Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by Jeroen_Sp »

ik zou dat ook niet gaan forceren, volgens mij werk je dan het politieonderzoek tegen.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by hemi »

Ik zou dat nu niet doen.
Maar mocht de uitkomst van het onderzoek in jouw nadeel zijn.........
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by cliffhanger »

Ah op die manier. interessant. Dank voor de tip, zou een goede last-minute rescue zijn......
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by hemi »

Of het echt een rescue weet ik niet.
Je zou zomaar gearresteerd kunnen worden wegens heling of fraude.
Ik zou eerst professioneel advies vragen over deze optie.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by gerrutcamaro »

Als de auto door de rechter aan iemand toegewezen is, wordt die echt niet meer aan een ander toegewezen als je hem overschrijft.

Hopelijk kom je er goed vanaf!
willem
Posts: 1244
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:59 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by willem »

Vreemd verhaal, alvast goed bericht dat hij nog in NL is en in beslag is genomen.

Een tijdje geleden was er hier op het forum ook iemand wiens Blazer verduisterd was, weet niet meer hoe dat toen afgelopen is.
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by cliffhanger »

Ja, de BOA, wijkagent, handhaving en verzekeraar zijn van mening dat er geen reden moet zijn dat ik mijn auto niet terug moet krijgen dus ik heb wonderwel goede hoop. wel ben ik heel benieuwd naar hoe hij er vervolgens bij staat en hoe het verhalen van de schade nu gaat lopen. Op zijn minst moet er schade aan de sloten zijn lijkt me, ik heb de autosleutels hier dus hoe kom je zomaar binnen. dat geldt ook voor het starten van de motor. contactslot, etc. hopelijk zit de motor er nog in anders kan ik echt janken.

weten jullie trouwens hoe het zit met kenteken als een auto gestolen is geweest. Moet ik dan nieuwe platen aanvragen? moet er een 1tje of 2tje bij mijn kenteken? als beide kentekenplaten nog intact zijn en in bezit, is dat dan nodig of niet?
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by MarkV »

Bizar verhaal weer. Ik begrijp niet als de auto op jouw naam staat dat je 'm nog niet terug hebt. Iemand anders kan wel toestemming hebben gegeven de auto mee te nemen (het ''terrein'') maar de auto staat op jouw naam dus is van jou. Ik zou echt zó kwaad worden als dit mij zou gebeuren, met die idiote onlogische Nederlandse regeltjes.
SRB12
Posts: 839
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by SRB12 »

1tje of 2tje doen ze tegenwoordig toch niet meer? Maar als de platen er nog op zitten en goed zijn krijg je er niets bij.
Bij ons zijn eens beide platen gestolen van de auto, toen moesten we wel nieuwen met een 2-tje aanmaken. (Zat al 1-tje op)
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by gerrutcamaro »

Kleine platen krijgen sws geen 1tje of 2tje
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by Jeroen_Sp »

MarkV wrote: Thu Nov 02, 2017 7:18 pm Bizar verhaal weer. Ik begrijp niet als de auto op jouw naam staat dat je 'm nog niet terug hebt. Iemand anders kan wel toestemming hebben gegeven de auto mee te nemen (het ''terrein'') maar de auto staat op jouw naam dus is van jou. Ik zou echt zó kwaad worden als dit mij zou gebeuren, met die idiote onlogische Nederlandse regeltjes.
Inderdaad! In Amerika gaan ze daar anders mee om. Het is en blijft jouw auto. Ongeacht of iemand het daarna voor een "redelijk" bedrag heeft gekocht.

Een voorbeeldje:
https://www.usatoday.com/story/news/nat ... d/5650155/

En daar staat in:
Stolen cars, particularly Detroit classics, are hot commodities among the newly rich around the world, particularly Asia.
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by cliffhanger »

Losse vraag, heb ik nog niet met verzekering en juridisch loket over gehad ;

stel de auto komt terug met een set dikke chrome 18 inch velgen en verse banden. puur theoretisch.
en op die wijze krijg ik de auto terug.

zijn die vervolgens mijn eigendom of moet ik die teruggeven omdat die niet op de auto zaten?

dat betekent dan dat mijn oorspronkelijke cragars vervangen zijn.
dan heb ik het recht die te claimen, danwel een compensatie.

stel, die velgen hebben ze nog liggen en worden dan opgehaald/teruggegeven.
wat moet ik dan - juridisch gezien, niet wat er mogelijk onderling mogelijk afgesproken wordt - met die door de 'dieven' geplaatste velgen doen?

retourneren? houden?

zouden die figuren niet kunnen stellen dat ik die 4 wielen 'onrechtmatig heb verkregen' ?

uiteraard is hier totaal nog geen spraken van, geen idee hoe de auto erbij staat, maar het is wel fijn voorbereid te zijn.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by Texas Boy »

Meegemaakt in Amerika dat klant auto kocht en bleek tientallen jaren geleden gestolen te zijn werd tegen gehouden door douane en ging terug naar originele eigenaar compleet gerestaureerd. Denk dat dit ook zo zal zijn in Nederland en andere landen, auto gaat retour hoe ze deze vinden, lijkt me ook logisch.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by Wilf »

Assumptions…

In Nederland is degene die iets steelt de eigenaar (geworden) en zijn/haar goede wil/eerlijkheid of een rechtszaak waar zijn of haar bezit wordt gereclameerd is de enige manier om het rechtmatig terug te krijgen.

Als je jouw gestolen bezit dus terugsteelt kan de nieuwe eigenaar aangifte doen en kan je in de gevangenis belanden. De kans dat je het dan nog ‘terug’ krijgt is dan nihil.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by hemi »

Wilf wrote: Sat Nov 04, 2017 8:09 am Assumptions…

In Nederland is degene die iets steelt de eigenaar (geworden) en zijn/haar goede wil/eerlijkheid of een rechtszaak waar zijn of haar bezit wordt gereclameerd is de enige manier om het rechtmatig terug te krijgen.

Als je jouw gestolen bezit dus terugsteelt kan de nieuwe eigenaar aangifte doen en kan je in de gevangenis belanden. De kans dat je het dan nog ‘terug’ krijgt is dan nihil.
Volgens mij moet je dan wel kunnen aantonen dat je het product voor een marktconforme prijs gekocht hebt.
Post Reply