De ultieme roest test 2 nieuw brunox en de FLUID FILM test

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

De ultieme roest test 2 nieuw brunox en de FLUID FILM test

Post by morpheus »

Daar is hij weer de ultieme roest test, maar nu met nog meer producten, dit zijn de producten die mee gaan doen, de test is bijna zo ver dat hij naar buiten kan


Image


gr morpheus
Last edited by morpheus on Sun Jun 19, 2011 9:19 pm, edited 6 times in total.
firebird79
Posts: 727
Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm

Re: De ultieme roest test 2

Post by firebird79 »

daar staat volgens mij wel voor 150 euro aan roestpreventie :lol:
succes ik ben benieuwd wie er gaat winnen .
Moeten we maar een weddenschap afsluiten :D
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: De ultieme roest test 2

Post by morpheus »

firebird79 wrote:daar staat volgens mij wel voor 150 euro aan roestpreventie :lol:
succes ik ben benieuwd wie er gaat winnen .
Moeten we maar een weddenschap afsluiten :D
met 150 ga je het niet redden :D


gr morpheus
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: De ultieme roest test 2

Post by Funk »

Wat ga je doen tov de 1e test ?

Goed om te zien trouwens :)
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: De ultieme roest test 2

Post by morpheus »

Ik heb veel geleerd van de eerste test, nu breng ik hem beter en overzichtelijker, ben zelf wel benieuwd naar rx 5 en lijnolie, weet nu wel dat ze allebij voor geen meter drogen en vooral lijnolie niet, fertan blijft een hopeloos geval, ben nog niet eens begonnen en heb al gekloot ermee, heb precies gedaan zoals beschrijving en daarna afgelakt, hij is per ongeluk 2 keer nat geworden en de fertan vreet al door de lak heen, raar spul die fertan, ik hoop dit weekend de eerste foto,s te plaatsen en dan kan de test naar buiten


gr morpheus
68dodgecharger
Posts: 287
Joined: Mon May 28, 2007 8:54 pm

Re: De ultieme roest test 2

Post by 68dodgecharger »

Die fertan is ook een roest oplosser die je na inwerking moet weg spoelen en daarna moet je hem aflakken.
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: De ultieme roest test 2

Post by Caddy_v8 »

Ik heb een roestig plaatje met de old-school botenteer ingesmeerd en in de tuin gelegd (in het gras, dus lekker vochtig). Na 2 maanden ziet het er in ieder geval nog perfect uit...

Dat Motip spul is bagger. Heb ik onder mijn vorige ride gehad en een jaar later zat er weer roest. En het was beslist geen hopeloze roestbak ofzo.
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: De ultieme roest test 2

Post by RobDodge »

Caddy_v8 wrote:Ik heb een roestig plaatje met de old-school botenteer ingesmeerd en in de tuin gelegd (in het gras, dus lekker vochtig). Na 2 maanden ziet het er in ieder geval nog perfect uit...

Dat Motip spul is bagger. Heb ik onder mijn vorige ride gehad en een jaar later zat er weer roest. En het was beslist geen hopeloze roestbak ofzo.
Ik weet bijna zeker dat die kool teer gaat winnen :D
Het is natuurlijk niet de bedoeling, maar in combinatie met dit zeker!
Image
bozo
Posts: 1805
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:13 pm

Re: De ultieme roest test 2

Post by bozo »

Jah, loodmenie maar dat is officieel niet meer te krijgen.
Loodmenie, niet te verwarren met ijzermenie die heel andere eigenschappen heeft(lees slechtere)
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: De ultieme roest test 2

Post by morpheus »

68dodgecharger wrote:Die fertan is ook een roest oplosser die je na inwerking moet weg spoelen en daarna moet je hem aflakken.
Zoals ik al zei heb ik gedaan wat er op de verpakking stond en daarna afgelakt, dus eerst afgespoelt met water, heb jij goede ervaringen dan met fertan, ben erg benieuwd erna dan


gr morpheus
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: De ultieme roest test 2

Post by morpheus »

Caddy_v8 wrote:Ik heb een roestig plaatje met de old-school botenteer ingesmeerd en in de tuin gelegd (in het gras, dus lekker vochtig). Na 2 maanden ziet het er in ieder geval nog perfect uit...

Dat Motip spul is bagger. Heb ik onder mijn vorige ride gehad en een jaar later zat er weer roest. En het was beslist geen hopeloze roestbak ofzo.
klopt motip is bagger tegen roest, het is eigelijk alleen bedoelt om steenslag op te vangen, wou het alleen even laten zien in de test, heb het vroeger ook over roest heen gesmeert maar werkt niet, ik denk dat het alleen maar erger word want er komt water onder en blijft lekker door roesten, in test 1 heeft het al bewezen niet over roest te smeren


gr morpheus
66mustang
Posts: 112
Joined: Sat Sep 24, 2005 9:05 pm

Re: De ultieme roest test 2

Post by 66mustang »

Ik heb ook loodmenie gebruikt zie hier ik heb het alleen in een spuitbus laten doen.

Image

GR ROB
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: De ultieme roest test 2

Post by RobDodge »

bozo wrote:Jah, loodmenie maar dat is officieel niet meer te krijgen.
Loodmenie, niet te verwarren met ijzermenie die heel andere eigenschappen heeft(lees slechtere)
Is zeker nog te krijgen! Tenco maakt het nog steeds, er zit alleen een stickertje op dat het volgens Arbo niet geschikt is om binnen te gebruiken.
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: De ultieme roest test 2

Post by johnny »

nu het hier toch over Loodmenie en Koolteer gaat......vraagje aan de Belgen alhier op 't Forum: wat is eigenlijk Black Varnish ????? te koop in diverse stocks in Belgenland....heb het al vaak zien staan in literflacons en in 5 liter-cans maar omdat ik niet wist wat het was heb ik het nooit meegenomen.....( weet wel dat White Spirit hetzelfde is als Terpentine, zo heet het in Frankrijk ook ) kan best zijn dat het gewoon ouderwetse koolteer is...
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: De ultieme roest test 2

Post by Caddy_v8 »

Black Varnish is de moderne variant van teer. NIET kopen dus! (zit geen koolteer en pek in) Je moet TARvarnish hebben als je ouderwetse troep wil hebben (maar dan ook nog even voor de zekerheid op de ingrediëntenlijst kijken). Ik heb hier een vaatje van 20 liter staan en dat smeer ik binnenkort onder de Caddy. Koolteer, Pek en Benzo (de spullen die de teer ouderwets goed maken) zijn hier in NL verboden, maar in het buitenland hier en daar nog te verkrijgen. Zo kom ik er ook aan...van een schipper die het me meeneemt uit het buitenland.

De botenteer in de test van Morpheus is dat spul van mij. Dus ik ben benieuwd naar Morpheus zijn bevindingen... ;)
Post Reply