Texas Boy wrote:Hoi Michael, zie nu pas dit mooie foto verslag, erg leuk om te lezen, heb altijd respect voor mensen die zoiets weer in elkaar krijgen, ik was na 5 minuten al gestopt. Succes met de opbouw en maak veel pics, maar dat zal wel lukken
Hoi Hans,
het was inderdaad een enorme puzzel
lijkt me wel een enorme klus om alle onderdelen zo netjes te verpakken
iig heel erg bedankt voor het mogelijk maken van deze auto 8)
de auto is nu inprincype alweer bijna af.
alleen de achterkant afmaken, het interieur is zo goed als klaar
weer een kleine update, het werd eens tijd om de oude luidsprekers uit de auto te halen en te vervangen door nieuwe exemplaren.
toevallig had ik nog n doos nieuwe speakers liggen dus die mochten de caprice in.
de maat klopte exact, ik hoefde niks te boren oid kon ze zo op de bestaande plek voor de speakers bevestigen
hier een foto van de oude en de nieuwe speaker :
daarna na even zoeken naar de clipjes om de andere speaker er op te zetten zaten ze er eindelijk allebij op.
moet alleen nog bedrading trekken van voor naar achter, nu licht er een enkele kabel want er was maar 1 luidspreker origineel.
bij de boxen zat ook eerst een oud roestig stukje metaal. dus puur uit nieuwschierigheid heb ik het uit elkaar geschroeft om eens te kijken wat het was. ging er eerst van uit dat het een luidspreker zou kunnen zijn omdat er in de hoedenplank een soort afdek plaat zat wat leek op iet van een luidspreker.
maar toen ik m er eindelijk af had bleek het een ventilator te zijn. had nog een nieuwe liggen dus gelijk maar even vervangen
voor de voorkant moet ik nog opzoek naar passende witte knipperlichten, heb de originele oranje er wel bij, maar de houders daarvan zijn aardig aangevreten door de roestduivel. en wit vind ik zoizo iets mooier staan aangezien alles al wit is aan de voorkant.
toen was het tijd voor de achterbumper. hebm maar eens helemaal gepoetst. hij ziet er op het oog goed uit, maar zo gauw de zon er op schijnt zie je veel roest spikkels helaas. dus het word of n keer opnieuw verchromen of een nieuwe uit the states halen. denk dat dat het 2e gaat worden.
maargoed eerst de bumer maar eens monteren
daarvoor moet de auto de garage uit en omgekeerd er weer in
nu zoek ik nog 2 dingetjes voor de voordeur, een raamslinger(ik mis het plastic knopje wat er op zit)
http://www.impalas.com/images/T/wcb6776_big.jpg
en het knopje om de deur op slot te doen(bovenkantje van het plastic is afgebroken)in het zwart
gister ook nog n leuke roadtrip gemakt met de opel, en weer veel amerikaans spul gezien!!
gisteravond de achterdeur ontdaan van n paar roestspikels aan de binnenkant met dank aan de slijptol, vervolgens in de menie gezet en de deur in zn geheel in de tectyl gezet
na een nachtje uitlekken kon hij eindelijk bekleed worden, het rezultaat mag er wel wezen. nu is het interieur bijna zo goed als af
ook de kleine dingetjes moeten helaas gedaan worden, dus toen kon maar de kofferbak vol met lijsjes en sierstrips open gemaakt.
heb de sierstrips op de motorkap en op de hoekjes van de spadborden gemonteerd. alleen moet de motorkap nog wel iets afgesteld worden zodat ze ook mooi tegenover elkaar komen te staan
ben nog niet helemaal tevreden over de chromen plaat waar de ruitenwissers overheen vallen, je zou bijna zeggen dat hij iets uit vorm is want hij drukt de sierstrip van de voorruit lichtelijk omhoog. dus haal m er voorloopig weer af denk ik.
na nog verder grabbelen lag er een lang dun doosje met daarin een chromen staaf. dat bleek dus de antenne te zijn=O
ding is bijna n meter lang als hij volledig uitgeschoven is, ben benieuwd hoe de ontvangst is
verder kon er aan de achterkant nog het een en ander op aan sierstrips. volgensmij zijn dit wel hele zeldzame stripjes die alleen op de caprice zitten ?
ook maar gelijk het kofferbak slot er ingezet
en de hoekjes achterop de auto uiteraard ook niet vergeten te versieren met een stripje
ruitenwissers zijn ook bovenwater
koop er nieuwe ruitenwisers voor in de zelfde lengte op mn werk en zet het rubber ervan over zodat ik de chromen ruitenwisser kan behouden
ergens onderin de kofferbak lag iets zwarts, dus toch maar er uit gehaald om te kijken wat het was.
bleken het 4 rubberen matten te zijn voor in de auto.
ook maar gelijk even schoongemaakt
links zoals hij uit de kofferbak kwam, en rechts is schoon.
viel niet mee om in al die ribbeltjes te komen maar het is gelukt :mrgreen:
de voormatten ook maar schoongemaakt:
ook nog een paketje sierlijsten gevonden in n hoekje. het waren 4 nieuwe lijsten voor de spadbord randen, en 2 oude.
de oude zijn nog wel te redden maar zitten helemaal onder de aanslag