A Ford 1929 deense papieren as V8 op kenteken zetten

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Arj
Posts: 5
Joined: Thu Apr 01, 2021 10:42 pm

A Ford 1929 deense papieren as V8 op kenteken zetten

Post by Arj »

Heb al een paar jaar een A Ford tudor in de schuur staan met deense papieren. Op die papieren staat een 4 cilinder.
De bedoeling is om de A Ford om te bouwen naar milde hotrod/ ratrod.
De auto is echt een project, zeg maar een rollend chassis met koetswerk en blok er los in.

NU hebben we onlangs een V8 flathead blok gekocht en wat zou het mooi zijn om deze V8 in de A Ford te bouwen.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken met de RDW ?

De auto is nog niet gezien door de RDW, is het een goed idee om met de auto + V8 blok naar de RDW te gaan en kijken wat men kan doen ?
Of beter om de 4 cilinder eruit te halen, en met een hoop losse onderdelen bij de RDW te komen en dan kenteken aanvragen ?

ik hoor graag wat de beste weg is om te bewandelen.
jelmoer
Posts: 313
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: A Ford 1929 deense papieren as V8 op kenteken zetten

Post by jelmoer »

Hoi,

Volgens mij heb je toch een jaar geleden dezelfde vraag gesteld of was dat iemand anders?

Heb je al eens geïnformeerd bij de RDW wat de beste volgorde is.
Je kunt toch aangeven dat dit blok er al in/bij zat maar dat hij nog als v8 op kenteken is gezet.
Succes
grandmaster n
Posts: 394
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: A Ford 1929 deense papieren as V8 op kenteken zetten

Post by grandmaster n »

RDW is tegenwoordig best streng.
In 1929 had Ford geen V8 en dan vinden ze het niet leuk dat je met een V8 aankomt.
Ik zou de 4banger erin hangen, kenteken halen en daarna de V8 erin hangen.
Je hebt toch geen keuringsplicht meer, dus niemand die er dan nog naar kijkt....

gr
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: A Ford 1929 deense papieren as V8 op kenteken zetten

Post by rene74monte »

grandmaster n wrote: Mon Feb 07, 2022 4:04 pm RDW is tegenwoordig best streng.
In 1929 had Ford geen V8 en dan vinden ze het niet leuk dat je met een V8 aankomt.
Ik zou de 4banger erin hangen, kenteken halen en daarna de V8 erin hangen.
Je hebt toch geen keuringsplicht meer, dus niemand die er dan nog naar kijkt....

gr
zo doen de meesten het , er zijn ook veel te veel regeltjes vind ik
Post Reply