1971 pontiac GTO pro-touring

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

@crash, bedankt voor het zichtbaar maken van de foto.. ik loop vaak nog steeds te vechten met “imgur”
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by rednas »

Lekker bezig! Mooi project
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

https://imgur.com/a/wR8yl
https://i.imgur.com/tPAaRgM.jpg
https://i.imgur.com/ofJm39k.jpg[img]htt ... PAaRgM.jpg[/img]

Deuren zijn gestraald, bij 1 deur nieuwe stukken ingelast, daarna opnieuw gestraald, Grondverf binnen en buiten. Binnenkant en achterzijde gespoten.

Verder niks gedaan...
Last edited by paulv on Mon Mar 12, 2018 1:48 pm, edited 1 time in total.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by Crash »

Ik help je wel hoor :thumbs:
Image
Image
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

@crash.. hoe doe jij dat?. ik kopieer de link en plak hem erin per foto.. ik krijg het niet voor elkaar dat ze allemaal zichtbaar worden..

Bedankt👍🏻🚙💨
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by Crash »

paulv wrote: Fri Mar 09, 2018 9:26 pm @crash.. hoe doe jij dat?. ik kopieer de link en plak hem erin per foto.. ik krijg het niet voor elkaar dat ze allemaal zichtbaar worden..

Bedankt👍🏻🚙💨
Ja doe gewoon copy paste you linkje in Image
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

het voorjaar is aangebroken en er is gelijk in 2 weken meer gedaan dan in de afgelopen winter..
blok en front dressing is helemaal schoon en klaar om gespoten te worden. ook zijn alle gietfoutjes op het blok met de dremel/lamellenschijf verwijderd.
nu aan het passen met het blok op het chassis met de body erop.. past precies... tot dat je de Hei wil monteren.. hier is geen plek voor.. mooi klote.
blok naar voren gaat ook niet ivm headers. dus we gaan nu de firewall aanpassen met een "bak" erin waar de Hei mooi te monteren is.. Wij zijn nu bezig de bodem van de body perfect schoon te maken.. randjes van de wielkasten zijn er nu uit geslepen voor nog grotere wielen..
ik heb nu 275-45-18 maar ik denk dat we achter naar 335 gaan. dan maar nieuwe wielen..
Image
blok zou rond de 400 pk hebben.. een paar jaar geleden heeft de vorige eigenaar een "nieuw" onderblok gekocht en daar goede koppen bijgekocht..

even wat gegevens: koppen 346236 K16677 GM2T
Blok voorop T0324TSK achter 361959 L1876 GM t12

Ik heb verder geen onderzoek gedaan naar deze gegevens.. als iemand iets weet zou ik daar erg blij mee zijn. ben zeker geïnteresseerd naar de compressie.. verder zit er een kleine nokas Edelbrock performer in. Image

Keep You posted!
Image
Image
groet Paul
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

Image

ik loop nog steeds te klooien met foto's plaatsen.. :?
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

https://imgur.com/a/oFjRXPO

2 lagen VHT grondlak en 2 lagen vht kleur...

ik ga proberen alles op de motor zwart te houden met ENKELE aluminium delen erop..
verder complete chassis blijft zwart incl bak en uitlaat..
onderkant van de pontiac word ook rood, dus dat zal mooi afsteken..
unteed
Posts: 1
Joined: Sat Jul 14, 2018 8:19 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by unteed »

Hallo Paul,

Aap.com Site en je project gevonden.
Mooie ride nu en straks als ie klaar is , je hebt wel lekker de ruimte om zo een project te beginnen.

groet
Sjaak (Plasmolen)
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

we zijn weer Iets opgeschoten.... uitlaat zit eronder. mid lenght headers voor maximale grondspeling. 2,5"pijp, H-pijp, Borla dempers, 2x cuttouts (na de dempers. helmaal achteraan komen 2x dikke Supertrapp dempers midden onder de bumper uit.. aangezien we nog niet precies weten hoever die uitsteken laten we het voorlopig even zo.. De hele uitlaat behalve de klemmen wordt zwart gespoten, zeker in combinatie met een rode ondekant van de auto zal dit erg gaaf zijn.
cutouts zitten na de dempers zodat ik met een compleet stille auto kan rijden of met een mooie v8 klank.
ik wil absoluut niet met open pijpen rijden met deze motor... (ik ben geen 18 meer) Remleidingen zitten erop. deze zijn aan de bovenkant op het frame gemaakt dat deze van onder niet zichtbaar zijn. (wel van opzij en dus ook te keuren door rdw/apk)
Firewal moet opnieuw aangepakt worden omdat de opening die we gemaakt hebben voor de HEI ontsteking nog steeds iets te klein is.. Big block is toch groter dan gewenst.. :cool:

Groet Paul
Milsbeek



Image

Image

Image

Image
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

Image

Spatborden/deuren passen voor uiteindelijke demontage en spuiten...


Image
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by paulv »

Image

De auto origineel restaureren was 100x sneller, gemakkelijker en veeeel goedkoper geweest... wat een werk.., maar we komen er wel..
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by Robin_Chevelle »

paulv wrote: Mon Apr 15, 2019 4:25 pm De auto origineel restaureren was 100x sneller, gemakkelijker en veeeel goedkoper geweest... wat een werk.., maar we komen er wel..
Dat herkent iedereen hier vast wel, is wat het is, je krijgt er wat moois voor terug en je bent goed bezig. :thumbs:
Gewoon doorzetten.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 1971 pontiac GTO pro-touring

Post by FritsVrolijk »

Respect hoor gaat goed komen met deze
Post Reply