat tijd te hebben gehad weer eens verder gezocht.
De stekkers van de ODB gaan samen met een heleboel andere naar 2 zwarte stekkers die achter het dashboardkastje / kickpanel zitten.

Image

Image

Ook het eerder genoemde groene kastje wat je op bovenstaande foto rechts ziet hangen hoort in deze kabel boom.
Deze 2 zwarte stekkers horen naar mijn weten naar de / een ECM te gaan !
nu gaan ze een wit stekkerblok in, welke aanzienlijk minder draden / stekker aansluitingen hebben. een hoop van de kabels die dus de 2 zwarte stekkers in gaan lijken verloren te gaan en/of worden nergens op doorverbonden.

Image

Image

Wat is wijsheid om verder te gaan, carburateur omwisselen voor een "electronicaloze" edelbrock?
De auto start altijd, maar loopt rijk en niet zo zacht en rustig als dat een v8 hoort te doen.
De TPS in de Quadrajet krijgt wel stroom e.d. dus op zich lijkt deze prima te functioneren, maar het missen van de ECM moet ergens gevolgen hebben en dus een oorzaak zijn van het ruwe lopen lijkt me?

*edit* foto's groter gepost
Last edited by ChevRies on Mon Oct 23, 2017 12:45 pm, edited 1 time in total.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by Corp »

Zonder ECM heeft de TPS geen %v, geen van de sensoren truwens (bareo etc...)

schroef nou dat kickpanel eraf en kijk of de ECM er zit

Die zwarte stekkers horen op de witte? Ik kant t niet zien de op de telefoon, de foto's zijn zo klein
ChevRies
Posts: 13
Joined: Tue Oct 10, 2017 10:47 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by ChevRies »

ik heb de foto's wat groter gepost..
De kickpanel(s) zijn eraf, zo ook de middenconsole , vloerbedekking en units.
Je ziet dat de draden vanaf de ODB ( te herkennen aan de kleurstellingen ) in de twee zwarte stekkers eindigen.
het komt erop neer dat van de twee zwarte stekkers, er drie door gaan naar de motorruimte middels de witte stekkersblokken.

Image

Overigens heeft de TPS altijd een constante stroom, welke niet lijkt te reageren op gas geven ?

Thanks voor de hulp tot dusver, and excuse my ignorance maar ik wordt verward door wat ik vindt en wat ik verwacht tegen te komen...
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by Corp »

De TPS heeft 5V spanning op 1 draad, een potentiometrische afgeregeld mbt gassstand tussen 0 en 5v en de andere draad is de potentiometrische weerstand.

Ik zie duidelijk de draden naar boven gaan boven het handschoenenvakje.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by Corp »

heeft er iemand aan de witte kant zitten knippen ofzo? Idd, wel erg weinig pinouts daarop.
ChevRies
Posts: 13
Joined: Tue Oct 10, 2017 10:47 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by ChevRies »

Yup, de draden gaan naar boven.
Deze gaan naar de zekeringskast, odb aansluiting, etc..

Image

Image

En wat betreft de TPS, 12 volt en geen ractie op gasstand ..
ChevRies
Posts: 13
Joined: Tue Oct 10, 2017 10:47 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by ChevRies »

Het mooiste zou zijn als ik ergens in noord brabant of omgeving dordrecht een sloop caprice vindt waar ik kan kijken wat ik allemaal mis...

9 van de 10 zijn echter al gestript voordat ze in onderdelen verkocht worde
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Re: Caprice misfires en ecm locatie

Post by Chucky »

De caprice die ik gesloopt heb is al weg.......maar de kabelboom heb ik misschien nog wel. Ik zal van de week eens zoeken voor je.
Overigens mocht je nog wat onderdelen zoeken...ik heb nog wel wat liggen van dat ding.
Post Reply