blauwe walm na warme start

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
jobnu
Posts: 693
Joined: Sun Mar 11, 2007 9:12 am

blauwe walm na warme start

Post by jobnu »

Hallo,

Mijn Buick 350 is 3 jaar geleden helemaal gereviseerd. Overmaat zuigers en koppen via CenP.

Nu heeft hij altijd al een blauwe walm na een warme start, ook koud alleen dan minder.
Nu een halfuurtje stilstand.

Bougies pas vernieuwd en die waren mooi koffiebruin.
Ik heb een losse breather op het kleppendeksel maar ik vind wel dat de carter ventilatie erg zijn best doet.
Hij zuigt behoorlijk, PCV valve was al vervangen.

Verder zitten de klepsteelafdichtingen alleen op de inlaat zoals standaard. De rubbere van Fell-Pro.

Zou er teveel vacuüm de oorzaak kunnen zijn?
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: blauwe walm na warme start

Post by gert »

als ie niet al teveel olie verbruikt zou ik me geen zorgen maken.
ik vermoed dat het olie is wat langs de uitlaaklepsteel lekt......
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: blauwe walm na warme start

Post by MotiV8 »

Blok wel goed ingereden??

Of als een ouwe lul rustig aan??
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: blauwe walm na warme start

Post by Corp »

Kut umbrella type klepseals.
jobnu
Posts: 693
Joined: Sun Mar 11, 2007 9:12 am

Re: blauwe walm na warme start

Post by jobnu »

Kut umbrella type klepseals.
Hoezo? :eek:
Zijn er betere dan?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: blauwe walm na warme start

Post by Corp »

Positive seals. Klepgeleider moet wel gefreesd worden voor die dingen meestal. Ziek positive seal cutter

Rihanna met dr umbrella heeft ook altijd een blauwe walm van jointjes... is bij je motor net zoiets. Werkt gewoon niet goed. O ringen worden hard. Bagger systeem.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: blauwe walm na warme start

Post by mercury1970 »

Of je zet nieuwe umbrellas erop; niet duur en met een compressor goed te doen.
Dan kun je weer een tijd verder zonder pluim....
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: blauwe walm na warme start

Post by MotiV8 »

Maar,

Als dat blok niet goed is ingereden........

Dan hebben je zuigerveren zich niet gezet..............

Dan is je cilinderwand wellicht verglaast...........

En doed hij ook lekker walmen en vanuit je carter ventilatie ( onderdruk ) spuwen...

De eerste 500km moet je vol der op, anders word het niets meer.
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: blauwe walm na warme start

Post by camaro67 »

mercury1970 wrote: Sun Sep 30, 2018 5:59 pm Of je zet nieuwe umbrellas erop; niet duur en met een compressor goed te doen.
Dan kun je weer een tijd verder zonder pluim....
Yep,.. heb ik ook gedaan met lucht met de Camaro.
in en uitlaat een wereld van verschil :)
Gr. Joop
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: blauwe walm na warme start

Post by Corp »

Bij slechte ring seal kwalmt hij ook als je na op vermogen het gas loslaat, dus afremt op de motor. Na stilstand komt van boven, klepgeleiders of seals dus
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: blauwe walm na warme start

Post by Jeroen_Sp »

maar hij doet het al vanaf het begin lees ik, dan zullen het niet alleen klepseals zijn....
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: blauwe walm na warme start

Post by Corp »

Zijn de koppen gedaan dan? Geleiders gecontroleerd? Wordt nogal eens overgeslagen
Ferry83
Posts: 30
Joined: Wed Jun 20, 2012 11:48 am

Re: blauwe walm na warme start

Post by Ferry83 »

Corp wrote: Mon Oct 01, 2018 3:28 pm Zijn de koppen gedaan dan? Geleiders gecontroleerd? Wordt nogal eens overgeslagen
Dat had ik ook moeten doen...Precies dezelfde ellende...Natte geleiders, zittingen slecht..etc etc. Maar er stond "bolt on for out of the box performance" :D Dat waren dan wel Eddy's.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: blauwe walm na warme start

Post by Corp »

Jokkebrock lol
jobnu
Posts: 693
Joined: Sun Mar 11, 2007 9:12 am

Re: blauwe walm na warme start

Post by jobnu »

Mijn Buick 350 is 3 jaar geleden helemaal gereviseerd. Overmaat zuigers en koppen via CenP.
Reviseerde koppen met stalen geleiders. Rubber seals van een Fell-Pro set.
Goed ingereden met moly zuigerveren.

Het is alleen na (warme) start.
Post Reply