Even voorstellen: een Apeldoorner met een 74 Cutlass Supreme
Even voorstellen: een Apeldoorner met een 74 Cutlass Supreme
Goedenavond allen,
Ik ben Jaap, 28 jaar, kom uit Apeldoorn en rijd sinds afgelopen zaterdag rond in een '74 Cutlass Supreme. Ik reed tot vorige week in een '92 Firebird V6. Vorig jaar zomer heb ik hem gekocht, toen ik hem kocht reed ik tegen de 30.000km per jaar dus was een V8 te duur. En om een klassieker zo zwaar te belasten, dat vond ik zonde. Inmiddels woon ik dichtbij m'n werk en is er op alle gebieden ruimte voor een V8!
De Firebird:
De Oldsmobile
Er zit nog wel een bult werk aan maar alles wat er moet gebeuren is redelijk oppervlakkig werk, wel roest maar niet rot. Mooi plan voor op de langere termijn dus!
To do list voor de Olds:
- sowieso even na laten lopen, ondanks dat er net 3 maanden terug nog apk op is gekomen wil ik toch even zelf weten wat ik in handen heb,
- LPG grotere tank + werkende meter,
- uiteraard plaatwerk bijwerken (er zit redelijk wat roest op maar alleen oppervlakkig),
- bumpers weer in chrome krijgen,
- elektrische systemen wat netter maken, nu is er vrij veel doe-het-zelf werk geweest. Werkt wel maar niet optimaal,
- sloten/sluitingen verbeteren, dat gaat allemaal wat moeizaam nu,
- rubbers vervangen, hoewel ondanks dat alles aardig rot en op is ik geen enkel druppeltje binnen vond na een stevige straal van de wascabine!
- er zit een dakbedekking op de achterste helft van de cabine (pfff, kan even niet op de naam komen) die ik er graag eraf wil zien. Hij is wel wat hobbelig maar de binnenkant lijkt nog goed.
Anyway, meerjaren plan dus! Het technische werk (motor, remmen, bewegende delen) doe ik liever niet zelf. Ik wil veel leren maar daar ben ik vooralsnog te onervaren voor. Ik moet natuurlijk nog wel veilig de weg op kunnen.
Het klinkt misschien raar maar het is mij nog niet 100% duidelijk wat voor een motor er onder de kap ligt... Sowieso niet de 350 Rocket V8 maar vermoedelijk een 403 Olds blok. Nog even uit zien te vogelen dus. Zit verder dubbele sidepipes op met Cherry bombs, open headers en highjackers. Klinkt als een colonne Harley's dus! Delen van het interieur (voorstoelen, zitgedeelte van de achterbank) is van een Scorpio en het dashboard van een ander jaar Cutlass (ben er nog niet uit welke maar vermoed zo rond '77/'78).
Wat foto's van de Olds:
Morgenochtend ga ik beginnen met de eerste klus: het eraf halen van die lelijke stickers aan alle kanten!
Groeten,
Jaap
Update: inmiddels verkocht en weer aan de Firebird.
Ik ben Jaap, 28 jaar, kom uit Apeldoorn en rijd sinds afgelopen zaterdag rond in een '74 Cutlass Supreme. Ik reed tot vorige week in een '92 Firebird V6. Vorig jaar zomer heb ik hem gekocht, toen ik hem kocht reed ik tegen de 30.000km per jaar dus was een V8 te duur. En om een klassieker zo zwaar te belasten, dat vond ik zonde. Inmiddels woon ik dichtbij m'n werk en is er op alle gebieden ruimte voor een V8!
De Firebird:
De Oldsmobile
Er zit nog wel een bult werk aan maar alles wat er moet gebeuren is redelijk oppervlakkig werk, wel roest maar niet rot. Mooi plan voor op de langere termijn dus!
To do list voor de Olds:
- sowieso even na laten lopen, ondanks dat er net 3 maanden terug nog apk op is gekomen wil ik toch even zelf weten wat ik in handen heb,
- LPG grotere tank + werkende meter,
- uiteraard plaatwerk bijwerken (er zit redelijk wat roest op maar alleen oppervlakkig),
- bumpers weer in chrome krijgen,
- elektrische systemen wat netter maken, nu is er vrij veel doe-het-zelf werk geweest. Werkt wel maar niet optimaal,
- sloten/sluitingen verbeteren, dat gaat allemaal wat moeizaam nu,
- rubbers vervangen, hoewel ondanks dat alles aardig rot en op is ik geen enkel druppeltje binnen vond na een stevige straal van de wascabine!
- er zit een dakbedekking op de achterste helft van de cabine (pfff, kan even niet op de naam komen) die ik er graag eraf wil zien. Hij is wel wat hobbelig maar de binnenkant lijkt nog goed.
Anyway, meerjaren plan dus! Het technische werk (motor, remmen, bewegende delen) doe ik liever niet zelf. Ik wil veel leren maar daar ben ik vooralsnog te onervaren voor. Ik moet natuurlijk nog wel veilig de weg op kunnen.
Het klinkt misschien raar maar het is mij nog niet 100% duidelijk wat voor een motor er onder de kap ligt... Sowieso niet de 350 Rocket V8 maar vermoedelijk een 403 Olds blok. Nog even uit zien te vogelen dus. Zit verder dubbele sidepipes op met Cherry bombs, open headers en highjackers. Klinkt als een colonne Harley's dus! Delen van het interieur (voorstoelen, zitgedeelte van de achterbank) is van een Scorpio en het dashboard van een ander jaar Cutlass (ben er nog niet uit welke maar vermoed zo rond '77/'78).
Wat foto's van de Olds:
Morgenochtend ga ik beginnen met de eerste klus: het eraf halen van die lelijke stickers aan alle kanten!
Groeten,
Jaap
Update: inmiddels verkocht en weer aan de Firebird.
Last edited by karnivoor on Sat Jan 14, 2012 7:29 pm, edited 2 times in total.
-
- Posts: 4708
- Joined: Sun May 15, 2005 12:06 pm
Re: Even voorstellen: een Apeldoorner met een '74 Cutlas Sup
Ruige bak, veel plezier ermee.
-
- Posts: 506
- Joined: Mon Sep 15, 2008 9:44 pm
Re: Even voorstellen: een Apeldoorner met een '74 Cutlas Sup
Welkom hier, ruige bak
Veel plezier er mee
Veel plezier er mee
-
- Posts: 1715
- Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm
Re: Even voorstellen: een Apeldoorner met een '74 Cutlas Sup
Leuke ride,veel plezier ermee
Re: Even voorstellen: een Apeldoorner met een '74 Cutlas Sup
Voor de liefhebbers ook maar even een foto van het blok gemaakt:
Vandaag zijn de stickers eraf gegaan, stukje geschuurd en bijgekleurd. Morgen eens kijken of ik tevreden ben maar ik denk dat het nog wel een laagje gaat worden.
Vandaag zijn de stickers eraf gegaan, stukje geschuurd en bijgekleurd. Morgen eens kijken of ik tevreden ben maar ik denk dat het nog wel een laagje gaat worden.
Re: Even voorstellen: een Apeldoorner met een '74 Cutlas Sup
Veel plezier met je nieuwe amerikaan, blok ziet er netjes uit, verder ruige bak
Gr Morpheus
www.amerikaanseautosite.nl
Gr Morpheus
www.amerikaanseautosite.nl
Re: Even voorstellen: een Apeldoorner met een '74 Cutlas Sup
Volgens mij heb ik deze wel eens bekeken bij Mol in Soest. Zitten er allemaal bulten onder het vinyle dak?
-
- Posts: 1715
- Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm
Re: Even voorstellen: een Apeldoorner met een '74 Cutlas Sup
Bijna 100% zeker Olds 403 (99,9%)
Re: Even voorstellen: een Apeldoorner met een '74 Cutlas Sup
Ja, het dak is een behoorlijk slagveld. Wel waterdicht en aan de binnenkant te voelen wel aardig nog maar daar gaat nog behoorlijk wat werk in zitten.Eightball wrote:Volgens mij heb ik deze wel eens bekeken bij Mol in Soest. Zitten er allemaal bulten onder het vinyle dak?
Re: Even voorstellen: een Apeldoorner met een 74 Cutlass Sup
Welkom op AAP Jaap 8)
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Even voorstellen: een Apeldoorner met een 74 Cutlass Sup
Zal wel een groot verschil zijn qua weggedrag van die Pontiac naar de Olds??
U is handig met slijptol en lasmasjien?
U is handig met slijptol en lasmasjien?
Re: Even voorstellen: een Apeldoorner met een 74 Cutlass Sup
Nou, het weggedrag van de Olds vind ik verbazingwekkend genoeg nog vloeiender en fijner dan die van de Firebird. In bochten helde de Firebird best wel over (de voorveren waren ook wel wat aan de hoge kant moet ik erbij zeggen, volgens mij waren dat V8 veren) en op lange rechte stukken (snelweg) zat je continu de auto in lijn te houden terwijl deze met één vinger te cruisen valt. Heerlijk gewoon!
En qua slijptol en lasmasjien, helaas niet. Maar vooralsnog lijkt het enige ècht flinke plaatwerk hem in het dak te zitten, het zijn voornamelijk kleine plekjes her en der. En dat is nog wel prima te doen. Daarnaast moet ik nog veel leren en dat hoop ik met deze auto te leren.
En qua slijptol en lasmasjien, helaas niet. Maar vooralsnog lijkt het enige ècht flinke plaatwerk hem in het dak te zitten, het zijn voornamelijk kleine plekjes her en der. En dat is nog wel prima te doen. Daarnaast moet ik nog veel leren en dat hoop ik met deze auto te leren.
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: Even voorstellen: een Apeldoorner met een 74 Cutlass Sup
Now thats my style
Welkom here
Welkom here