dieselvloeistof vraagje

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

dieselvloeistof vraagje

Post by Chief big ol'Cadillac »

een vriend van mij heeft een Dodge diesel (Ram) pickup en de vloeistof in de tank lijkt net stroop; hij loopt er ook niet meer op. we hebben geprobeerd te tank af te tappen maar het spul wil er niet uit. het is nog wel vloeibaar maar erg stroperig. De tank (verwijderd van de truck) staat al 2 weken met een plug open om leeg te laten maar het wil niet. ik kan ook niets vinden om het vloeibaar te krijgen, mengen met wat? hoe krijgen we die tank leeg? we dachten de tank leeg te laten en dan op een betonmolen te binden en maar draaien laten, zo deden we dat vroeger met tanks van Jeeps om ze schoon te krijgen, alle gaten met plakband afplakken en zand erin en draaien maar, maar deze Dodge tank is iets van 180 liter en daar dus veel te lomp voor. we hebben er benzine in gedaan in de hoop dat het mengt maar het leek wel te mengen want als we de tank een een weer bewogen hoorde we het klotsen maar als we nu de plug aan de onderkant open gedaan hebben komt er niks uit ???
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: dieselvloeistof vraagje

Post by boyanka »

Opwarmen met iets van verwarmingslint
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: dieselvloeistof vraagje

Post by Chief big ol'Cadillac »

de hele tank op de kachel leggen misschien? past er makkelijk op qua afmetingen...
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: dieselvloeistof vraagje

Post by Corp »

Die dikke meuk is parrafine. Simpelste om daar vanaf te komen is benzine in de tank. Raar dat t niet werkt
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: dieselvloeistof vraagje

Post by Bromgabber »

Misschien raar maar zit er een gat in voor een vlotter of pomp?
Dat je het er via dat gat zoveel mogelijk eruit schep.
Of open slijpen maar dat lijkt mij niet de eerste keus..
Op de kachel leggen is inderdaad nog wel een idee.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: dieselvloeistof vraagje

Post by Bromgabber »

Wikipedia: Paraffine is onoplosbaar in water en alcohol. Het lost op in tetrachloormethaan, benzeen, trichlooretheen, koolstofdisulfide, benzine en ether.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: dieselvloeistof vraagje

Post by FritsVrolijk »

schoonmaak Thinner moet lukken volgens mij


kost 15 euro voor 5 liter
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: dieselvloeistof vraagje

Post by Chief big ol'Cadillac »

het gat van de vlotter is maar enkele cm doorsnee; eventueel zet ik er de slijptol in en maak het gat groter en las het later weer dicht... het ziet er niet als een originele tank uit, ongeveer 180 liter en helemaal van rvs...
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: dieselvloeistof vraagje

Post by Chief big ol'Cadillac »

die thinner kost hier 5euro voor 5 liter... ik heb het pas gehaald om de verfspuiten schoon te maken... ik zal er eens wat in gieten en kijken wat het doet
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: dieselvloeistof vraagje

Post by FritsVrolijk »

Chief big ol'Cadillac wrote: Fri Dec 01, 2017 10:45 pm die thinner kost hier 5euro voor 5 liter... ik heb het pas gehaald om de verfspuiten schoon te maken... ik zal er eens wat in gieten en kijken wat het doet
Geef mij dat adres dat is echt goedkoop
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: dieselvloeistof vraagje

Post by Corp »

Ja en is t echte xyleen thinner of van die jesse klaver groene biologische kwastenmeuk.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: dieselvloeistof vraagje

Post by FritsVrolijk »

Daar zal het verschil in zitten
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: dieselvloeistof vraagje

Post by camaro67 »

Die Eco troep heb je niks aan lost niks op, het zelfde als de verfafbijt van tegenwoordig, wat een zooitje.
Zodra het goed is voor het milieu heb je er niks aan
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: dieselvloeistof vraagje

Post by Corp »

Dode boom en vis. Of het doodshoofd en kruis. De nieuwe logo's voor superieure kwaliteit en werkzaamheid
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: dieselvloeistof vraagje

Post by RobDodge »

Een lap doordrenkt met peut erin, vlammetje erbij en lekker met een biertje genieten van de warmte!
Brand tie mooi schoon! :)
Post Reply