Sakoe`s '74 Ranchero

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by Ed »

Wat een armoe......... :(
En dat terwijl het zo makkelijk anders kan.
sakoe
Posts: 945
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:55 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by sakoe »

Ach, het heeft allemaal wel zo zijn charme, niet iedereen heeft een brug in zijn schuur staan!! 8)

(ik zou `m best wel even van je willen lenen Ed :D )

De onderkant heeft geen voorlopig geen haast, ziet er allemaal nog netjes uit. Ik moet alleen terzijnertijd al die gore tectylmeuk maar eens vervangen voor wat POR 15. De steunen gebruik ik alleen maar voor het demonteren, en dat zit er in middels bijna op :)


Maar wat je al niet in je voorschermen tegen kan komen :cry:
Image

En de status nu:

Image
DeVicEofHeLL
Posts: 748
Joined: Thu Dec 28, 2006 8:35 pm

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by DeVicEofHeLL »

Je bent al aardig opweg sjaak, had ik gelijk met die boutjes ?? 8) :P
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by cliffhanger »

Ach, het heeft allemaal wel zo zijn charme, niet iedereen heeft een brug in zijn schuur staan!!
die charme is weg als die bakstenen bezwijken onder de 'druk' en uit elkaar schieten, en dan lig je er met je taas recht onder.
:arrow:
sakoe
Posts: 945
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:55 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by sakoe »

Ja man, het is me zo vrij vlot gelukt!! :)

Je ziet het resultaat he!
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by watahyahknow »

gouden tip dat met die motorkraan , ik heb er trouwens voor pickups ook een soort adapter voor gezien waarmee je in je eentje de cabine en de laadbak kan verwijderen
sakoe
Posts: 945
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:55 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by sakoe »

cliffhanger wrote: die charme is weg als die bakstenen bezwijken onder de 'druk' en uit elkaar schieten, en dan lig je er met je taas recht onder.
:arrow:
Lijkt me idd niet al te best...houdt het voorlopig maar zo als `t is.

watahyahknow wrote:gouden tip dat met die motorkraan , ik heb er trouwens voor pickups ook een soort adapter voor gezien waarmee je in je eentje de cabine en de laadbak kan verwijderen
Lijkt me voorlopig idd het beste plan! Wat kosten die dingen, zal zeker handig zijn bij het monteren van de hele bende!!
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by watahyahknow »

http://bouw-tuin.marktplaats.nl/kranen- ... kraan.html" target="_blank" target="_blank
135 oeroh en eentje voor 2 ton
sakoe
Posts: 945
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:55 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by sakoe »

Zijn we weer.....

Heb vandaag een filmpie gemaakt waar je mijn blok hoort lopen. De kwaliteit is niet al te best maar je hoort wel een tik in de kop. Misschien kan iemand hier iets meer over zeggen.
Nu nog een standaard aanschaffen en dan ga ik `m er binnekort uit proberen te lepelen.
:cry:
Spannend, zal de eerste keer worden. Gelukkig staat er op het forum het een en ander waar ik wel wat aan heb..
Als iemand me zou willen ondersteunen, en of nog tips heeft hoor ik het graag.

Hier even 2 filmpies:

Image

Image

Ook ben ik al een stuk verder met het kaalmaken van de body, heb er nog trillende handen van :hammer: .

zie hier:

Image

Raam ging er niet zonder slag of stoot uit. Dan maar grof geweld 8)
Image

Image

groet Sjaak
Klaas
Posts: 2951
Joined: Sun Mar 21, 2004 10:58 pm

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by Klaas »

Jezus wat een klus Sjaak!
Ziet er goed uit, succes met het werken in de k k k kou de komende tijd,kun je m niet blank laten lakken , ziet er wel gaaf uit zo, blank metaal...
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by Ed »

lekker bezig Sjaak 8) . Blok verwijderen is gewoon, alles er omheen loshalen, vloeistoffen aftappen en de bedrading effe merken.
Neem er gewoon de tijd voor, en met zo'n kraantje is het vrij eenvoudig te doen. Ik zag er ook tegenop, viel achteraf erg mee.

Dat blanke huidje mag je wel snel beschermen ;) zeker met dit weer.
sakoe
Posts: 945
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:55 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by sakoe »

Ed wrote:lekker bezig Sjaak 8) . Blok verwijderen is gewoon, alles er omheen loshalen, vloeistoffen aftappen en de bedrading effe merken.
Neem er gewoon de tijd voor, en met zo'n kraantje is het vrij eenvoudig te doen. Ik zag er ook tegenop, viel achteraf erg mee.

Dat blanke huidje mag je wel snel beschermen ;) zeker met dit weer.
Komt goed, idd eerst de 'huid' afronden. Lastigste plekkies kosten het meeste werk. Daarom gaat er ook al mijn vrije tijd in zitten.. :)

Nadeel is dat ik nergens aan epoxy primer kan komen....... :( zodra ik dat heb, gaan er in ieder geval grote delen meteen in de primer.

@ Klaas blank metaal vinnik er ook wel tof uit zien, maar helaas heb ik al andere plannen.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by watahyahknow »

tja ik zou zo snel ook niet iets in wervershoof weten maar een schadeherstelbedrijf weet dat waarschijnlijk wel anders : http://www.rustbuster.nl
SS502RAT
Posts: 1390
Joined: Sun Sep 16, 2007 3:39 pm

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by SS502RAT »

Pirana wrote:spaghetti gasten zijn jullie........... :lol:
huu had je het nu over een msd kast + bedrading ? :lol:
mr bean
Posts: 657
Joined: Sat Oct 23, 2004 1:17 pm

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by mr bean »

Waar en wanneer hoor je die tik in je motor het ergst,koud of warm stationair of op toeren?
Van een filmpje af is het slecht te beoordelen,kijk voor de zekerheid goed of er geen uitlaatspruitstuk lek is op de kop.
Nu kun je het blok nog warmdraaien/testen als hij nog in de auto hangt.
Post Reply