Problemen op LPG
-
- Posts: 13
- Joined: Tue Nov 21, 2017 9:10 pm
Problemen op LPG
Ik heb een Jeep met een 360ci motor waar een Impco 425 gemonteerd zit.
Bij koude motor valt er nauwelijks mee te rijden, hij stottert en prottelt tot je met een fluelen voet wat hoger in de toeren gaat rijden.
Dit doet hij al zolang ik hem heb en ik heb al een keer een andere verdamper erin gezet, een 300e.
Bougies wat krapper afgesteld, geen resultaat.
Bougiekabels vernieuwd, geen resultaat.
Ontstekingsmodule (hie) vernieuwd, geen resultaat.
De auto reageert iets beter als ik de vacuumvervroeger van de ontsteking los gooi
Het is een tijdje weg geweest toen ik er ander olie in gedaan heb maar nu is het helaas weer terug.
Ik heb een wideband in de uitlaat gezet en hier kan ik op zien dat ie als ie stottert te schraal gaat lopen, gaat kortstondig richting een AFR van 17 of hoger
Deze week heb ik een Edelbrock performer intake 4v gemonteerd omdat ik altijd met het originele spruitstuk 2v reed.
Ook dit heeft geen resultaat, het vreemde is dat ik het bijna altijd heb als de motor koud is maar soms ook na een restart met warme motor.
Ik weet echt niet meer waar ik nu moet zoeken.
Wie o wie kan me helpen?
Edwin
Bij koude motor valt er nauwelijks mee te rijden, hij stottert en prottelt tot je met een fluelen voet wat hoger in de toeren gaat rijden.
Dit doet hij al zolang ik hem heb en ik heb al een keer een andere verdamper erin gezet, een 300e.
Bougies wat krapper afgesteld, geen resultaat.
Bougiekabels vernieuwd, geen resultaat.
Ontstekingsmodule (hie) vernieuwd, geen resultaat.
De auto reageert iets beter als ik de vacuumvervroeger van de ontsteking los gooi
Het is een tijdje weg geweest toen ik er ander olie in gedaan heb maar nu is het helaas weer terug.
Ik heb een wideband in de uitlaat gezet en hier kan ik op zien dat ie als ie stottert te schraal gaat lopen, gaat kortstondig richting een AFR van 17 of hoger
Deze week heb ik een Edelbrock performer intake 4v gemonteerd omdat ik altijd met het originele spruitstuk 2v reed.
Ook dit heeft geen resultaat, het vreemde is dat ik het bijna altijd heb als de motor koud is maar soms ook na een restart met warme motor.
Ik weet echt niet meer waar ik nu moet zoeken.
Wie o wie kan me helpen?
Edwin
-
- Posts: 77
- Joined: Sun Dec 30, 2012 3:50 pm
Re: Problemen op LPG
Doet ie dat ook op benzine of kan ie niet meer op benzine?
Choke??
Choke??
Re: Problemen op LPG
Ik denk dat je gas valve de verkeerde is. De gas valve zit bovenin je impco mixer en mede daarmee stel je je co af.
Zit gelijk onder je afstel schroef.
Die gas valve is er in 4 verschillende cone shapes.
In mijn revisie kit zat ook de verkeerde daarmee liep die ook voor gene meter. Toen zag ik verschil pas.
Zit gelijk onder je afstel schroef.
Die gas valve is er in 4 verschillende cone shapes.
In mijn revisie kit zat ook de verkeerde daarmee liep die ook voor gene meter. Toen zag ik verschil pas.
Re: Problemen op LPG
das voor een 300a mixer, in een 425 zit dat niet.
ik vermoed dat je 425 mixer niet goed is, zit je ver van utrecht? ik heb er 1 liggen om te proberen....
ik vermoed dat je 425 mixer niet goed is, zit je ver van utrecht? ik heb er 1 liggen om te proberen....
-
- Posts: 13
- Joined: Tue Nov 21, 2017 9:10 pm
Re: Problemen op LPG
Hij kan alleen nog op gas, ik heb er geen benzinetank meer onder zitten.
Ik woon in Roosendaal dus Utrecht is helaas niet echt bij de deur.
Ik heb vandaag toch maar een stukje geprobeerd naar de pomp te rijden.
Hoe warmer de motor werd hoe stabiler hij ging rijden. Helaas na even afkoelen wederom hetzelfde probleem, stotteren en bij iets te veel gas backfire.
Voor mijn gevoel zit er ook minder vermogen in als met de originele intake.
Ik woon in Roosendaal dus Utrecht is helaas niet echt bij de deur.
Ik heb vandaag toch maar een stukje geprobeerd naar de pomp te rijden.
Hoe warmer de motor werd hoe stabiler hij ging rijden. Helaas na even afkoelen wederom hetzelfde probleem, stotteren en bij iets te veel gas backfire.
Voor mijn gevoel zit er ook minder vermogen in als met de originele intake.
Re: Problemen op LPG
backfire duidt op een veel te arm mengsel.
ik zou die mixer es nakijken:
als je de gasslang van de verdamper haalt, en erin blaast, kun je dan lucht erdoor blazen of is ie dicht?
hij moet dicht zijn.
luchtfilter eraf:
als je bij draaiende motor met de hand 1/4 gas geeft moet je de gasschuif duidelijk omhoog zie komen.
als je kort volgas geeft moet ie even helemaal omhoog gaan, controleer als motor weer afstaat of de hele slag benut wordt, door met je vinger de schuif omhoog te duwen.
controleer die dingen, en doe verslag.
ik zou die mixer es nakijken:
als je de gasslang van de verdamper haalt, en erin blaast, kun je dan lucht erdoor blazen of is ie dicht?
hij moet dicht zijn.
luchtfilter eraf:
als je bij draaiende motor met de hand 1/4 gas geeft moet je de gasschuif duidelijk omhoog zie komen.
als je kort volgas geeft moet ie even helemaal omhoog gaan, controleer als motor weer afstaat of de hele slag benut wordt, door met je vinger de schuif omhoog te duwen.
controleer die dingen, en doe verslag.
-
- Posts: 13
- Joined: Tue Nov 21, 2017 9:10 pm
Re: Problemen op LPG
Dat ie te arm is klopt, op het moment dat de auto stottert of een backfire geeft zie ik de AFR eronderuit gaan.
Ik heb de verdamper van een goed rijdende auto gehaald dus die zou goed moeten zijn, hoe groot is de kans dat ik twee slechte exemplaren heb???
De gasschuif komt duidelijk omhoog bij gas geven, heb alleen nog geen volgas geprobeerd.
Ik ben pas vrijdag weer terug dus ga die andere dingen ook nog even proberen.
Nog effe voor de duidelijkheid, de gasslang van de verdamper afhalen en dan richting de 425 blazen bedoel je toch?
Wat ik niet begrijp is dat ie toen ik hem kocht ook zo slecht reed en na een oliewissel een lange tijd probleemloos heeft gereden maar nu ben ik weer terug bij af.
Ik heb de verdamper van een goed rijdende auto gehaald dus die zou goed moeten zijn, hoe groot is de kans dat ik twee slechte exemplaren heb???
De gasschuif komt duidelijk omhoog bij gas geven, heb alleen nog geen volgas geprobeerd.
Ik ben pas vrijdag weer terug dus ga die andere dingen ook nog even proberen.
Nog effe voor de duidelijkheid, de gasslang van de verdamper afhalen en dan richting de 425 blazen bedoel je toch?
Wat ik niet begrijp is dat ie toen ik hem kocht ook zo slecht reed en na een oliewissel een lange tijd probleemloos heeft gereden maar nu ben ik weer terug bij af.
Re: Problemen op LPG
ja, richting de mixer blazen.
als die schuif niet hoog genoeg gaat, komt er ook niet genoeg lpg, dat regelt die schuif dus.
het membraan zou kunnen lekken, al vanaf dat je de auto kreeg.
de verdamper zou slecht kunnen zijn, maar dat kun je simpel controleren door hem open, en schoon te maken , en de kleppen controleren op lekkage
of tijdelijk een andere proberen.
je mag ook een goede verdamper en mixer van mij lenen eventueel.
plaats es een foto van je setup hier, misschien rinklet er een belletje.
heeft je auto ooit wel goed gelopen?
als die schuif niet hoog genoeg gaat, komt er ook niet genoeg lpg, dat regelt die schuif dus.
het membraan zou kunnen lekken, al vanaf dat je de auto kreeg.
de verdamper zou slecht kunnen zijn, maar dat kun je simpel controleren door hem open, en schoon te maken , en de kleppen controleren op lekkage
of tijdelijk een andere proberen.
je mag ook een goede verdamper en mixer van mij lenen eventueel.
plaats es een foto van je setup hier, misschien rinklet er een belletje.
heeft je auto ooit wel goed gelopen?
-
- Posts: 13
- Joined: Tue Nov 21, 2017 9:10 pm
Re: Problemen op LPG
Auto heeft een hele tijd, half jaartje ongeveer, goed gelopen na die olie wissel. Ik dacht toen dat het misschien met de opening van de kleppen of iets dergelijks te maken had (slechte lifters??)
Ik heb ook nog wel een 300 mixer liggen, die kan ik ook wel eens proberen, nu kan er toch een carburateur op.
Ik heb ook nog wel een 300 mixer liggen, die kan ik ook wel eens proberen, nu kan er toch een carburateur op.
Re: Problemen op LPG
Hoe lang zit je luchtfilter er al in en of heb je wel het juiste luchtfilter? (Fram ca160)
Re: Problemen op LPG
ziet er goed uit.
luchtfilter? probeer gewoon zonder.
oliewissel verandering kan ik niet verklaren, raar, maar heeft er denk ik niks mee te maken.
probeer maar die 300a mixer, dan sluit je de 425 uit.
ben benieuwd
luchtfilter? probeer gewoon zonder.
oliewissel verandering kan ik niet verklaren, raar, maar heeft er denk ik niks mee te maken.
probeer maar die 300a mixer, dan sluit je de 425 uit.
ben benieuwd
-
- Posts: 13
- Joined: Tue Nov 21, 2017 9:10 pm
Re: Problemen op LPG
Zonder luchtfilter doet ie hetzelfde. Oliewissel kan ik ook niet verklaren maar hij heeft bij mij nooit goed gelopen voordat ik dat gedaan had. Olie gewissled en hij liep zoals het hoorde.
Motor was onder de intake wel erg vuil, carterventilatie aan de achterkant was afgedopt. Ga ik wel weer in orde maken. Rest van de motor was schoon, gelukkig heeft de pan alles opgevangen. Heb in het verleden de carterpan eraf gehaald en die was mooi schoon.
Motor was onder de intake wel erg vuil, carterventilatie aan de achterkant was afgedopt. Ga ik wel weer in orde maken. Rest van de motor was schoon, gelukkig heeft de pan alles opgevangen. Heb in het verleden de carterpan eraf gehaald en die was mooi schoon.
-
- Posts: 13
- Joined: Tue Nov 21, 2017 9:10 pm
Re: Problemen op LPG
Ga ik zeker doen en doe weer verslag
Re: Problemen op LPG
wat je kan proberen is luchtfilter gedeeltelijk afplakken met tape dan trekt hij meer gas door het mengstuk.