Had even een vraag over druk in het koelsysteem.
Heb laatst de waterpomp vervangen kering was lek.
Nieuw koelwater erin en goed ontlucht.
Geen lekkages meer.
Nu had ik laatst een eind gereden.
Na 12 uren even kijken of hij nog op niveau stond.
Was de bovenste radiator slang nog vrij hard.
Niveau in expansievatje stond cm lager.
Draaide de dop eraf ging de druk eraf en niveau stond weer goed.
Naar mijn idee mag er geen druk meer op staan na 12 uren.
Motor loopt verder zo mooi als wat,en staan er volgens mij ook niet bekend om dat ze koppaking problemen hebben.
Nou zegt dat niks natuurlijk,temperatuur meter staat ook altijd perfect in de midden.
Maar ben toch bang dat er uitlaatgassen in het koelsysteem komen.
Mercury grand marquis 1997 druk koelsysteem.
-
- Posts: 653
- Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm
Re: Mercury grand marquis 1997 druk koelsysteem.
Bij warme motor staat niveau hoger en bij afkoelen krimpt de vloeistof en zakt t. Is het een expansie of overloopvat. Dop op radiator of vaatje?
-
- Posts: 653
- Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm
Re: Mercury grand marquis 1997 druk koelsysteem.
Expansie vat.
Met dop.
Geen dop op radiator.
Met dop.
Geen dop op radiator.
Re: Mercury grand marquis 1997 druk koelsysteem.
Hoi
Heb een gr.marquis gehad met hetzelfde probleem
Kenteken begin met rdlv16 ofzo.
Deze blokken krijgen problemen met de koppakking en intake manifold lekkages als ze ouder worden
Heb een gr.marquis gehad met hetzelfde probleem
Kenteken begin met rdlv16 ofzo.
Deze blokken krijgen problemen met de koppakking en intake manifold lekkages als ze ouder worden
-
- Posts: 653
- Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm
Re: Mercury grand marquis 1997 druk koelsysteem.
Haha.
De rdlv18 heb ik nu.
Hoe lang geleden heb je hem verkocht.
Is al eens een nieuw type manifold op gezet.
Orginele is helemaal kunstof.
Nieuw type heeft aluminium crossover.
Die van kunstof scheurt de kunstof crossover vaak.
Koppakking is niet een probleem met deze autos.
Heb er wel een nieuwe waterpomp opgezet.
Die was behoorlijk lek.
Probleem wel minder geworden zo lijkt het.
Volgens mij heb jij hem al een paar jaar niet meer.
Denkt niet dat hij een paar jaar rond rijd met lekke koppakking
De rdlv18 heb ik nu.
Hoe lang geleden heb je hem verkocht.
Is al eens een nieuw type manifold op gezet.
Orginele is helemaal kunstof.
Nieuw type heeft aluminium crossover.
Die van kunstof scheurt de kunstof crossover vaak.
Koppakking is niet een probleem met deze autos.
Heb er wel een nieuwe waterpomp opgezet.
Die was behoorlijk lek.
Probleem wel minder geworden zo lijkt het.
Volgens mij heb jij hem al een paar jaar niet meer.
Denkt niet dat hij een paar jaar rond rijd met lekke koppakking