'68 Lincoln Continental Mark III

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: '68 Lincoln Continental Mark III

Post by Dinant MK III »

Ik ben gister extra aandachtig gaan zitten puzzelen naar aanleiding van wat jij en Jeroen zeiden, over die plaat die er eigenlijk nog bij onder zou moeten... maar hoe meer ik er mee aan het puzzelen ging, hoe meer het me duidelijk werd dat het op deze manier voldoende zou moeten zijn...
Kleppen zijn 'vrij' en de pakking zit volgens mij 100% goed zo.

Nu alleen nog eens kijken hoe ik het originele luchtfilterhuis mooi op die 425 krijg ...
arnold
Posts: 316
Joined: Sun May 21, 2006 8:33 pm

Re: '68 Lincoln Continental Mark III

Post by arnold »

Dinant MK III wrote:Nu alleen nog eens kijken hoe ik het originele luchtfilterhuis mooi op die 425 krijg ...
Vraag dat ff aan Joep, die heeft de originele gebruikt en verbouwd.
Ik heb een aftermarket filter gebruikt.
We kunnen ook is onder zijn motorkap kijken, als ik in de garage ben.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: '68 Lincoln Continental Mark III

Post by Jeroen_Sp »

Ik wil mijn originele luchtfilterhuis ook gaan gebruiken. Verschil is dat de impco een 3" filter nodig heeft en het originele huis een 2" filter heeft.

Je kom dan 1" te kort in het originele huis. Ik ga hier een spacerring voor gebruiken onder het huis van 1". Ik ga dit binnenkort proberen en kan je er dan dus ook meer over vertellen.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: '68 Lincoln Continental Mark III

Post by Jeroen_Sp »

Dinant MK III wrote:Weet iemand hier waar ik deze in de buurt van Den Haag of Schiedam kan laten repareren?
Waarom koop je niet gewoon een nieuwe? Kost 23 dollar nieuw bij rockauto en daar komt 50 dollar verzendkosten bij.

Dat is nu ergens rond de 50 euro all in! (komt geen invoer bij)

Zo goedkoop ga je het in nederland niet vinden denk ik!

Image
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: '68 Lincoln Continental Mark III

Post by Dinant MK III »

Ik zit te denken om het originele deksel aan te passen. Deze 'valt' in het midden naar beneden waardoor je inderdaad die ruimte die Jeroen bedoelt tekort komt. Ik wil dit gaan veranderen door deze 'kuil' naar boven te vervormen. Vraag is alleen nog even hoe... zal wel een zandkussen en zware hamer aan te pas gaan komen ... :D

@ Jeroen: super-tip van rockauto, heb em meteen besteld, met spoed. Voor die totaalprijs kan ik er hiervoor niet eens de moeite in steken om hem te zoeken, laat staan repareren .. :eek: :thumbs:
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: '68 Lincoln Continental Mark III

Post by Jeroen_Sp »

Nu met spoed besteld (priority) is waarschijnlijk woensdag middag in huis! :D

Succes!
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: '68 Lincoln Continental Mark III

Post by Dinant MK III »

Cool!

Het filterhuis deksel wil ik op deze manier 'omvormen':
van origineel ... (doorsnede):
Image


Naar dit ... :
Image
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: '68 Lincoln Continental Mark III

Post by Jeroen_Sp »

de tering! mijn schetsen zien er altijd heel anders uit, haha :o

Win je zo die ene inch?

Waarom leg je de deksel niet andersom :D
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: '68 Lincoln Continental Mark III

Post by Dinant MK III »

Jeroen_Sp wrote:Waarom leg je de deksel niet andersom :D
Was ook mijn eerste idee eigenlijk, maar dan zit je met de rand van het deksel.... past niet.. :D
Ik ga vanavond wel even verder knutselen. :hammer: :D
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: '68 Lincoln Continental Mark III

Post by Dinant MK III »

Tis gelukt!! :jump: :jump:
Moet nog wel een beetje ´fine-tunen´, maar het past!!

Image
Image
Image
Image


Zoals het nu is gaat het precies goed, misschien nog ietsje meer ruimte geven en zien dat ik die "pukkel" even glad strijk

(oké, en een nieuw verfje erop natuurlijk... )

Nu nog uitzoeken welke nieuwe vonkverdeler ik erop ga zetten... : nieuwe ontsteking: vraagje ...
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: '68 Lincoln Continental Mark III

Post by Dinant MK III »

En vandaag was m'n heatercore binnen, om 12.56u, keurig 5 uur vóór ETA :D
arnold
Posts: 316
Joined: Sun May 21, 2006 8:33 pm

Re: '68 Lincoln Continental Mark III

Post by arnold »

Hey Dinant...
any updates :?:
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: '68 Lincoln Continental Mark III

Post by Dinant MK III »

Nope, nog niet echt. Ja, nieuwe heatercore zit in zijn behuizing, maar ik zit nog met een 'dingetje'*)
Ik haal zaterdag trouwens een set 'nieuwe' motorkapscharnieren op en mijn nieuwe waterpomp ligt klaar bij P&S.
Verder nog niet veel meer gedaan dan zoeken de laatste tijd, had vanavond weer op de planning staan om de stalling in te gaan, het vriest er nu ook niet meer zo hard ... :D

*) 'dingetje':
Image

Als je de heaterbehuizing verwijdert zit deze plaat nog tussen die kap en het schutbord... die is aan de onderkant nogal "croky" ... (linksboven op de foto) :(
Helaas zit die plaat ook nog tussen de aircounit en het schutbord, en om die er af te halen moet je aardig wat meer weghalen ...
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: '68 Lincoln Continental Mark III

Post by Jeroen_Sp »

Als ge nie wit hoe ut zit....gebruikte kit
Kijkte dr dur, gebruikte pur

:lol:
arnold
Posts: 316
Joined: Sun May 21, 2006 8:33 pm

Re: '68 Lincoln Continental Mark III

Post by arnold »

Maar die croky plaat is wel te verwijderen, of is het een vast deel.
Waterpomp en ontsteking er op dan kan het blok er zowat ie, hoest met de uitlaat spruitstukken?
Hele nieuwe scharnieren???

Ja was aardig koud daar, ben van de week ff bij Joep wezen kijken en die zat heel zielig voor je kacheltje :evil:
Post Reply