Gebroken bout startmotor.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Gebroken bout startmotor.

Post by Elroy »

Toeval of niet? Na wat onderhoud aan mijn Suburban afgelopen week bij de garage had ik gelijk start problemen.
Een uur na dat ik hem had opgehaald wilde Gerrit even een stukje rijden en sloeg hij al even vast.
Dit doet hij soms wel soms niet. Deze ochtend dus ook of hij bleef doordraaien ( spinnen).
Kort geprobeerd en gestopt om maar niks kapot te maken. Bij het uitstappen zag ik een vette bout onder mijn auto liggen welke aan het einde van schroefdraad gebroken was. Denk bevestigingsbout moet nog kijken. Maar dit probleem kan toch niks te maken hebben met bijv. V snaar stellen of carterpan reinigen??
Have a nice day!!
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Gebroken bout startmotor.

Post by Corp »

Jawel want om de pan te vervangen moet de starter eraf. Die fijne monteur heeft het ding niet vast gedraaid. Met een beetje pech is het blok ook gescheurd en zit je met een schrootblok of een adapterplaat voor een axiaal gemonteerde starter. Fijne garages allemaal in nl. Je komt zoveel geknoei tegen ook van hoog aangeschreven tokos.
Last edited by Corp on Tue Nov 14, 2017 11:34 am, edited 1 time in total.
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Gebroken bout startmotor.

Post by Elroy »

Whow! Corp! Voelde al wat stress maar nu knijp ik hem echt! Maar snel laten bekijken!!
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Gebroken bout startmotor.

Post by Elroy »

Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Gebroken bout startmotor.

Post by Corp »

Zuinig rijden zo
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Gebroken bout startmotor.

Post by FritsVrolijk »

Maar niet goedkoop
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Gebroken bout startmotor.

Post by Jeroen_Sp »

Hoe is dit nu afgelopen? :?
Corp wrote: Tue Nov 14, 2017 10:09 am Je komt zoveel geknoei tegen ook van hoog aangeschreven tokos.
Dit kan ik ook bevestigen. Dit weekend een MG opgehaald met bijna 6000 euro aan rekeningen van de afgelopen 2 jaar. Maar dat werk is niet goed gedaan. Carbs niet goed afgesteld, verkeerde bougies en andere onderelen gebruikt, verkeerde olie. Ga zo maar door, echt een hele waslijst. Ik ben en blijf echt voorstander van zelf goed de onderhoudsboeken lezen en het zelf op je gemak doen.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Gebroken bout startmotor.

Post by FritsVrolijk »

vacuum gauge Net gekocht ga me ook maar eens verdiepen in me 454 blok haha
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Gebroken bout startmotor.

Post by FritsVrolijk »

En mocht je er een kopen Elroy hier een leuk filmpje

En ze kosten inderdaad maar 20 euro tja voor dat geld ga je een stuk wijzer door de wereld haha

Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Gebroken bout startmotor.

Post by Elroy »

Update, 2 bouten afgebroken. Oude stukjes bout zaten los dus er uit kunnen krijgen. Twee nieuwe bouten er in en er lijkt geen schade! Alleen starten gaat moeilijk/ langzaam tot bijna niet rond, accu test gedaan en die was goed dus morgen nieuwe startmotor. Wat wel raar was dat in het eerste ritje ik twee keer door de rem heen trapte. Even helemaal geen druk, liet ik het rempendaal los en trapte ik nogmaals was het weer goed? Dat was gisteren, vandaag deed de rem het wel goed, kijk het maar even aan.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Gebroken bout startmotor.

Post by Corp »

Wedden dat de ontsteking veel te vroeg staat?

Lekker dan... door de rem trappen
. Klinkt als intern lekke hrc.
Onverstandig om mee door te rijden en eigenlijk gewoon crimineel.
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Gebroken bout startmotor.

Post by Elroy »

Ben gelijk naar Wilem usa cars gegaan, die heeft gelijk de wielen gecontroleerd, rem druk, olie en zag zo snel niks, dacht ook aan de hrc. Deed dit ook gelijk ivm de veiligheid. Maar na die twee keer doortrappen is het niet meer voorgekomen, mocht ik het nog een keer merken gaat er een nieuwe hdc op. Zal de ontsteking laten afstellen.
Bedankt voor de tip en waarschuwing.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Gebroken bout startmotor.

Post by Bromgabber »

Of bestaat de remvloeistof voor het grootste deel uit water en raakte het aan de kook?
Post Reply