FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
HouseBros
Posts: 203
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:11 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Post by HouseBros »

Tsja,dat voelde ik al een beetje aankomen.
Yep Dennys Driveshaft. super goser om mee te werken voetjes op de grond plain street guy..................
Misschien moet je 'm nog 'ns kontakten om het volgende uit te leggen...hoewel,die Denny zal wel weten wat 'tie verkoopt... :lol:
No folks, not all aluminum is created equal. In the driveshaft world you most often see the 6061-T6 aluminum which is commonly used in passenger vehicles and light trucks.
In certain applications the demands on a driveshaft are far too great for some aluminum to handle. That is why we have 2 grades of Aluminum shafts to offer. We do not recommend that you use a 6061-T6 aluminum shaft in heavy high performance vehicles or race cars with clutches or trans brakes.
Please note...we DO NOT offer our “twist it or break it” replacement with any aluminum driveshafts.
En hier het verhaal achter MMC ;

These driveshafts were first supply by Ford on certain police interceptor cars.. And Alcoa Aluminum was contracted to make something like 50,000 feet of the stuff.. Part of which, the aftermarket driveshaft makers were buying..

After Ford stopped buying the metal matrix aluminum.. The aftermarket driveshaft makers couldn't get Alcoa to make them "only" a couple of thousand feet of the stuff.. That's why they don't sell them anymore..


Maar buiten dat,de Bird wordt dik :thumbsup:
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Post by roadrage david »

geen probleem hoor de 3 1/2 inch zal ik niet breken onder de 1000 pks :lol: . was trouwens een missverstand we hebben het er wel over gehad, aleen was ik in de veronderstelling dat het mcc alu was . hij zij ook dat dat aluminium niet meer te krijgen is en het al een jaar niet meer heeft . ding weegt wel licht met kartonen doos 7.5 kilo!!.....ik wou eerst de onverwoestbaare Nitrous reddy as nemen , maar ben wel gesharmeerd van het aluminium dus dat werd het heb al een paar assen bij hun gehaald. levering is snel binnen een paar dagen staan dat ding op je stoep 8) 8)
DR Olds
Posts: 8796
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:58 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Post by DR Olds »

roadrage david wrote:ten tijde van de 1to1 club opname had hij 600 pk goed voor 10.58 ,nu heeft zijn motor rond de 700 pk en zit nu in de 10.3................

hetzelfde als met de compressieverhouding voor stalen koppen, heeft het rijden van deze
tijden met meer te maken dan alleen met de pk's van een motor. 8)
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Post by roadrage david »

echt waar :eek: :eek: :idea: :idea: :idea: ....... :lol: 8)
DR Olds
Posts: 8796
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:58 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Post by DR Olds »

roadrage david wrote:echt waar :eek: :eek: :idea: :idea: :idea: ....... :lol: 8)

echt waar david :D
hetzelfde als met een aandrijfas die 1000 pk kan hebben voor ie twist.
hoeveel koppel?( de werkelijke twisting factor)
1000 pk in een cobraatje van 800 kilo?
of 1000 pk in een pontiac van 1800 kilo?
grip?, geen grip?
8)

maar on topic, mooi asje. :lol:
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Post by roadrage david »

voordat je een as krijgt of besteld vragen ze dus wat voor motor en hoeveel pktjes je heeft gear ratio ecetera en wat je er mee gaat doen . needles to say i said i had a 800 hp engine :lol: . just to be on the safe side.
ik denk dat zij uit ervaring wel weten wat een 800 pk(540ci) poncho aan koppel leverd, dus sturen ze een as op die meer kan hebben. hensh the 1000hp x torque drag race durabilety. dus voor op straat onverwoestbaar volgens hun. we zullen zien.. en ja het is echt waar :lol:
DR Olds
Posts: 8796
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:58 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Post by DR Olds »

een stukje pijp van een geeltje bij de avim blijft ook gewoon heel onder een zware dragcar.
lijkt me sterk dat deze stuk zou gaan dan ja. 8)
Taximan
Posts: 3130
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:59 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Post by Taximan »

DR Olds wrote:een stukje pijp van een geeltje bij de avim blijft ook gewoon heel
Zo is het maar net, zelfs met grip!

Image
Erik Firebird
Posts: 4708
Joined: Sun May 15, 2005 12:06 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Post by Erik Firebird »

update.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Post by roadrage david »

Thanks Eric... stoelen zitten er in en zijn bevestigt . ramen ook . tank systeem is klaar en functioneel. stuur aangesloten , de nieuwe aandrijf as ook aleen waren de batterijen van mijn camera leeg.. dus dat komt volgende week wel weer..
Last edited by roadrage david on Sun Jan 27, 2008 8:57 am, edited 1 time in total.
39 LaSalle
Posts: 2286
Joined: Sat Mar 06, 2004 7:07 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Post by 39 LaSalle »

Gaat lekker man.

Wander.
dodge this
Posts: 1536
Joined: Wed Jan 26, 2005 12:17 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Post by dodge this »

gaat ineens in rap tempo :thumbsup:

dus over een week de eerste burnout? 8)
400V8
Posts: 460
Joined: Thu Jul 15, 2004 8:29 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Post by 400V8 »

ik ben zeer benieuwt hoe het gaat klinken.






gr jeroen
Rallye350
Posts: 2434
Joined: Tue Dec 13, 2005 9:57 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Post by Rallye350 »

Heel bruut David! 8)
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: FIREBIRD ROADRGE DEEL...... UPDATE UPDATE UPDATE [in post nr

Post by Thing »

nice.. ik zie 1 maar..

800 onnodige meters... en de belangrijkste zit niet binnen... fuel pressure... en om het heel te houden zeker icm lachgas moét die ten alle tijde af te lezen zijn...
Post Reply