68 camaro carbon fiber
-
- Posts: 389
- Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm
68 camaro carbon fiber
Heb dus een turbo setje gekocht met een rajay turbo en een intake manifold van martin het geheel gepolijst de turbo zelf gedaan de rest weg gebracht.
Het motor blok kaal gemaakt en inkleur gespoten.
En toen maar begonnen met de auto uit elkaar halen
Nu is het wachten tot alles inkleur wordt gespoten en mijn spullen binnen zijn.
Het motor blok kaal gemaakt en inkleur gespoten.
En toen maar begonnen met de auto uit elkaar halen
Nu is het wachten tot alles inkleur wordt gespoten en mijn spullen binnen zijn.
Last edited by camaro-erik on Sat Feb 19, 2011 2:41 pm, edited 17 times in total.
-
- Posts: 1379
- Joined: Mon Apr 25, 2005 10:16 am
-
- Posts: 389
- Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm
-
- Posts: 1643
- Joined: Tue Oct 11, 2005 8:18 am
-
- Posts: 389
- Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm
-
- Posts: 1698
- Joined: Mon May 23, 2005 11:54 am
Wat about je nokkenas ? Heb je daarvan gekeken wat de dynamische compressie verhouding is ?
Niet om lullig te doen maar de keuze van de turbo is wat je vaak aan het einde van het project doet ahv de specs van de andere zaken die nu wellicht nog aardig onzeker zijn.
Met een nog lagere compressie (grotere verbrandingskamers) zal je nog meer boost moeten draaien om vermogen te maken, ik denk dat je dan al snel aan het eind van je zuigers en de drijfstangen komt dus gesmede internals en dus een fatsoenlijke rebuild is dan niet onverstandig.
Vaak is het zo dat als je echt wat vermogen gaat maken je dan vaak als nog op de 'koffie komt' alleen dan is het allemaal flink wat duurder.
Niet om lullig te doen maar de keuze van de turbo is wat je vaak aan het einde van het project doet ahv de specs van de andere zaken die nu wellicht nog aardig onzeker zijn.
Met een nog lagere compressie (grotere verbrandingskamers) zal je nog meer boost moeten draaien om vermogen te maken, ik denk dat je dan al snel aan het eind van je zuigers en de drijfstangen komt dus gesmede internals en dus een fatsoenlijke rebuild is dan niet onverstandig.
Vaak is het zo dat als je echt wat vermogen gaat maken je dan vaak als nog op de 'koffie komt' alleen dan is het allemaal flink wat duurder.
sergio.... straat auto... geen 700pk monster...
een euroflut auto met turbo heeft gemiddeld tussen 8:1 en 8.8:1 compressie verhouding...
hij zit al hoger.. als daar 10 psi bij komt weet je niet wat je meemaakt.. op euro 98
met een stock of een net-iets-meer-als-standaart nokkenas kun je prima uit te voeten...
flattop's kan heel goed.. als je naar dikkere pakkingen/grotere verbrandings kamer zak je genoeg..
een euroflut auto met turbo heeft gemiddeld tussen 8:1 en 8.8:1 compressie verhouding...
hij zit al hoger.. als daar 10 psi bij komt weet je niet wat je meemaakt.. op euro 98
met een stock of een net-iets-meer-als-standaart nokkenas kun je prima uit te voeten...
flattop's kan heel goed.. als je naar dikkere pakkingen/grotere verbrandings kamer zak je genoeg..
idd leuk project ,maar 8.5 punt comp is voor de straat plenty ,standaard nok voldoet of een special voor blowerapplicaties leest anders op het net een stukje over statisch en dynamische compressie, enne ik zou voor gesmede zuigers gaanSergio Z28 wrote:Wat about je nokkenas ? Heb je daarvan gekeken wat de dynamische compressie verhouding is ?
Niet om lullig te doen maar de keuze van de turbo is wat je vaak aan het einde van het project doet ahv de specs van de andere zaken die nu wellicht nog aardig onzeker zijn.
Met een nog lagere compressie (grotere verbrandingskamers) zal je nog meer boost moeten draaien om vermogen te maken, ik denk dat je dan al snel aan het eind van je zuigers en de drijfstangen komt dus gesmede internals en dus een fatsoenlijke rebuild is dan niet onverstandig.
Vaak is het zo dat als je echt wat vermogen gaat maken je dan vaak als nog op de 'koffie komt' alleen dan is het allemaal flink wat duurder.
-
- Posts: 1379
- Joined: Mon Apr 25, 2005 10:16 am