Hele jaar door rijden met je yank

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: Hele jaar door rijden met je yank

Post by 64Redneck »

Pekel is kut ja, maar de Blazer is het ideale vervoermiddel in de sneeuw, want die heeft echte winterbanden nu. Hij is wel bedoeld voor het hele jaar, maar die banden blijven er onder met die kutzomers en meganeerslag van de laatste tijd.

Voor als het voorkomt dat de Blazer niet kan/wil rijden , dan hebben we nog een Niksan Primera uit 96 en een Golf 4 TDI uit 2004 voor de deur staan.
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: Hele jaar door rijden met je yank

Post by bluesfreak1975 »

gerrutcamaro wrote:nee, meerdere redenen;

1) bij stevig rijden doet ie 1 op 1.5 / 1 op 2
2) bij redelijk rustig rijden doet ie 1 op 3
3) te oncomfortabel door sportieve vering en onderstel
4) te weinig ruimte achterin
5) gedoe met parkeren
6) gedoe met drempels
7) targadak suist
8 ) wegligging bij nat weer matig
9) betrouwbaarheid / onderhoudsinterval

zo kan ik nog wel tijden doorgaan :lol:
ook laat ik hem liever niet zo gauw wegrotten bij langdurig nat weer en pekel
Zow dan heb je een aardige opgefokte wagen als je verbruik maar 1 op 3 is met rustig rijden.
Met rustig rijden kom ik op 1 op 5.5 bij het pedaal op de vloermat haal ik ook wel de 1 op 2 maar dan wel met een vuurvaste grijns op mijn meelik!

Met punten 1,5,6,8 ben ik het met je eens en dat is dan ook de reden dat ik niet dagelijks met de Chevelle rijdt.
+ Dat ik mijn wagen niet zomaar ergens langdurig in een parkeergarage of op een parkeerplaats laat staan, dat is niet goed voor mijn hart.

Mike
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: Hele jaar door rijden met je yank

Post by Caprice89 »

Ooit, met m'n eerste yank ('65-er Mustang, ongerestaureerd) reed ik alle dagen.
Toen een tijdje een leaseding gehad en was het dus niet nodig.
Daarna met de Caprice ook alle dagen (ijzel is wel lastig met Cooper banden op je achterwielen :lol: )
En nu met de GMC ook alle dagen. Hij is wel van 2007... :D :D
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Hele jaar door rijden met je yank

Post by rene74monte »

het gaat allemaal ook niet op voor al die nieuwerwetse auto`s , die zijn er denk ik wel op berekend , maar b.v. oldtimers uit california vinden het niet fijn
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Hele jaar door rijden met je yank

Post by thunderbuick »

Precies.
De Thunderbird uit '83 voor dagelijks gebruik kan wel wat pekel hebben en staat altijd buiten, niet zo'n probleem als je hem dagelijks gebruikt.
Bovendien is voor vrijwel alle auto's van na '73 of zo alles gemakkelijk verkrijgbaar voor een redelijk bedrag, autorijden kost nou eenmaal geld en onderhoud.
Mijn '56 Buick gaat echt geen pekel zien en slaapt lekker binnen.
De deuren zijn bv helemaal roestvrij en ongelast/geplamuurd, als die zouden roesten/rotten vind ik nooit weer zulke deuren ben ik bang.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Hele jaar door rijden met je yank

Post by Pavement Pounder »

Ik heb er een paar jaar dagelijks mee gereden maar nu niet meer, als ik na 2 meetingen weer 1 weekend aan het poetsen ben dan ga ik niet dagelijks meer rijden plus 1-7 vind ik toch echt te veel voor 16.000 km per jaar.
Met mijn S10 rijd ik 1 op 10.
-MGM-
Posts: 68
Joined: Mon Mar 15, 2004 2:58 pm

Re: Hele jaar door rijden met je yank

Post by -MGM- »

Maar goed dat er ook mensen niet in de winter doorrijden, dan blijven er nog wat bewaard voor het nageslacht.
Als we allemaal doorreden, dan was het allemaal zo weggerot.
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: Hele jaar door rijden met je yank

Post by warriorair »

/\ +1
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Hele jaar door rijden met je yank

Post by mercury1970 »

Heb tot nu toe doorgereden, maar ben nu toch op zoek naar een winterslet, het doet de auto geen goed.....
Denk wel als je de auto goed insopt met Dinitrol en vooral de binnenzijde v/d deuren en overal waar je aan kunt komen niet vergeten, dat het wel beperkt blijft tot een smerige motorruimte en zorg dat je in kleur gespoten spiegels hebt......die kunnen niet oxideren. :D
@Wheel: penisnijd niet bij de Harley's? Dat komt omdat ze weten dat ze weinig pk's hebben..... en het ligt idd gevoelig dat er in deze scene uitvoerig met pk's gestrooid wordt ook wel aangeduid met "Sticker-pk's" , daar bij komt dat de amerikanen vroeger aan de krukas de meting verrichten met het liefst geen vermogensvreters zoals dynamo en waterpomp, dan denk je al snel dat je een monster onder de kap hebt..... meten is weten (en vaak huilen :D ).
Een vergelijkbare setup komt in de buurt v/d 300 pony's, dus ik denk dat je daarom wat kritische vragen krijgt.....
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Hele jaar door rijden met je yank

Post by Continental Kid »

Coupe wrote:Maar goed dat er ook mensen niet in de winter doorrijden, dan blijven er nog wat bewaard voor het nageslacht.
Als we allemaal doorreden, dan was het allemaal zo weggerot.

Als ik sommige krokante gebakjes zie die Hans (texasboy) naar NL verscheept, dan zit het met dat nageslacht wel goed denk ik zo. Kennelijk blijft er altijd wel animo om iets van de grond af te restaureren, en schuwt men het vele werk niet. Anderzijds, maar goed dat er ook nog mensen zijn die in de winter doorrijden, dan blijven er nog wat donorauto's bewaard voor het nageslacht.

:D
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Hele jaar door rijden met je yank

Post by Jeroen_Sp »

Ik rij ook niet door in de winter. De wagen is voor mij echt puur en alleen hobby en gebruik um daar dus ook alleen voor.
Als het gaat regenen dan ga ik niet eens met de auto weg.

Niet omdat hij niet nat mag worden, maar puur omdat er voor mij geen lol aan is door de regen te rijden.

Met lekker warm weer en een zonnetje met de raam open rijden, dat is ultiem voor mij. Als dat niet kan pak ik wel ander vervoer.
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Hele jaar door rijden met je yank

Post by silentchaos »

Jeroen_Sp wrote:Ik rij ook niet door in de winter. De wagen is voor mij echt puur en alleen hobby en gebruik um daar dus ook alleen voor.
Als het gaat regenen dan ga ik niet eens met de auto weg.

Niet omdat hij niet nat mag worden, maar puur omdat er voor mij geen lol aan is door de regen te rijden.

Met lekker warm weer en een zonnetje met de raam open rijden, dat is ultiem voor mij. Als dat niet kan pak ik wel ander vervoer.
+1 :!:

Ik rij wel in de winter, maar alleen als de zon schijnt en er geen pekel in velden of wegen te bekennen is :)
Dus ik rij het hele jaar door met mooi weer :D Helaas is dat de laatste tijden ver te zoeken :(
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Hele jaar door rijden met je yank

Post by Supervaags »

altijd mooi zon topic.. :P

de eerste 3 pagina's vol met mensen die wel doorrijden en vervolgens alle personen die niet doorrijden :D

van het slechte weer word je auto niet beter natuurlijk, je moet hem ook wel bijhouden anders roest hij nogal idd..
tis maar net hoe je je hobby beoefend.. :) ik rijd met plezier dagelijks in de chevy, een ander is er zuiniger op en rijd alleen met mooi weer.. iedereen blij :P
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Hele jaar door rijden met je yank

Post by Jeroen_Sp »

Supervaags wrote:iedereen blij :P
En dat is het belangrijkste, dat je blij wordt van je hobby.

Ookal rij je door in de winter en mocht je auto dan roesten. Wat het je dan alleen kost is geld (auto minder waard) maar als dat voor je gevoel veel voldoening geeft is er eigenlijk toch nog steeds niks aan de hand?
marruk
Posts: 1496
Joined: Fri Jan 28, 2005 9:02 pm

Re: Hele jaar door rijden met je yank

Post by marruk »

Tsja, nog een paar jaar geleden had ik een mooi weer en een slecht weer mustang:
Image
maar al snel wordt de een dan een pekelslet wat zonde is en reed ik niet meer met de oude, wat ook zonde is.
nog wel een tijdje als daily modern amerikaans gereden, maar straks als de dodge klaar is blijft ie mooi binnen ; ik heb tenslotte niet voor jan lul een garage 8)
van a naar b doen we gewoon met een lullig stadsautootje (1 op 20 :D ) en de honden gaan in de ford station van moeder de vrouw,want die wil ik ook niet op de bekleding hebben....
( de honden dan he)
Post Reply