kom er niet meer uit

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
de witte
Posts: 238
Joined: Tue Oct 30, 2007 10:41 pm

kom er niet meer uit

Post by de witte »

heb een ford f 350 ik weet het ,hier gaat het al mis voor sommige, er ligt een 460 4bb in bj 79 imco gas .
nieuwe verdelerkap en rotor,bougies,kabels
ontsteking staat 8 graden vdp als ik hem co goed zet onder 1,5 loopt hij stationeer mooi ,maar kom niet van de plek af,en start hij niet als ik hem afzet.
zet ik hem heel rijk9 of zo loopt hij stationeer wat minder krijg hem wel aan de gang flodert een beetje bij opstrekken .
ook veranderen van de knop aan de zijkant van de mixer .
andere verdamper geprobeerd zelfde, andere mixer ook het zelfde .
heb met remme reiniger rond gespoten reageerd er niet op dus ook geen vaciuum lek .ga zo een andere carb proberen maar weet het niet meer
arnold
Posts: 316
Joined: Sun May 21, 2006 8:33 pm

Re: kom er niet meer uit

Post by arnold »

Heb je de ontsteking al een paar graden vroeger gezet?
En dat doen zonder vacuüm vervroeging aangesloten.

(edit)
Workshop manual geeft aan dat een 79er 460 16gr BTDC moet staan en op gas zou je wat meer mogen.
de witte
Posts: 238
Joined: Tue Oct 30, 2007 10:41 pm

Re: kom er niet meer uit

Post by de witte »

net klaar met carb is het niet ga zo onsteking verdraaien dan ,maar heb hem al vroeger gehad, maar doe het nog wel een keer om er zeker van te zijn .
die mileu meuk die op de motor zit hoe zit dat eigenlijk, achter op de koppen dit is boven op aan een slang afgedopt.








onsteking 18 gr gezet het lijkt een stuk beter maar start zwaar nu
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: kom er niet meer uit

Post by sjak_brak »

Stel je CO nog een keer, en geef puntje gas bij het starten.

Als dat niet helpt, als iemand de knop op de verdamper ingedrukt houdt, start ie dan wel makkelijk? Zo ja => vermoedelijk verdamper aan revisie toe.
arnold
Posts: 316
Joined: Sun May 21, 2006 8:33 pm

Re: kom er niet meer uit

Post by arnold »

de witte wrote:onsteking 18 gr gezet het lijkt een stuk beter maar start zwaar nu
Je bedoeld moeilijk rond gaan?

Zet hem is een paar graden minder, zal waarschijnlijk goed starten.
de witte
Posts: 238
Joined: Tue Oct 30, 2007 10:41 pm

Re: kom er niet meer uit

Post by de witte »

sjak_brak wrote:Stel je CO nog een keer, en geef puntje gas bij het starten.

Als dat niet helpt, als iemand de knop op de verdamper ingedrukt houdt, start ie dan wel makkelijk? Zo ja => vermoedelijk verdamper aan revisie toe.
dat had ik al geprobeerd zo wat jij zegt deed niks
heb er een andere verdamper op gehad deed precies het zelfde ,andere mixer ook ,andere carburateur ook het zelfde, doet/deed continu het zelfde flodderen .
alles weer terug gezet ontsteking op 18 gr is echt een heel stuk beter kan nu weer strepen trekken .
alleen start nu net of dat ik een leeg accu heb terwijl er 2 nieuwe op zitten ,oja nieuwe dynamo/start motor .
dus dat kan ook geen probleem, zijn vraag me nu af wat die mileu troep achter op de koppen doet is boven op aan de slang afgedopt denk dat dit de slang was die naar het compresortje liep.
arnold
Posts: 316
Joined: Sun May 21, 2006 8:33 pm

Re: kom er niet meer uit

Post by arnold »

de witte wrote:alleen start nu net of dat ik een leeg accu heb terwijl er 2 nieuwe op zitten ,oja nieuwe dynamo/start motor .

Zet hem is een paar graden minder, zal waarschijnlijk goed starten.
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: kom er niet meer uit

Post by gert »

die milieu-meuk kun je er beter helemaal afslopen, alles wel weer afdichten.

als dat allemaal lekt kon wel es de oorzaak zijn.
de witte
Posts: 238
Joined: Tue Oct 30, 2007 10:41 pm

Re: kom er niet meer uit

Post by de witte »

onsteking nu op 14 gr staan draait nog steeds zwaar co opnieuw afgesteld trekt goed, tot nu toe start hij goed, laat het even zo. maar ga wel die meuk er nog afhalen eendezer dagen.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: kom er niet meer uit

Post by Thing »

tijd voor een andere startmotor ook denk ik dan.....

Als ie daar al moeite mee heeft....
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: kom er niet meer uit

Post by Dinant MK III »

Thing wrote:tijd voor een andere startmotor ook denk ik dan.....

Als ie daar al moeite mee heeft....
Als je ontsteking veel te vroeg staat krijgt de strartmotor em niet meer rond. Hij zit dan tegen de compressieslag te draaien. Zelf laatst ook meegemaakt met een hagelnieuwe startmotor. Paar graden later zetten en start weer prima.
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: kom er niet meer uit

Post by meganix »

K heb wel eens een soortgelijk grapje gehad maar weet niet meer of de klacht nu precies hetzelfde was. starten ging moeilijk en co kreeg ik niet goed, uren aan het kloten om het co goed te krijgen enz.

gelukkig kreeg ik een helder moment. bij die auto zat de mixer direct bovenop de carburateur met zo'n rond verloopstuk van impco. dat verloopstuk moet je vastzetten met de bout/vleugelmoer waar normaal het luchtfilter mee vast zit.

ik had die bout net te lang gelaten waardoor het membraan van de mixer net een tikje open geduwd werd op het moment dat hij vastgeschroefd werd. dan loopt hij dus nooit op het stationaire cirquit maar altijd op het vollast membraan en krijg je hem niet goed afgesteld.

misschien heb je er wat aan. en anders moet het als ik het zo hoor haast valse lucht op een of andere manier zijn.

succes
de witte
Posts: 238
Joined: Tue Oct 30, 2007 10:41 pm

Re: kom er niet meer uit

Post by de witte »

heb nu vanalles geprobeerd onsteking zelf weer tot 10 gr geweest maar nu veel stappen/dagen verder staat de onsteking op 20 gr bvd zonder vac ,weer nieuwe rotor en verdeelkap ,een schakelaar tussen de benzinepomp erbij gezet dat die nu net meer loopt en nu t laatste ,nieuwe stroom kabel naar onsteking bobine met relaise er bij heb er nu al een paar dagen geen last meer
Post Reply