Bij mijn Ford C6 automaat bak is de vacuüm modulator defect.
Nieuwe besteld, kon een paar kleuren kiezen.
Zelfde gekozen als de oude, namelijk groen.
Maar die ik gekregen heb is een verstelbare versie, die er nu op zit is niet verstelbaar en werkt met een pennetje.
Nou ga ik er van uit dat dat dus niet gaat werken, maar wie weet welke ik dan wel nodig heb?
Alle die ik tegen kom zijn ''adjustable'' of ik kan er niet uit opmaken dat ze ''vast'' zijn.
Plaatje bij het praatje:
Ford C6 modulator.
Re: Ford C6 modulator.
werkt wel & pennetje moet je over zetten.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Ford C6 modulator.
Oke, want als ik het pennetje overzet steekt die meer uit bij de ander..
Maar dan ga ik het proberen.
Neem aan dat ik wel gewoon het schroefje erin moet laten?
Maar dan ga ik het proberen.
Neem aan dat ik wel gewoon het schroefje erin moet laten?
Re: Ford C6 modulator.
effe contact opnemen met ingmar elfering in ede, die weet er meer van
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Ford C6 modulator.
Zou idd beginnen met dezelfde afstand, als tie dan te snel opschakeld moet je clockwise verdraaien voor latere hardere shifts.
Counter clockwise for softer earlier shifts..... succes !
Counter clockwise for softer earlier shifts..... succes !
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Ford C6 modulator.
Gert, mailtje met uitleg en vraag gestuurd naar Elferink
Mercury1970, ik heb het pennetje er los ingedaan en gedraait maar had het idee dat er weinig gebeurde..
Mercury1970, ik heb het pennetje er los ingedaan en gedraait maar had het idee dat er weinig gebeurde..
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Ford C6 modulator.
Er zijn verschillende lengtes pennetjes, ik zou de originele niet verzagen, maar een ander stukje rond metaal passend maken.
De afstelling is idd niet zo groot dat je die pen kunt aanpassen, zou met een schroevendraaier de stelschroef helemaal indraaien en dan terug zodat je weet hoeveel slagen die heeft voordat ie los zit, dan de stelschroef in het midden v/h bereik zetten als beginstand, met een "custom-made pennetje"
op dezelfde maat als de oude......
De afstelling is idd niet zo groot dat je die pen kunt aanpassen, zou met een schroevendraaier de stelschroef helemaal indraaien en dan terug zodat je weet hoeveel slagen die heeft voordat ie los zit, dan de stelschroef in het midden v/h bereik zetten als beginstand, met een "custom-made pennetje"
op dezelfde maat als de oude......
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Ford C6 modulator.
Hier een filmpje van een GM maar het is hetzelfde principe:
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Ford C6 modulator.
Antwoord van Elferink was dat het gewoon zou moeten passen.
Ik ga het proberen als ik er wat tijd voor heb.
Filmpje inderdaad ook even gekeken
Ik ga het proberen als ik er wat tijd voor heb.
Filmpje inderdaad ook even gekeken
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Ford C6 modulator.
Vandaag even bezig geweest,
Eerst geprobeerd met originele pennetje en nieuwe modulator.
Resultaat, heel laat schakelen en heel snel terug schakelen.
Daarna zelf pennetje gemaakt dat hij net ze ver uitsteekt als de originele in de oude modulator.
Schroefje in het midden gedraaid.
Schakelde al een stuk eerder en minder snel terug, toen nog een paar slagen uit gedraaid en lijkt het er wel aardig op.
Tijdje rijden en kijken of ik hem zo laat of toch nog iets uitdraai
Eerst geprobeerd met originele pennetje en nieuwe modulator.
Resultaat, heel laat schakelen en heel snel terug schakelen.
Daarna zelf pennetje gemaakt dat hij net ze ver uitsteekt als de originele in de oude modulator.
Schroefje in het midden gedraaid.
Schakelde al een stuk eerder en minder snel terug, toen nog een paar slagen uit gedraaid en lijkt het er wel aardig op.
Tijdje rijden en kijken of ik hem zo laat of toch nog iets uitdraai