dashcam

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

dashcam

Post by boyanka »

Ik zit er over te denken om ook een dashcam aan te schaffen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Iemand ervaring hier mee?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: dashcam

Post by Wilf »

Ja, ik heb veel gekeken op YouTube naar onder andere Techmoan. Die doet tegenwoordig wat minder dashcams maar ik heb op zijn aanraden een Yi Dashcam van Xiaomi gekocht en al heel wat maanden zeer tevreden (een jaar of langer zelfs denk ik…?).

Je moet goed weten wat je wil: wil je voor en achter? Wil je (goed) geluid? Breedbeeld of niet? Is het voor veiligheid (heb ik gedaan nadat een kutgast m’n ruit ingooide op een 80km-weg, eigenlijk na het kalf verdronken is) of voor de mooie plaatjes?

De dashcam die ik heb heeft geen batterij maar supercap, dat gaat minder snel kapot. Hij is wel echt bedoeld om op 12v te draaien, maar als de cap vol zit kan hij zeker 15 minuten mee zonder stroom.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: dashcam

Post by boyanka »

Ik wil gewoon iets wat een mooi beeld geeft en denk dat breedbeeld eigenlijk wel een must is. Geluid vindt ik minder belangrijk
Ook een redelijke opname tijd is wenselijk. Ik denk toch zeker wel 4 uur per ritje
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: dashcam

Post by Wilf »

Dat is afhankelijk van je geheugenkaart en je resolutie. Meeste dashcams maken steeds korte films van rond de 3 minuten waarbij eind en begin overlappen zodat er tijdens een nieuwe opname geen details verloren gaan. De Yi kan zeker 4 uur met mijn huidige SD-kaart, ik dacht dat daar nu een 8GB in zit maar weet het niet zeker. Is terug te rekenen met pixelformaat en frames per seconde maar ik weet nu niet de instellingen uit mijn hoofd :D
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: dashcam

Post by BigBlockMopar »

Heb zelf zo'n algemene 'action cam' van het merk SJcam, type "sj4000".
Kan je simpel met een zuignap op je voorruit plempen en het voordeel is dat je 'm ook voor andere doeleinden kan gebruiken omdat er veel appendages bij geleverd worden. Meer dan bij zo'n GoPro-ding en de aansluitingen zijn hetzelfde als GoPro, dus items zijn wel uitwisselbaar.
Heeft ook functies zoals auto-record bij beweging of continuous recording en diverse video-resoluties en kleurinstellingen.
De SJ5000 is al even uit en heeft nog wat meer functies dacht ik.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: dashcam

Post by Wilf »

Bij de Kruidvat hier ligt een Grundig voor een paar euro (€8,99 meen ik), daar kan je je geen buil aan vallen denk ik.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: dashcam

Post by gert »

ik heb er 1 van de aldi, 50 euro, uitstekend ding!
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: dashcam

Post by boyanka »

Gert
Wat voor merk en model is die?
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: dashcam

Post by gert »

chinees merk, maar werkt prima, is compact en geeft prima beeld.
was bij aldi in aanbieding voor net geen 50 euro, 2 maand geleden ongeveer.
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: dashcam

Post by Collector »

gert wrote: Mon Jun 18, 2018 4:26 pm chinees merk, maar werkt prima, is compact en geeft prima beeld.
was bij aldi in aanbieding voor net geen 50 euro, 2 maand geleden ongeveer.
Gert heb je toevallig de specs van dat ding ?
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: dashcam

Post by gert »

nee, ik heb de verpakking niet bewaard.
Post Reply