tank vol of leeg bij LPG only

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

tank vol of leeg bij LPG only

Post by paulv »

ik heb een Technocarb lpg mixer gekocht die ik op mijn 1972 firebird 400 ga gebruiken.
benzinepomp wil ik verwijderen en een plaatje plaatsen en leidingen afdoppen.
wat kan ik het beste met de benzinetank doen??
ik wil niet dat mijn tank wegroest met een lege tank.. en de benzine oud laten worden en over een paar jaar weggooien is ook niet echt een optie..

wat is wijsheid ??? (ik wil de tank wel laten zitten ) auto gaat over een paar jaar verkocht worden als mijn huidige restauratie project (1971 gto) klaar is, dus ik wil zoveel mogelijk laten zitten..

groet Paul
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: tank vol of leeg bij LPG only

Post by Collector »

In mijn optiek is er maar 1 mogelijkheid Paul, tank leegrijden, eronder uithalen en het restje benzine eruithalen, en dan droog en warm opslaan.
Dat is volgens mij de enige manier om de tank goed te houden.
Ik weet dat je de tank eronder wil houden maar als er niet genoeg benzine inzit (lees vol) dan roest hij echt als een malle aan de binnenzijde weg.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: tank vol of leeg bij LPG only

Post by FritsVrolijk »

Leeg gooien en vullen met diesel
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: tank vol of leeg bij LPG only

Post by Jeroen_Sp »

of een paar liter afgewerkte olie erin. dat klotst lekker rond en kost niks. Auto verkopen is gewoon even de olie eruit pompen
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: tank vol of leeg bij LPG only

Post by paulv »

idee van jeroen had ik ook.. (maar durfde het hier niet op te schrijven.. )

zat ook te denken om elk half jaar de benzine eruit te halen en nieuwe erin met fuel stabilisator.. gaat ook je benzine lampje niet branden..
maar weer een hoop werk..
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: tank vol of leeg bij LPG only

Post by FritsVrolijk »

Die diesel kun je toch ook verkopen Neem het wel over voor de helft :D
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: tank vol of leeg bij LPG only

Post by boyanka »

Ik heb er gewoon een bodempje benzine in zitten. In geval van nood kan ik in ieder geval verder rijden.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: tank vol of leeg bij LPG only

Post by gert »

ik zou er ook een beetje diesel met wat olie indoen
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: tank vol of leeg bij LPG only

Post by MotiV8 »

Met Ethomix als fuel stabilisator / ethanol killer is je benzine in iedergeval twee jaar houdbaar.
Had hier een auto met een volle tank weg gezet ( euro 95 e5), en die is alleen van APK naar APK gegaan ( twee jaar tussenpoos). T was starten en lopen. Carburateur was nog vlam schoon van binnen. ( ja dat controleer ik ).
Auto staat inmiddels al weer 4 maanden stil, zal eerdaags eens kijken of hij nog wil praten.

http://www.caprimasters.com/winkel/bran ... ix-250-ml/
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: tank vol of leeg bij LPG only

Post by boyanka »

Ik heb er gewoon 95 in zitten met een paar liter diesel vermengd en 1x op een jaar rijdt ik een km of 5 op benzine. Al 8 jaar gaat het prima zo
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: tank vol of leeg bij LPG only

Post by Wilf »

Aspen 4 erin. Blijft wel goed en is niet hygroscopisch.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: tank vol of leeg bij LPG only

Post by MotiV8 »

Wilf wrote: Wed Jan 10, 2018 10:03 pm Aspen 4 erin. Blijft wel goed en is niet hygroscopisch.
Dat spul is gemiddeld €5,- + de liter en niet overal verkrijgbaar. Als je daar je tank mee wil vullen ben je gelijk een arme zak. ( Mijn '73 F250, 80 liter tank).
Is een flesje Ethomix van €18,50 toch goedkoper & behandeld 250 liter benzine en dat werkt ook met E10.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: tank vol of leeg bij LPG only

Post by Wilf »

Bij elke Boels te koop, wel duur maar fijn spul.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: tank vol of leeg bij LPG only

Post by muddy bandit »

Ook te koop bij elke tuinmachineleverancier als er geen Boels of ander verhuurbedrijf in de buurt is.
Ik gebruik dat spul als de auto langdurig geschorst op stal gaat: eerst even de tank leeg rijden/aftappen en dan 5 liter in de tank om de rubbers, leidingen, pomp en carburateur te beschermen.

Maar goed, als het alleen is om de tank tegen roest te beschermen dan diesel erin... Aspen 4 is daar te duur voor.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: tank vol of leeg bij LPG only

Post by paulv »

Heren bedankt voor jullie tips.
Ik ga de tank Vd week leegzuigen en vullen met nieuwe benzine ( deze is al meer dan 7 maanden oud) gelijk fuel stabilisator erbij..
eind van het seizoen (oktober) opnieuw verversen!
Bedankt voor de tips

Groet Paul
Post Reply