chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by ChevyKo »

Mooi man dat ie nu zo goed als klaar is,
straks ff de 18.2 plaatjes erop en dan kan je 18 september ermee pronken in Wognum :thumbs:



Wat onderstaande foto betreft, deze `70 Commodore GS was mijn dagelijkse auto in `85 ;)
(2500 6 cil. 2 carburateurs. Autom.)
Heb toch ook wel weer wat om te zien dat die nog steeds bestaat.

Image
haico
Posts: 81
Joined: Fri Jul 22, 2005 1:13 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by haico »

ik vind die commodore mooier :P

maar ik ruil hem zo in voor de caprice :D

dit is de commodore A GS die nu af is,
met V8 power natuurlijk!

Image

Image



en deze is nu aan de beurt om een V8 te ontvangen.




Image


hij wordt natuurlijk ook uiterlijk aangepakt :thumbs:
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Groove_Champion »

voorremmen los gemaakt om het kleine beetje remverschil alsnog op te lossen
Image



zag er verder allemaal goed uit.
Van de week even een afspraak maken om uit te lijnen 8)
als het goed is komt het kenteken ook binnen
Last edited by Groove_Champion on Thu Jul 20, 2017 6:09 pm, edited 1 time in total.
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by SuperSport »

heb je de auto gepolijst hij glimt mooi 8)
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Supervaags »

kan het niet zo goed op de foto zien.. maar bij die lagers moet je het vet er echt indrukken(is mij geleerd). ik doe dat door een klodder vet in de handpalm te doen, lager erin en vervolgens beide handpalmen in elkaar te drukken.
beetje geknoei maar zorg er wel voor dat het vet er goed in zit.. op de foto lijkt het alsof er alleen vet aan de buitenkant zit.
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Groove_Champion »

na wat enge momenten met de boormachine zitten alle strips er op aan de zijkant.
ik ben nog wel van plan een zwarte bies te plakken in de sierstrips maar dat komt op zn tijd wel
De apk zit er verder ook alweer een poosje op, echter de originele pk's staan vermeld op het kenteken, niet wat hij nu zou moeten leveren met al die kietel spullen er op


30 Sep 2011
en toen was het zo ver, de auto mocht weer eens de weg op om uitgelijnd te worden
eerst eens verzekeren voordat we de weg op gaan
dus ik bel naar mn verzekering waar ook de commodore en de impala verzekerd staan
eerst n hoop moeilijk moeilijk over of het wel of niet n oldtimer is ( hij komt toch uit 1968 of licht t aan mij? )
maar goed na n hoop gezeur zou het goed zijn
dus ik wil net beginnen om de platen op de wagen te schroeven krijg ik weer telefoon
ja we kunnen m niet verzekeren omdat de auto teveel pk's heeft en het een erg unieke auto is
hij kan wel verzekerd worden tegen een normaal tarief ipv een oldtimer tarief en dat is 500 per jaar
na n hoop uitleggen van mijn kant naar de verzekering (waar ondertussen ook de impala blijkbaar tussendoor geglipt zou moeten zijn) heb ik maar opgehangen

ook deden ze moeilijk over het feit dat de auto al langere tijd op naam staat en niet verzekerd is al die tijd. de rdw heeft voor een enorme vertraging gezorgd in het uitleveren van de kenteken papieren. Maandag bellen we weer en dan het gezeur maar weer aanhoren


Image
toen kwam de apparatuur er op
Image
mooi om eens zo naar de onderkant te kijken
Image

en 3 kwartier later was het klusje af
Image

nu tijd voor de winterslaap
Last edited by Groove_Champion on Thu Jul 20, 2017 6:13 pm, edited 1 time in total.
mustang007
Posts: 363
Joined: Sat Sep 26, 2009 11:34 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by mustang007 »

Echt een nette Caprice, jammer dat ie niet @ Elden te zien was :(
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Groove_Champion »

ja dat vond ik ook erg jammer, was net in die periode dat het rdw nog enorm aan het klungelen was helaas :(
en met de impala durfde ik me niet te vertonen tussen al die in nieuwstaat verkerende autos
Image
volgende keer kom ik met de caprice !
Last edited by Groove_Champion on Thu Jul 20, 2017 6:07 pm, edited 1 time in total.
mustang007
Posts: 363
Joined: Sat Sep 26, 2009 11:34 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by mustang007 »

Haha tja maar van wie was die commodore GS met een v8, ook van jou ?
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Groove_Champion »

die is van haico hier op het forum, ik was met een witte commodore gs/e 8) (viewtopic.php?p=906887#p906887) stukje omhoog :P
haico
Posts: 81
Joined: Fri Jul 22, 2005 1:13 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by haico »

mustang007 wrote:Haha tja maar van wie was die commodore GS met een v8, ook van jou ?
deze ? was van mij.

Image
krypto
Posts: 271
Joined: Sun Jul 03, 2011 11:45 am

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by krypto »

Image

he grappig dat ben ik met de volare bij de rdw om de cobra die er achter staat intevoeren.

mischa
san
Posts: 60
Joined: Sun Jan 15, 2006 8:11 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by san »

hoi
mooi project en een heel mooi model.
alleen als ik naar de foto kijk op de brug,zit volgens mij de linker uitlaatdemper verkeerd om?.
gr
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Caprice89 »

san wrote:alleen als ik naar de foto kijk op de brug,zit volgens mij de linker uitlaatdemper verkeerd om?
Scherp, ik vond het er al wat rommelig uit zien, maar nou weet ik waarom.
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Groove_Champion »

san wrote:alleen als ik naar de foto kijk op de brug,zit volgens mij de linker uitlaatdemper verkeerd om?

klopt een demper moest andersom omdat deze set anders totaal niet zou passen. na wat heen en weer mailen met de leverancier van deze set bleek het uiteindelijk te kunnen aangezien er geen vaste doorstroomrichting op dit model demper zat (verder ook hol van binnen)
maargoed t werkt prima verder en persoonlijk vind ik het er niet rommelig uit zien 8)
Post Reply