Auto verzekeren in Amerika. Hoe?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
harry_clamshell
Posts: 1521
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm

Re: Auto verzekeren in Amerika. Hoe?

Post by harry_clamshell »

Ik had je al een PM gestuurd, Frank.
Riv S-Type
Posts: 51
Joined: Sat Aug 25, 2007 8:28 pm

Re: Auto verzekeren in Amerika. Hoe?

Post by Riv S-Type »

@Rob, is nu gelezen zoals je gemerkt hebt.

@ Erik, bedankt,hoop nog een tijdje lid te zijn van de familie!

Nog 18 dagen, dan zie ik de auto in het echt! Ga zo duidelijk nog even rijden met de Riviera, heb nu even tijd.

Hoeveel Centurions zijn er eigenlijk in nederland, iemand een idee?

Frank
gumbeest
Posts: 240
Joined: Fri May 15, 2009 7:34 pm

Re: Auto verzekeren in Amerika. Hoe?

Post by gumbeest »

Het hoogste aantal wat ik bij elkaar gezien heb was op de SNC in 2009
Die van Michel , mijne en nog een donker bruine vierdeurs
Als ik de info van Erik Boatail mag geloven zullen het er tussen de 8 en 12 zijn incl. die van jou

Gr Erik
Haakert
Posts: 1699
Joined: Tue Apr 10, 2007 3:55 pm

Re: Auto verzekeren in Amerika. Hoe?

Post by Haakert »

Ja ik heb hem nog, nog geeneen probleem gehad sinds dat ik hem heb (4 jaar). Ik ga hem binnenkort maar eens uit de stalling halen en ik wil eigenlijk nog eens de motorruimte opfrissen. Ik heb net een foto gezien op het Centurion forum, mooie kleur. Als je nog originele velgen zoekt, ik heb er nog 4 liggen, inclusief 4 wire hubcaps zoals ze in het begin op mijn wagen zaten.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Auto verzekeren in Amerika. Hoe?

Post by Texas Boy »

Frank en zijn maat zijn gisteren aangekomen op Holland Ranch en heb ze net naar Waco gestuurd om te shoppen en de flea market te bezoeken :)

Image

Image
Riv S-Type
Posts: 51
Joined: Sat Aug 25, 2007 8:28 pm

Re: Auto verzekeren in Amerika. Hoe?

Post by Riv S-Type »

We zijn intussen weer 14 uur terug in Nederland (helaas). En we hebben 6 mooie dagen in de US gehad. Dag 1 (aankomstdag) bestond uit de rit van het vliegveld naar de eigenaar van de Centurion en het administratieve gedeelte (betaling e.d), dag 2 uit de auto op naam zetten op de Secratary of State (mensen,neem een Internationaal rijbewijs mee, het scheelt dat ik goed kon lullen,anders was dit toch een mogelijk probleem geworden) en dan snel opweg naar Texas (Holland Ranch Hans en Bianca).
Na circa 100 mijl bij -12 graden in een tochtige convertible toch maar kijken waarom de kachel niet warm wordt. Gestopt op restarea, zit wel weinig water in. En ja hoor, de heater core lekt op de warm water aanvoer. Slang los? Nee, aansluiting verrot. In de vrieskou, met een colafles van een halve liter 8 keer naar de WC wasbak gelopen om water bij te vullen, werkelijk nog nooit zo koud geweest!
Weer rijden en ondanks alles is het volop genieten van de 455 Buick motor, wat een power heeft dat ding. Na circa 10 mijl een garage opgezocht (GM dealer) en het blijkt dat service hoog in het vaandel staat daar, werkelijk de hele tent daar (van directeur tot tankknecht) komt de werkplaats in om die gekke hollanders in hun Classic te bekijken en complimenten te geven over de auto.De pickup waar een van de monteurs mee bezig was, gaat direct van de brug af en de mijne erop. Ze vinden het nogal lastig om het direct op te lossen (dash eruit? Heb ik geen tijd voor!) Ik zeg: lus die slangen maar door, we hadden toch al geen heater. En voor totaal 38 dollar all in, lossen ze het keurig op, metalen buisje, wat slangenklemmen, nieuwe koelvloeistof erin en kunnen we weer verder. Om een lang verhaal kort te maken,na 2 dagen en 1400 mijl verder komen we aan in Texas op de camping. De auto rijdt super, na jaren voornamelijk korte cruises te hebben gereden, krijgt ie nu zo'n rit voor de kiezen, zonder 1 misslag knallen we door naar het warmere zuiden met op het 2e gedeelte een non stop drive van 1400 kilometer vanaf 5 uur s'ochtends tot 20.30 uur s'avonds door zeer slecht weer in de staten Tenessee en Arkansas (wel ff tanken tussendoor natuurlijk, ben blij dat er geen nederlandse benzineprijzen waren daar)
De ontvangst was allerhartelijkst met een biertje erbij en met het gezelschap van de bekende dierentuin (2 honden,waaronder Marley van 5 maand oud,wat een debiele hond is dat (positief bedoeld) en 3 paarden, 7 kippen en een aantal katten) krijgen we steeds meer een beeld van de gigantische hoeveelheid werk die H en B verzetten voor iedereen hier (en anderen). Ik zal morgen even een uitgebreider verslag geven van de andere dagen die Mark (m'n maat) en ik in de US waren. Grtz Frank
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Auto verzekeren in Amerika. Hoe?

Post by Texas Boy »

Inmiddels een paar weken verder en de Buick heeft de Nederlandse bodem bereikt :)

Image
Post Reply