Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by Homer »

Uiteindelijk het beste een goede taxatie en auto nooit meer terug zien, althans niet binnen de 30 dagen volgens mij.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by FritsVrolijk »

Natuurlijk en je maar blijven afvragen waarom de verzekerings premie maar hoger en hoger wordt
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by sjak_brak »

Even een andere invalshoek over de "kopers" die "te goeder trouw" de wagen zouden hebben opgehaald:

Een andere draai die je er aan kan geven, is dat kopers te goeder trouw ook behoren te weten dat er papieren bij een auto horen. De afwezigheid van papieren had op zichzelf al aanleiding kunnen (moeten!) zijn voor nadere vragen over de herkomst van de auto en de rechtmatigheid van de transactie. Als ze desondanks de wagen zonder vragen opladen kan zeker vragen oproepen over de goede trouw van deze "kopers".

Maar overleg eerst met (voorzover je dit hebt) je casco-verzekering en je rechtsbijstand. Bij veel auto-verzekeringen is een rechtsbijstand inbegrepen, kijk dit even na op de polispapieren.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by hemi »

FritsVrolijk wrote: Sun Nov 05, 2017 10:39 am Natuurlijk en je maar blijven afvragen waarom de verzekerings premie maar hoger en hoger wordt

Dat heeft meer met grote kantoren, foute beleggingen en graaiende managers te maken ;)
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by cliffhanger »

Ik zou ik me niet al te veel zorgen hoeven te maken, maar ja, ik zou ook niet verwachten dat m'n auto zo 'ontvreemd' wordt.

Hoe het ook zij, de 'dieven' beweerden dat ze in 'mijn opdracht' de auto kwamen halen. Dat is een leugen en fraude, dus het inbezitnemen van het voertuig is op ondeugdelijke wijze gebeurd. "Onrechtmatig toegeeigend'. Daarbovenop komt inderdaad het feit dat ze geen papieren hebben gehad, geen sleutels, niks nada. Ook stond het voertuig gewoon geregistreerd, dat hadden ze ook moeten weten.

De 'daders' hebben verklaringen afgelegd die niet corresponderen met wat eenieder zegt. Ook hebben de bewuste 'daders' een registratie van meerdere 'incidenten' is mij verteld dus de kans dat zij uiteindelijk eindigen met het voertuig is uiterst klein.

Ik werd wel geinformeerd door de BOA dat de vraag is in hoeverre de 'dieven' geinvesteerd hebben in het voertuig en in hoeverre dat invloed kan hebben. Wat mij betreft zie ik vanaf nu wel, het belangrijkste is dat de politie de auto heeft geconfisceerd, en dat hij nu niet in hun handen is. Ik zou geruster zijn te weten hoe hij erbij staat. maar voorlopig moet ik het er maar mee doen.

Hoe dan ook had dit veel erger kunnen aflopen, zoals gewoon recht voor je deur te zijn gejat en geen flauw benul hebben waar hij is beland. Toch is het verbazingwekkend dat hij een jaar of 10 op straat heeft gestaan openbaar en binnen een jaar achter slot en grendel gewoon gestolen wordt.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by Jeroen_Sp »

Weet je waar de auto precies staat? Ik denk dat als je bij de politie aangeeft je auto graag eens te willen zien dat ze er echt wel even mee helpen. Dat is mij ook al een keer gelukt. Politieagenten zijn soms ook net mensen met emotie, als je de juiste treft begrijpt die jouw onzekerheid en wil hij even helpen.
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by cliffhanger »

Ik weet waar deze staat ja, ik heb vandaag telefoontje gehad dat ik de firebird kan komen ophalen/laten bezorgen naar adres naar keuze. Weet niet waarom dat niet eerder kon, maar het zal wel.

Ik ga eerst polshoogte nemen, en dan zsm een plek verzorgen om de auto dit keer veilig te stallen. Heb geen flauw benul hoe ze erbij staat, dat moet ik eerst ontdekken.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by FritsVrolijk »

Ben benieuwd hoe ze je auto verkracht hebben de sukkels

sterkte
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by muddy bandit »

Maak er in ieder geval eerst een serie duidelijke foto's van voordat je hem verplaatst, kan in de toekomst wel eens handig zijn als er eventuele schade verhaald kan worden.
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by cliffhanger »

goede tip, was ik al van plan (y)
floffy
Posts: 439
Joined: Thu Apr 13, 2006 6:46 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by floffy »

Update?
Pavement Pounder
Posts: 7962
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by Pavement Pounder »

Ja zit hier ok te draaien van benieuwdheid.
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by cliffhanger »

sorry jongens voor de tergend lange tijd, ik heb het ook giga druk met werk gehad heeft me ook gehinderd te updaten en langs te gaan.

auto is in min of meer zelfde staat, althans, deurslot is naar de mallemoer, deurhendels werken niet meer, raammechanisme niet, stuurslot werkt niet meer, er is een hoek van m'n motorkap (fiberglass) afgebroken, er missen wat kleine grut, er is een achteruitrijlichtglas stuk, er zit een kleine barst in mn achterruit. motor zit er nog in, maar die ga ik niet zomaar aandraaien want wie weet wat men in mn benzinetank oid heeft gegooid nadat men wist dat de politie 'm zou komen halen.
verder is hij heel stoffig, en krijg ik de indruk dat er transportschade is opgetreden aan de (vertikale) frontbalk omdat men maar wat verzonnen heeft om m te vervoeren.

verzekeringsexpert maakt totaalsommetje en presenteert aan de verantwoordelijke partij. in hoeverre daar iets van te zien gaat zijn is maar de vraag maar iedere euro is mooi meegenomen.

ik ga maandag met een locatie spreken waar ik voornemens ben 'm voorlopig te stallen en even te schorsen. ik ben voorlopig in een situatie waarin ik moet gaan solliciteren voor een nieuwe werkgever, dus financieel heb ik nu zoeizo niet de ruimte.

hoe dan ook, wonderen zijn de deur nog niet uit, ik heb m'n bolide terug. :O
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by SRB12 »

Balen van de schade, maar fantastisch dat hij terug is! Vaak genoeg hoor je anders.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Mijn 1971 Firebird is GESTOLEN

Post by mercury1970 »

Top, had veel slechter af kunnen lopen....... succes ermee !
Post Reply