Twin impco 425 setup afstellen
Twin impco 425 setup afstellen
Motor loopt nu, maar stationair niet regelmatig.
Het zijn 2 425 mixers op een verzamelstuk.
Stationaire co inbusjes evenveel omwentelingen gezet.
Wel een raar venomeen 1 verdamper knopje veertje voelt hard aan andere zacht!!!
Iemand een idee.
Gr Danny
Het zijn 2 425 mixers op een verzamelstuk.
Stationaire co inbusjes evenveel omwentelingen gezet.
Wel een raar venomeen 1 verdamper knopje veertje voelt hard aan andere zacht!!!
Iemand een idee.
Gr Danny
Re: Twin impco 425 setup afstellen
Even aan een co meter hangen
Re: Twin impco 425 setup afstellen
met een co meter meet je slechts het geheel, ongeschikt om 2 mixers op 1 plenum af te stellen.
de ene kan goed staan, terwijl de andere niet goed staat.
beter zou zijn, omdat ze op 1 plenum staan, 1 mixer uitschakelen dmv de lpg toevoer te stoppen, en de ander afstellen op netje rondlopen( fuck co)
en hetzelfde herhalen maar dan met de andere mixer.
de ene kan goed staan, terwijl de andere niet goed staat.
beter zou zijn, omdat ze op 1 plenum staan, 1 mixer uitschakelen dmv de lpg toevoer te stoppen, en de ander afstellen op netje rondlopen( fuck co)
en hetzelfde herhalen maar dan met de andere mixer.
Re: Twin impco 425 setup afstellen
Ok Gert maar dan zuigt de andere mixer alleen wel extra (valse) lucht mee.
Of begrijp ik het verkeerd!
Gr Danny
Of begrijp ik het verkeerd!
Gr Danny
Re: Twin impco 425 setup afstellen
nee dat hoeft niet, want je duwt gewoon de schuif die aan het membraan hangt naar benden, dan is ie dicht, hoef je ook niet de lpg toevoer te stoppen
je kan er ook een stukje hout strak insteken zodat de schuif gesloten blijft, wel voorzichtig zijn met dat gegoten aluminium.
je kan er ook een stukje hout strak insteken zodat de schuif gesloten blijft, wel voorzichtig zijn met dat gegoten aluminium.
Re: Twin impco 425 setup afstellen
Ok Gert laatste vraag.
Hoe weet ik nu of mijn timing goed staat.
Voor ik hier aan begin!
Ik heb de lichste veertjes gemonteerd in mijn distributor.
Mechanis gewichtje gaat tot 32 graden .
Als ik het zo bekijk bij raso dan zeggen ze 14 initial 28 mech.
42 totaal maar ja zit ik dan echt goed hoe kom ik daar achter elke motor is anders!
Alvast bedankt
Hoe weet ik nu of mijn timing goed staat.
Voor ik hier aan begin!
Ik heb de lichste veertjes gemonteerd in mijn distributor.
Mechanis gewichtje gaat tot 32 graden .
Als ik het zo bekijk bij raso dan zeggen ze 14 initial 28 mech.
42 totaal maar ja zit ik dan echt goed hoe kom ik daar achter elke motor is anders!
Alvast bedankt
Re: Twin impco 425 setup afstellen
ik weet niet over welke motor het gaat, maar als vuistregel kun je wel aannemen een dikke V8 op lpg:
initial voor ontsteking 10 graden
totale vervroeging, mech+vac maximaal 45 gr.
totale mech vervroeging max 30 gr.
volledige vervroeging dient plaats te vinden bij 2250- 2500 rpm
maakt niet veel uit hoe je dat doet, komt ook niet heel prcies, als het maar flink veel vroeger is dan op benzine.
als je iemand weet met een ouwerwtse verdeler tester dan ben je koopman, das makkelijker als op de motor pielen.
initial voor ontsteking 10 graden
totale vervroeging, mech+vac maximaal 45 gr.
totale mech vervroeging max 30 gr.
volledige vervroeging dient plaats te vinden bij 2250- 2500 rpm
maakt niet veel uit hoe je dat doet, komt ook niet heel prcies, als het maar flink veel vroeger is dan op benzine.
als je iemand weet met een ouwerwtse verdeler tester dan ben je koopman, das makkelijker als op de motor pielen.
Re: Twin impco 425 setup afstellen
Ok bedankt ik heb wat te hobbyen van de winter
Re: Twin impco 425 setup afstellen
ik heb nog es even goed naar zo'n 425 mixer gekeken, maar wat ik zei is niet helemaal waar.
als de schuif naar beneden staat, is de luchtoevoer naar de inlaat niet helemaal afgesloten, er kan dus nog een beetje lucht langs.....
dat geeft een verkeerd beeld op je co meter.
je zou 1 mixer helemaal moeten verwijderen, en dat gat afdekken met een plaatje, heel gedoe.....
ik zou beide mixers gewoon bij stationair draaien op gehoor en mooi rondlopen afstellen, dat lijkt me voldoende in jouw geval
plaats es een foto van je setup, wel interessant.
succes
als de schuif naar beneden staat, is de luchtoevoer naar de inlaat niet helemaal afgesloten, er kan dus nog een beetje lucht langs.....
dat geeft een verkeerd beeld op je co meter.
je zou 1 mixer helemaal moeten verwijderen, en dat gat afdekken met een plaatje, heel gedoe.....
ik zou beide mixers gewoon bij stationair draaien op gehoor en mooi rondlopen afstellen, dat lijkt me voldoende in jouw geval
plaats es een foto van je setup, wel interessant.
succes
Re: Twin impco 425 setup afstellen
Gert hij loopt nog als een krant stationair.
Ik heb de ontsteking gesteld loopt boven 1000 rpm ok trekt als een beer maaaaar stationair trilt hij en loopt niet mooi rond!!! Misfire
Staat nu op.16 initiale timing 18 pingelen ff teruggezet.
25 inc vaccuum.
Ik moet de idle schroef oftewel de fli nderkleppen 2.5 slag open zetten anders loopt hij niet .
Als hij koud is moet ik nog een slag geven anders slaat hij af.
Intake eraf gehad geen vaccuum lek alle slangen nieuw.
Of zal ik de kleppen te open hebben gesteld roller tuimelaars halve draai volgens boekje gegeven(kan ik daar achter komen door compressie te meten?!!
Ik weet het niet meer.
Gr Danny
Ik heb de ontsteking gesteld loopt boven 1000 rpm ok trekt als een beer maaaaar stationair trilt hij en loopt niet mooi rond!!! Misfire
Staat nu op.16 initiale timing 18 pingelen ff teruggezet.
25 inc vaccuum.
Ik moet de idle schroef oftewel de fli nderkleppen 2.5 slag open zetten anders loopt hij niet .
Als hij koud is moet ik nog een slag geven anders slaat hij af.
Intake eraf gehad geen vaccuum lek alle slangen nieuw.
Of zal ik de kleppen te open hebben gesteld roller tuimelaars halve draai volgens boekje gegeven(kan ik daar achter komen door compressie te meten?!!
Ik weet het niet meer.
Gr Danny
Re: Twin impco 425 setup afstellen
mooi gemaakt! kunstwerkje.
wat voor motor zie ik daar eigenlijk?
cilinderinhoud, opgevoerd? standaard? , compr. verhouding? nokkenas?
dat je de vlinderkleppen iets open moet zetten is normaal, en koud is altijd anders
als je de klepspeling verkeerd hebt, heb je ook geen compressie en loopt ie dus helemaal niet, daus das niet aan de orde denk ik.
je zegt dat ie boven stationair goed loopt, das het belangrijkst.
je intake lijkt me ook nogal hoog, en je hebt ook een flink plenum boven de kleppen.
ik denk dat je ermee moet leven dat ie stationair wat rommelig loopt
mijn 396 in mijn el Camino, is nagenoeg standaard, en loopt op de 425 ook stationair als een krant, maar daar is weinig aan te doen, behalve terug naar een 2 barrel intake.
belangrijk is dat je motor goed brandt vanaf deelast en hoger, wat je simpel kan controleren met een air/fuel ratio metertje en een lambda sonde in je uitlaat, een investering van hooguit 100 euro.
had ik ook in mijn camino om de hoofdafstelling van de mixer in te stellen.
stationair stond ie altijd op lean( rood) . maar vanaf halfgas, en tijdens vol accelereren ging ie in het groen.
nog simpeler: 15 km vollast rijden, bij de eerste P gas loslaten, in N zetten, en de P op rijden, motor afzetten, en een bougie bekijken, moet de juiste kleur hebben, niet felwit dus.
kun je hier wat mee?
wat voor motor zie ik daar eigenlijk?
cilinderinhoud, opgevoerd? standaard? , compr. verhouding? nokkenas?
dat je de vlinderkleppen iets open moet zetten is normaal, en koud is altijd anders
als je de klepspeling verkeerd hebt, heb je ook geen compressie en loopt ie dus helemaal niet, daus das niet aan de orde denk ik.
je zegt dat ie boven stationair goed loopt, das het belangrijkst.
je intake lijkt me ook nogal hoog, en je hebt ook een flink plenum boven de kleppen.
ik denk dat je ermee moet leven dat ie stationair wat rommelig loopt
mijn 396 in mijn el Camino, is nagenoeg standaard, en loopt op de 425 ook stationair als een krant, maar daar is weinig aan te doen, behalve terug naar een 2 barrel intake.
belangrijk is dat je motor goed brandt vanaf deelast en hoger, wat je simpel kan controleren met een air/fuel ratio metertje en een lambda sonde in je uitlaat, een investering van hooguit 100 euro.
had ik ook in mijn camino om de hoofdafstelling van de mixer in te stellen.
stationair stond ie altijd op lean( rood) . maar vanaf halfgas, en tijdens vol accelereren ging ie in het groen.
nog simpeler: 15 km vollast rijden, bij de eerste P gas loslaten, in N zetten, en de P op rijden, motor afzetten, en een bougie bekijken, moet de juiste kleur hebben, niet felwit dus.
kun je hier wat mee?
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Twin impco 425 setup afstellen
Je motor pingelt omdat ie bij bedrijfstemperatuur lucht naar binnen zuigt die al is voorverwarmd op 60°+ graden.
Zo kan je het koud/warm mengsel heel moeilijk, of eigenlijk 'niet', goed afgesteld krijgen.
Zo kan je het koud/warm mengsel heel moeilijk, of eigenlijk 'niet', goed afgesteld krijgen.