Mag ik jullie om een mening vragen?
Heb een ander intake manifold voor mn 350 en hierin zitten 2 koelwater aan sluitingen, links en rechts achter naast de onsteking.
Nou is mijn vraag, deze afdoppen en hetzelfde laten als het oude manifold, of aansluiten en mee laten circuleren in b.v. de kachel aansluiting.
Een beetje extra circulatie achter in het blok lijkt mij geen kwaad te kunnen, of verstoord dit de natuurlijke circulatie omdat dit anders vanaf fabriek wel gedaan was.
Verder zijn de meningen over het vacuum voor de rem bekrachtiger nogal verdeeld, kan ik deze nu beter rechtstreeks aansluiten op de intake of zoals het origineel zit vanonder de carbarateur.
Koelwater circulatie en rem vacuum
Re: Koelwater circulatie en rem vacuum
De koelwater openingen naast de onsteking moeten altijd dicht zijn anders verstoor je de circulatei die bedacht is door de ingenieurs.
Of je moet echt een extreem block bouwen met meer dan 600 hp. We weten niet wat je van plan bent ?
Het koelwater wordt door de water pomp langs de cilinders naar achteren ge pompt en komt dan door de cilinderkop weer terug naar voren. Daar komt het samen bij de themostaat. Dus al je achter wat aansluit verstoor je de koeling van de cilinderkopppen.
Dus zeker niet door de kachel of ander idee, danheb je kans dat je de boel echt verstoord
Vacuum aansluiting onder de carb is misschien wel het beste, maar niet alijtd nodig. bij mij zit die gewoon op cilinder inlaat kanaal No 4 ( Ford ) dat is No. 8 voor chevy. En dat gaat prima. Als je geen te wilde nokkenas hebt, en voldoende vacuum bij stationair.
Gr G
PS fotootje had wel handig geweest, dan had ieder de posities van vacuum ook kunnen zien............
En als je echt los wil gaan moet je hier maar eens kijken.https://www.yellowbullet.com/threads/be ... 796/page-4
Of je moet echt een extreem block bouwen met meer dan 600 hp. We weten niet wat je van plan bent ?
Het koelwater wordt door de water pomp langs de cilinders naar achteren ge pompt en komt dan door de cilinderkop weer terug naar voren. Daar komt het samen bij de themostaat. Dus al je achter wat aansluit verstoor je de koeling van de cilinderkopppen.
Dus zeker niet door de kachel of ander idee, danheb je kans dat je de boel echt verstoord
Vacuum aansluiting onder de carb is misschien wel het beste, maar niet alijtd nodig. bij mij zit die gewoon op cilinder inlaat kanaal No 4 ( Ford ) dat is No. 8 voor chevy. En dat gaat prima. Als je geen te wilde nokkenas hebt, en voldoende vacuum bij stationair.
Gr G
PS fotootje had wel handig geweest, dan had ieder de posities van vacuum ook kunnen zien............
En als je echt los wil gaan moet je hier maar eens kijken.https://www.yellowbullet.com/threads/be ... 796/page-4
Last edited by Grasmusen on Thu Aug 04, 2022 9:28 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 215
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: Koelwater circulatie en rem vacuum
Thnx, duidelijk en inderdaad een leuke discussie hierover, maar zo extreem is mn set-up niet.
Hier alsnog een foto,
Dus voor mijn opstelling de 4 hoekaansluitingen afdoppen en de originele flow toepassen.
Achterop de onderplaat zit origineel het rem vacuum (aansluiting naast dunne pijpje)
Het vacuum zit in inlaat voor cilinder 8 bij dit manifold.
Hier alsnog een foto,
Dus voor mijn opstelling de 4 hoekaansluitingen afdoppen en de originele flow toepassen.
Achterop de onderplaat zit origineel het rem vacuum (aansluiting naast dunne pijpje)
Het vacuum zit in inlaat voor cilinder 8 bij dit manifold.