juistRobin_Chevelle wrote: ↑Sat Jan 16, 2021 8:41 am Als je kleppen "moet" stellen terwijl je hydraulische lifter erin heb zitten is er iets anders mis of extreem versleten
Kleppen stellen met draaiende motor Go ore No
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Kleppen stellen met draaiende motor Go ore No
Re: Kleppen stellen met draaiende motor Go ore No
De vraag is alleen maar hoe je ze kunt controleren.
Je koopt een auto en je weet niet de historie van het voertuig.
Dan wil je misschien gewoon de basis nalopen.
Bijvoorbeeld timing, speling en compressie.
Zo vreemd is dat toch niet?
Misschien sluiten de kleppen niet helemaal en heeft frits compressieverlies of straks verbrande kleppen.
Dus de vraag is hoe kan hij zien welke constructie hij heeft?
En hoe stel je deze in de basis?
Koud of warm?
Motor uit of draaiend(toerental)
Je koopt een auto en je weet niet de historie van het voertuig.
Dan wil je misschien gewoon de basis nalopen.
Bijvoorbeeld timing, speling en compressie.
Zo vreemd is dat toch niet?
Misschien sluiten de kleppen niet helemaal en heeft frits compressieverlies of straks verbrande kleppen.
Dus de vraag is hoe kan hij zien welke constructie hij heeft?
En hoe stel je deze in de basis?
Koud of warm?
Motor uit of draaiend(toerental)
Re: Kleppen stellen met draaiende motor Go ore No
Ja ok, dat heb ik wel gedaan. Uiteraard had ik weer specials nodig voor de stoterstangen, dus de prijs x2
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Kleppen stellen met draaiende motor Go ore No
Dank je Jelmoer voor je berichtjejelmoer wrote: ↑Sat Jan 16, 2021 10:44 am De vraag is alleen maar hoe je ze kunt controleren.
Je koopt een auto en je weet niet de historie van het voertuig.
Dan wil je misschien gewoon de basis nalopen.
Bijvoorbeeld timing, speling en compressie.
Zo vreemd is dat toch niet?
Misschien sluiten de kleppen niet helemaal en heeft frits compressieverlies of straks verbrande kleppen.
Dus de vraag is hoe kan hij zien welke constructie hij heeft?
En hoe stel je deze in de basis?
Koud of warm?
Motor uit of draaiend(toerental)
Heb het vermoeden dat mijn 454 blok uit de jaren 80 is en een blok is met gewoon ouwe meuk dus niks hydraulisch
Zal eens kijken als de kleppendeksel er af is wat er allemaal speelt met die kleppen haha .Verder loopt het motortje prima maar wil gewoon zeker weten dat de kleppen goed staan
De methode met draaiende warme motor wordt veel gedaan en is super makkelijk dus waarom niet
Verder heb ik ooit de compressie gemeten en die was op alle 8 cilinder prima gelukkig
Olie druk schijnt ook redelijk goed te zijn dus we wachten op de zomer dan apk vrij en gaan we weer eens lekker toeren met dat Trukkie
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Kleppen stellen met draaiende motor Go ore No
koop een boek man , hydro`s werden in de jaren 50 al gebruikt door gm , volgens mij heb je geen idee wat je aan het doen bent
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Kleppen stellen met draaiende motor Go ore No
Weet prima wat ik doe anders zou ik er niet aan beginnen hoe moeilijk kan het zijn ff serieusrene74monte wrote: ↑Sat Jan 16, 2021 12:31 pm koop een boek man , hydro`s werden in de jaren 50 al gebruikt door gm , volgens mij heb je geen idee wat je aan het doen bent
En door een kleppendeksel heen kijken lukt nog altijd niet
Last edited by FritsVrolijk on Sat Jan 16, 2021 12:40 pm, edited 1 time in total.
Re: Kleppen stellen met draaiende motor Go ore No
Het zou zomaar kunnen allemaal. Het is goed dat je alles effe na wilt lopen. En advies is nooit weg natuurlijk. Voor een goed advies moeten wij wel weten wat voor blok je nu uiteindelijk hebt. In de quote heb ik toch enige tegenstrijdugheid opgemerkt. ( niks hydraulisch & draaiende warme motor )FritsVrolijk wrote: ↑Sat Jan 16, 2021 12:02 pm Dank je Jelmoer voor je berichtje
Heb het vermoeden dat mijn 454 blok uit de jaren 80 is en een blok is met gewoon ouwe meuk dus niks hydraulisch
De methode met draaiende warme motorr wordt veel gedaan en is super makkelijk dus waarom niet
Verder heb ik ooit de compressie gemeten en die was op alle 8 cilinder prima gelukkig
s:
heb je misschien zo`n motor?
454 HO Tech Specs
Part Number: 12568774
Engine Type: Chevy Big-Block V-8
Displacement (cu. in.): 454
Bore x Stroke (in.): 4.250 x 4.000
Block (P/N 19170538): Cast-iron with four-bolt main caps
Crankshaft (P/N 14096983): Forged steel
Connecting Rods (P/N 19170198): Forged steel
Pistons (P/N 10215228): Forged aluminum
Camshaft Type (P/N 24502611): Hydraulic roller
Camshaft Lift (in.): .510 intake / .540 exhaust
Camshaft Duration (@.050 in.): 211° intake / 230° exhaust
Cylinder Heads (P/N 12562920): Iron rectangular port; 118-cc chambers
Valve Size (in.): 2.190 intake / 1.880 exhaust
Compression Ratio: 8.75:1
Rocker Arms (P/N 12523976): Stamped steel
Rocker Arm Ratio: 1.7:1
Water Pump (P/N 19168606): Cast-iron, long-style
Flexplate (P/N 10185034): 14"
Recommended Fuel: Premium pump
Ignition Timing: 36° Total @ 4,000 rpm
Maximum Recommended rpm: 5500
Balanced: External
Maar als je met het advies van Jelmoer geholpen bent is het prima natuurlijk.
Gr. G
Re: Kleppen stellen met draaiende motor Go ore No
oke, als alles binnen de toleranties ligt, deckheight, koppen niet teveel gevlakt, klep niet te diep liggen etc dan moet het zonder specials gewoon goed zijn. Zelfs bij een Ford 400 . Maar omdat ik een mieren neuker ben, heb ik m`n rockers ook allemaal uitgevuld met speciale vulplaatjes van Ford
Racing Parts.
Gr G
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Kleppen stellen met draaiende motor Go ore No
nee , je weet niet wat je doet , en onder je kleppendeksels kun je het ook niet zien , maar je hebt hydro`s en die hoef je niet te stellen
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Kleppen stellen met draaiende motor Go ore No
Beste ik zou het echt niet weten Wou de nummers controleren op me blok maar die zijn zo 1.2.3 niet leesbaar dus daar moet ik nog werk van makenGrasmusen wrote: ↑Sat Jan 16, 2021 12:39 pm Het zou zomaar kunnen allemaal. Het is goed dat je alles effe na wilt lopen. En advies is nooit weg natuurlijk. Voor een goed advies moeten wij wel weten wat voor blok je nu uiteindelijk hebt. In de quote heb ik toch enige tegenstrijdugheid opgemerkt. ( niks hydraulisch & draaiende warme motor )
heb je misschien zo`n motor?
454 HO Tech Specs
Part Number: 12568774
Engine Type: Chevy Big-Block V-8
Displacement (cu. in.): 454
Bore x Stroke (in.): 4.250 x 4.000
Block (P/N 19170538): Cast-iron with four-bolt main caps
Crankshaft (P/N 14096983): Forged steel
Connecting Rods (P/N 19170198): Forged steel
Pistons (P/N 10215228): Forged aluminum
Camshaft Type (P/N 24502611): Hydraulic roller
Camshaft Lift (in.): .510 intake / .540 exhaust
Camshaft Duration (@.050 in.): 211° intake / 230° exhaust
Cylinder Heads (P/N 12562920): Iron rectangular port; 118-cc chambers
Valve Size (in.): 2.190 intake / 1.880 exhaust
Compression Ratio: 8.75:1
Rocker Arms (P/N 12523976): Stamped steel
Rocker Arm Ratio: 1.7:1
Water Pump (P/N 19168606): Cast-iron, long-style
Flexplate (P/N 10185034): 14"
Recommended Fuel: Premium pump
Ignition Timing: 36° Total @ 4,000 rpm
Maximum Recommended rpm: 5500
Balanced: External
Maar als je met het advies van Jelmoer geholpen bent is het prima natuurlijk.
Gr. G
Bedankt voor het mee denken
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Kleppen stellen met draaiende motor Go ore No
met de k van klootzak ? :-) :-)
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: Kleppen stellen met draaiende motor Go ore No
FritsVrolijk wrote: ↑Sat Jan 16, 2021 12:56 pm Nou das goed nieuws haha Thanks ouwe motor muis toch niet toevallig Rene met k in het begin
Maar dan laten we het voor wat het is
De enige leesbare code op het blok is zie foto Fijn weekend allemaal
Je zou is aan de achterzijde moeten kijken, daar staat je giet nummer waarmee je kan herleiden wat voor blok je heb. Bestuurders kant, op schuine vlak achter de kop. Je rembekrachtiger zal behoorlijk in de weg zitten om het goed te lezen. Trek een klepdeksel eraf en je heb het gietnummer van je kop.
Nummer wat je nu laat zien is ingeslagen, als deze overeen komt met chassis nummer is het wat ze noemen "matching number"
Vaak na revisie waarbij blok gedecked is, is die niet meer leesbaar.
Ieder moet nog leren, maar als ik jou was zou ik eerst is wat basis werkplaats handboeken gaan lezen.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Kleppen stellen met draaiende motor Go ore No
Hoi hoi met dit nummer vin nummer ben ik ook al wat verder gekomen maar je hebt gelijk ik moet die andere nummers achterhalen
Maar blijft dat het stellen van de kleppen met draaiende motor natuurlijk niet echt spannend is
De vraag blijft wel of het met mijn motor mogelijk is maar daar komen we nog wel achter hopelijk
Bedankt voor het mee denken en ik ga online een vraagbak op snorren
Maar blijft dat het stellen van de kleppen met draaiende motor natuurlijk niet echt spannend is
De vraag blijft wel of het met mijn motor mogelijk is maar daar komen we nog wel achter hopelijk
Bedankt voor het mee denken en ik ga online een vraagbak op snorren
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm