Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Elroy »

Hallo, ik rij nu bijna dagelijks al 1,5 jaar lang met mijn Suburban. 95% op lpg. Natuurlijk af en toe wat olie er bij en koelvloeistof maar that's it!
Heb het idee dat hij nu wat moeilijker/ onregelmatiger loopt, vooral als hij koud is.
Nu heb ik bij een garage in Houten een afspraak gemaakt voor een grote beurt. Deze garage doet ook lpg en airco!
Ik heb in het verleden een paar slechte ervaringen gehad met garages omdat ik er achter kwam dat dingen niet altijd klopte met de rekening en werkzaamheden. Zelf kan ik het denk ik niet maar heb ook geen ruimte om iets te doen. Efin! Mijn vraag is, wat kan ik verwachten bij zo' n beurt en heeft iemand een idee van een prijs?
Alvast dank voor je moeite!
TCB Elroy
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by muddy bandit »

De één vervangt alleen de olie en filters van het blok, de ander vervangt alle filters en sapjes in de gehele auto en controleert tevens nog de remmen, spuit alle vetnippels vol enzovoorts... gewoon even heel duidelijke afspraken maken wat je precies wilt.
En dat er dan wat prijsverschil zit tussen de één en de ander lijkt me ook wel vrij duidelijk.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by FritsVrolijk »

bougies

filters

olie


kleppen stellen

carb afstellen

bougiekabels controleren

Automaat olie controleren cq vernieuwen inc filter

Cardan olie controleren


Denk maar doe het zelf hier dat je 500 kwijt bent
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Bromgabber »

Zoals al aangeven word, nog al veel verschillen.
Zou gewoon een lijstje maken wat je graag gedaan wil hebben en vragen of ze alleen willen kijken en contact opnemen wat dat gaat kosten voor dat ze meer kosten gaan maken dan alleen het bekijken.
Oftewel duidelijke afspraken, evt via mail dan staat het zelfs genoteerd.
Weet je precies waar je aan toe ben ;)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by FritsVrolijk »

Das het beste ja goede afspraken maken en controleren of je niet gef@ckt bent achteraf haha
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Elroy »

Juist ja! Zal idd vragen per mail wat ze gaan doen met welke producten en kosten. Ik ken wel een monteur die prive wel eens een klusje doet maar hij weet niks van gas. Met mijn beperkte kennis dacht ik dan ook dat ik beter naar een garage kan gaan die ook lpg inbouw en onderhoud doet!?
Maar Frits, jij bent niet toevalig de Frits met een usa garage? Zal hier even niet de plaats noemen.
Maar ik kom uit de Meern en woonde vroeger in Bilthoven.
Zo ja, kun jij ook werken met lpg systemen?
Ps Allen weer bedankt voor de tips en info!!
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by FritsVrolijk »

Nee er zijn meer Fritsjes gemaakt haha

En eerlijk zelf zou ik naar een goede Lpg boer gaan





Een Grote beurt is niet zo spannend dat kunnen de meeste wel


Maar goed je LPG afstellen en controleren of alles goed werkt is een ander verhaal


Succes hoop dat je een goed adresje kan vinden :thumbs:
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Elroy »

Ha haha! Ik zie nu dat deze Frits ook geboren is als Fritz! Of The Fritz zoals hij zich noemt. Echt wel een kenner van de usa classic cars.
Maar thanks! Ik ga gewoon naar deze lpg garage en maak duidelijke afspraken.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by FritsVrolijk »

We horen wel van je hoe het afloopt
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Jeroen_Sp »

Wat verwacht je dat een lpg boer doet? Behalve CO afstellen?

Kom je uit de buurt van Eindhoven? Ik kan je auto ook een onderhoudsbeurt geven. Dan stellen we samen eerst op wat je wilt dat er gedaan moet worden en je kan bij het onderhoud gewoon aanwezig zijn / meehelpen. Ik heb geen garage oid. Het is voor mij allemaal hobby.
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Elroy »

Hi Jeroen, weet niks van lpg af en of hier ook onderhoud, afstelling etc aan nodig is. Ik heb morgen een afspraak bij de garage. Als jij mij kan helpen en ik kan helpen wil ik dat graag doen. Kom uit de Meern Utr. Is ruim een uur rijden.
Je hebt wel ruimte voor een Suburban?
Hoor het graag zsm!
Groet Elroy
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Jeroen_Sp »

Ik zie dat ik te laat ben met reageren, zie je berichtje nu pas. Was het allemaal gelukt bij de garage? Loopt de motor nu beter?
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Elroy »

Suburban vandaag terug van de garage. Heb dus geen groot onderhoud gevraagd, maar volgende aangegeven:
Olie en oliefilter, luchtfilter, bougies, carterpan schoon, nieuwe afsluitplug en LPG afstellen.
Resultaat, rekening 520,- incl btw. Garage kon gas niet afstellen omdat HC waarde veel te hoog was. Dus wilde ze compressie meten en kijken of het met kleppen te maken had.
Dit zou ong. nog 250,- kosten.
Heb Gerrit gebeld ( contact via dit forum) en om raad gevraagd. Heb nav zijn advies de auto opgehaald zonder de extra werkzaamheden. Jammer genoeg reed mijn auto er niet beter op.
Omdat ik in de buurt was van Gerrit ben ik even bij hem langs gegaan om kennis te maken, al snel zat hij onder de motorkap om het gas af te stellen, om de verdelerkap vast te zetten? En op gevoel de ontsteking af te stellen, gelijk maar een nieuwe accuklem want wat ik had was troep en zat los. Adresje gekregen waar ik ook compressie kan laten meten.
Toffe aardige man! Nog bedankt hierbij Gerrit
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by SRB12 »

Is dat het enige wat ze hebben gedaan voor dat geld? Fors bedrag.
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Wat kost een grote beurt voor mijn Suburban 1977 Big Block

Post by Elroy »

Ging er naar toe omdat ze lpg doen, dit is nu het enige wat ze helaas niet konden doen. Ze hebben wel nog de v-snaar gesteld. Zit ong. 300,- euro arbeid in de rekening.
Post Reply