Automaatbak revisie bedrijf? Liefst in limburg
Automaatbak revisie bedrijf? Liefst in limburg
Mijn bak is is 500 km toe aan revisie, dus nu zoek ik een goede firma in nederland om dit te doen.
Hier in het zuiden kom ik er 2 tegen, Henri 's Power Transmissies en Speetjens Transmissie Service.
Over alle twee lees ik goede en minder goede verhalen.
Wat ik zoek is een bedrijf wat mijn bak weer goed kan reviseren. Deze heb als een high performance bak gekocht, dit wil ik graag weer terug hebben, alleen dan met een langere levensduur
Het is een th200-4R bak welke geschikt zou moeten zijn voor 450pk (level 2).
Hier viel wel bij op dat de klappen enorm hard waren bij het overschakelen. Voor mijn smaak te hard. Maar dan kan ook samen hangen met de levensduur.
Heeft iemand een goede tip voor bedrijven met th2004r ervaring?
Bedankt
Hier in het zuiden kom ik er 2 tegen, Henri 's Power Transmissies en Speetjens Transmissie Service.
Over alle twee lees ik goede en minder goede verhalen.
Wat ik zoek is een bedrijf wat mijn bak weer goed kan reviseren. Deze heb als een high performance bak gekocht, dit wil ik graag weer terug hebben, alleen dan met een langere levensduur
Het is een th200-4R bak welke geschikt zou moeten zijn voor 450pk (level 2).
Hier viel wel bij op dat de klappen enorm hard waren bij het overschakelen. Voor mijn smaak te hard. Maar dan kan ook samen hangen met de levensduur.
Heeft iemand een goede tip voor bedrijven met th2004r ervaring?
Bedankt
Re: Automaatbak revisie bedrijf? Liefst in limburg
Ik heb een hele goede ervaring met Niel Speedjens in Beek, terwijl er hier ook zat bedrijven zijn die het zelfde doen. Het is een van de duurdere maar naar mijn mening goed. In iedergeval waar je zeker niet moet zijn, naar mijn mening, is in Wognum (nh) Berkeveld, die heeft me wel zo onwijs genaait. Amtrans heeft naar mijn mening, niet de kennis zoals Speedjens. Nogmaals mijn ervaring. Zo'n bak is best wel een technisch hoogstandje. Dit heb ik zelf ondervonden met de revisie van een simpele TH400. Ik liep tegen een aantal vragen op, die voor mijn gevoel, alleen door die Niel Speedjes juist beantwoord werden. Zo'n bak, is een hele berg onderdelen in een hele kleine ruimte en dus ook heel gevoelig voor een fout en zo zal het voorkomen, dat er vroeg of laat ook bij specialisten, fouten worden gemaakt. Elk bedrijf heeft vijanden en vrienden. Ben je niet tevreden? Probleem proberen op te lossen en daarna eventueel een ander zoeken waar je wel te vreden over bentNick_nl wrote:Mijn bak is is 500 km toe aan revisie, dus nu zoek ik een goede firma in nederland om dit te doen.
Hier in het zuiden kom ik er 2 tegen, Henri 's Power Transmissies en Speetjens Transmissie Service.
Over alle twee lees ik goede en minder goede verhalen.
Wat ik zoek is een bedrijf wat mijn bak weer goed kan reviseren. Deze heb als een high performance bak gekocht, dit wil ik graag weer terug hebben, alleen dan met een langere levensduur
Het is een th200-4R bak welke geschikt zou moeten zijn voor 450pk (level 2).
Hier viel wel bij op dat de klappen enorm hard waren bij het overschakelen. Voor mijn smaak te hard. Maar dan kan ook samen hangen met de levensduur.
Heeft iemand een goede tip voor bedrijven met th2004r ervaring?
Bedankt
Re: Automaatbak revisie bedrijf? Liefst in limburg
Ok, dat klinkt goed. Speentjes zit ook nog het dichtste bij val allemaal.
Tja, zoals het nu gegaan is is ook niet goed.
Je hebt gelijk dat het een erg complex beest is zo'n bak. Ik blijf er braaf van af.
Tja, zoals het nu gegaan is is ook niet goed.
Je hebt gelijk dat het een erg complex beest is zo'n bak. Ik blijf er braaf van af.
Re: Automaatbak revisie bedrijf? Liefst in limburg
Ik weet niet wat er mis is met je bak.Nick_nl wrote: Hier viel wel bij op dat de klappen enorm hard waren bij het overschakelen. Voor mijn smaak te hard. Maar dan kan ook samen hangen met de levensduur.
Wat vaak gedaan word bij het "upgraden" van een bak is dat ze veren weg laten bij de accumulatoren..... dat resulteert in gigantisch harde klappen tijdens schakelen en dus ook veel stres op de hard parts in je bak. En kans op kapotte onderdelen. Het is ook niet echt nodig voor een auto die je op straat gebruikt.
Dit doe je alleen met serieus racen en dan worden er vaak versterkte aftermarket onderdelen gebruikt.
Wat een leuke optie is voor op straat zijn iets sterkere veren dat geeft een leuke strakke shift en nog steeds goed comfort zonder dat je nieren eruit komen.....
Re: Automaatbak revisie bedrijf? Liefst in limburg
De recensies over exact deze bak / leverancier waren best goed.
Ze worden veel gebruikt bij corvettes en chevelles met hi perf motoren maar dan wel voor de straat.
ik denk dat bij de mijne iets niet goed is geweest en dat daarom de klappen zo extreem hard waren. Normaal is het eerder andersom dat amerikanen klagen dat iets stug of hard is itt een Europeaan
Ook bij turbobuicks worden deze veel gebruik, maar dan meestal van een andere bouwer.
Iets moet er goed mis zijn gegaan, een bak moet normaal toch langer mee gaan dan 500 km na bouwen.
Ze worden veel gebruikt bij corvettes en chevelles met hi perf motoren maar dan wel voor de straat.
ik denk dat bij de mijne iets niet goed is geweest en dat daarom de klappen zo extreem hard waren. Normaal is het eerder andersom dat amerikanen klagen dat iets stug of hard is itt een Europeaan
Ook bij turbobuicks worden deze veel gebruik, maar dan meestal van een andere bouwer.
Iets moet er goed mis zijn gegaan, een bak moet normaal toch langer mee gaan dan 500 km na bouwen.
Re: Automaatbak revisie bedrijf? Liefst in limburg
Uiteraard moet deze langer mee gaan.
Ik weet dat ze voor de Turbo buicks (de GN's) speciale valvebody's gebruiken, die speciaal voor die auto's gemaakt zijn.
Grotere kleppen e.d.
Ik weet dat ze voor de Turbo buicks (de GN's) speciale valvebody's gebruiken, die speciaal voor die auto's gemaakt zijn.
Grotere kleppen e.d.
Re: Automaatbak revisie bedrijf? Liefst in limburg
Ik weet niet wat er mis is met je bak.Nick_nl wrote: Hier viel wel bij op dat de klappen enorm hard waren bij het overschakelen. Voor mijn smaak te hard. Maar dan kan ook samen hangen met de levensduur.
Wat vaak gedaan word bij het "upgraden" van een bak is dat ze veren weg laten bij de accumulatoren..... dat resulteert in gigantisch harde klappen tijdens schakelen en dus ook veel stres op de hard parts in je bak. [/quote]
Als je gaat trappen krijg je klappen zonder die accumulatoren, maar doe normaal en je merkt het nauwelijks.
Re: Automaatbak revisie bedrijf? Liefst in limburg
Ik ken de bak niet, maar hij lijkt mij een voortvloeisel uit de TH400. Ook deze bak heb ik met een scheef oog bekeken en gedacht: Ik blijf eraf!!!Nick_nl wrote:Ok, dat klinkt goed. Speentjes zit ook nog het dichtste bij val allemaal.
Tja, zoals het nu gegaan is is ook niet goed.
Je hebt gelijk dat het een erg complex beest is zo'n bak. Ik blijf er braaf van af.
Later werd ik overgehaald door een vriend en het lijkt erger dan het is. Je moet wel technische aanleg hebben, maar het viel mijn erg mee. Goed opletten/opschrijven en alles op volgorde neerleggen en brandschoon werken. Zo'n th400 is bijna 100% mechanisch en de modernere zijn wel wat ingewikkelder
Re: Automaatbak revisie bedrijf? Liefst in limburg
klopt. na een tijdje weet je ongeveer wanneer het schakelmoment komt. laat je dan even gas los is het schakelmoment vrij soupel. maar boterzacht zeker niet. trappen heb ik niet gedaan. maar bij halfgas of minder wachten tot het schakelmoment gaf altijd een klap.
-
- Posts: 450
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:40 pm
Re: Automaatbak revisie bedrijf? Liefst in limburg
vergeet ook zeker de afstelling van de tv kabel niet,en de geometrie voor die kabel bij je carburateur.
verkeerde afstelling kan ook snel je bak in rook doen opgaan.
verkeerde afstelling kan ook snel je bak in rook doen opgaan.
Re: Automaatbak revisie bedrijf? Liefst in limburg
klopt, dit is zeer belangrijk. Direct na installatie heb ik de drukken moeten meten en opsturen naar de leverancier. Na hun zegen mocht ik pas verder gaan met de 1e proefrit. Klinkt misschien een beetje stroef, maar ik had er weinig moeite me. Als deze kabel goed staat krijgt de bak de juiste druk op het juiste moment. Daarom doen ze nu ook niet lastig over garantie, alleen ff mijn bak opsturen zie ik niet zitten. Dus nu is het voorstel dat zij de onderdelen opsturen en ik het werk laat doen. Is goedkoper en vooral veel sneller.
Re: Automaatbak revisie bedrijf? Liefst in limburg
Ik ken die bak niet, maar ik heb begrepen dat bij sommige bakken het schakelmoment en de hardheid van schakelen afgesteld kan worden in de vacuumaansluiting.
Er zou binnen in het pijpje een schroef te zitten die door in en uitdraaien het schakelmoment beinvloed...
Hier een voorbeeld op het net
http://www.ehow.com/how_6952775_adjust- ... lator.html
Er zou binnen in het pijpje een schroef te zitten die door in en uitdraaien het schakelmoment beinvloed...
Hier een voorbeeld op het net
http://www.ehow.com/how_6952775_adjust- ... lator.html
Re: Automaatbak revisie bedrijf? Liefst in limburg
nee, dit type heeft alleen de t.v. kabel. Alles wordt hier door bepaald. Maar we gaan een beetje offtopic. Zijn er goede revisie bedrijven in Limburg voor automaatbakken ? bedankt
-
- Posts: 2835
- Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm
Re: Automaatbak revisie bedrijf? Liefst in limburg
nog ff offtopic dan maar is na 500 km is de garantie al verlopen dan?
-
- Posts: 555
- Joined: Fri Mar 12, 2004 12:40 pm
Re: Automaatbak revisie bedrijf? Liefst in limburg
Niet in de buurt, (Maasluis/Westland) maar heeft o.a. ook veel ervaring met jou type bak is Dr Performance