Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?
pvc dat hangt er vanaf wat je er mee van plan bent.
een USA muscle car of full sizer of wat voor wagen dan ook is altijd een project het stopt nooit!!!!
een USA muscle car of full sizer of wat voor wagen dan ook is altijd een project het stopt nooit!!!!
Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?
Invoer op onderdelen is 3.5 - 4.5 %roadrage david wrote:Vegeet niet dat er ook nog eens 6 % invoer en 19% belasting betaald moet worden op onderdelen en op nieuwe motoren..
Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?
Yep gewoon een originele nieuwe motor van de GM fabriek.pvz wrote:Dat is zeker goedkoop, maar is dat dan echt van die kwaliteit waarmee ze ook standaard in de wagens geleverd werden?
Vanaf begin jaren `80 worden deze motoren al in Mexico gebouwd.
Als je wil gaan racen is het misschien niet de eerste keus maar wel een goeie start.
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?
afhankelijk van hoe duur het boren en honen van het blok wat je hebt kost zou je het voor 3500 best aardig kunnen opbouwen zolang je het zelf doet , als je het een bedrijf de montage laat doen ben je de helft of meer al kwijt aan uurloon
http://www.jegs.com/p/Scat/Scat-4340-Fo ... 3/10002/-1 , dit is de dure versie een cast iron is goedkoper en red het ook vrij goed
http://www.jegs.com/i/Edelbrock/350/60899/10002/-1 dit zijn alumium kopien van de chevrolet vortec koppen
http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/s ... ogId=10002 dit is iets waar ik heen kaas van heb gegeten , ik zou iets nemen wat het koppel hoger maakt , ik geloof dat ze die rv en tow cams noemen , de meeste tijd besteed je in de stad in het lage toerengebied , en die laagtoerige schop in de rug voeld wel lekker
voor de rest de oude onderdelen schoonmaken spuiten en hergebruiken , de oliepomp zou je nog kunnen vervangen , en een nieuwe distributieketting is wel een goed idee
verder heb je voor de vortec koppen waarschijnlijk een ander soort inlaat -spruitstuk nodig
je kan beginnen met het onderblok / rotating assembly met de nieuwe nokkenas zolang de lift niet idioot is kun daar je standaard koppen opzetten met een setje nieuwe oliekeerringetjes op de klepstelen tot je geld hebt voor de nieuwe koppen inlaatspruitstuk en ander klein grut , dat kun je met de motor in de auto vervangen
http://www.jegs.com/p/Scat/Scat-4340-Fo ... 3/10002/-1 , dit is de dure versie een cast iron is goedkoper en red het ook vrij goed
http://www.jegs.com/i/Edelbrock/350/60899/10002/-1 dit zijn alumium kopien van de chevrolet vortec koppen
http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/s ... ogId=10002 dit is iets waar ik heen kaas van heb gegeten , ik zou iets nemen wat het koppel hoger maakt , ik geloof dat ze die rv en tow cams noemen , de meeste tijd besteed je in de stad in het lage toerengebied , en die laagtoerige schop in de rug voeld wel lekker
voor de rest de oude onderdelen schoonmaken spuiten en hergebruiken , de oliepomp zou je nog kunnen vervangen , en een nieuwe distributieketting is wel een goed idee
verder heb je voor de vortec koppen waarschijnlijk een ander soort inlaat -spruitstuk nodig
je kan beginnen met het onderblok / rotating assembly met de nieuwe nokkenas zolang de lift niet idioot is kun daar je standaard koppen opzetten met een setje nieuwe oliekeerringetjes op de klepstelen tot je geld hebt voor de nieuwe koppen inlaatspruitstuk en ander klein grut , dat kun je met de motor in de auto vervangen
Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?
Die chevy & ford sb-dingen zijn inderdaad best betaalbaar.
ook binnen de 3500:
http://high-performance-engines.com/Mer ... _Code=HP06
Ken de toko niet verder, dus geen nieuwe rel starten hierover
ook binnen de 3500:
http://high-performance-engines.com/Mer ... _Code=HP06
Ken de toko niet verder, dus geen nieuwe rel starten hierover
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?
een frrrt in een chevy ...... hmmmmm naaah
het is in dit topic al gezegt : als je de motor zelf opbouwd kun je iets meer je eigen smaak volgen het is wel wat duurder dan een kant en klare motor, de grotere motorbouwers zoals bleuprint kopen hun onderdelen in bulk stellen hun machines 1 keer in voor een grote serie motoren van hetzelfde type en kunnen daardoor natuurlijk een betere prijs naar de klant toe maken nadeel is dat er per motor minder aandacht aan tolleranties besteed worden , als het in de buurt zit is het vaak goed genoeg
het is in dit topic al gezegt : als je de motor zelf opbouwd kun je iets meer je eigen smaak volgen het is wel wat duurder dan een kant en klare motor, de grotere motorbouwers zoals bleuprint kopen hun onderdelen in bulk stellen hun machines 1 keer in voor een grote serie motoren van hetzelfde type en kunnen daardoor natuurlijk een betere prijs naar de klant toe maken nadeel is dat er per motor minder aandacht aan tolleranties besteed worden , als het in de buurt zit is het vaak goed genoeg
Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?
Allemaal kenners hier....
Heeft er hier iemand eigenlijk zelf wel eens een blokje in nederland laten doen, of is het echt allemaal theekrans en horen-zeggen gelul...?
Heeft er hier iemand eigenlijk zelf wel eens een blokje in nederland laten doen, of is het echt allemaal theekrans en horen-zeggen gelul...?
-
- Posts: 905
- Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm
Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?
Yep, tot tweemaal toe, voor mijn Eldorado en mijn Mark IV, en naar volle tevredenheid, zijn nu allebei kilometervreters.stef wrote:Heeft er hier iemand eigenlijk zelf wel eens een blokje in nederland laten doen
Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?
Ik ook...alweer zeker 12 jr terug, Dymotrack...goed bevallen!
Alles laten doen, lijnboren honen, etc
Alles laten doen, lijnboren honen, etc
ehh...ik weet niet waar het woordje "hier" op slaat in jouw vorige post...bij jou in de buurt/ vriendenkring, of 'hier' op t forum?roadrage david wrote:
.....3500 eur voor een motor is niets vergeleken waar de meesten hier mee rond rijden. .............
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?
Ik en mijn broer hebber 4 low budget revisies zelf gedaan waarvan 3 met een supercharger die op 1 na allemaal nog rijden, nu heb ik een 496 staan die door een ander is gebouwd dus gaan we het nog meemaken.
Diegene die niet meer rijdt is een Chevy 305 met stock crank die 15 psi druk en de kracht die op de snout van de crank voorop komt niet kon hebben en brak af.
Ben bezig met een 5de lowbudget revisie van een Chevy 235.
Gewoon lekker zelf doen en goed leren van andermans fouten en er de tijd voor nemen.
Maar arbeidsloon is hier in NL nou eenmaal duur.
Diegene die niet meer rijdt is een Chevy 305 met stock crank die 15 psi druk en de kracht die op de snout van de crank voorop komt niet kon hebben en brak af.
Ben bezig met een 5de lowbudget revisie van een Chevy 235.
Gewoon lekker zelf doen en goed leren van andermans fouten en er de tijd voor nemen.
Maar arbeidsloon is hier in NL nou eenmaal duur.