Hemeldoek T-Top

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Hemeldoek T-Top

Post by sansemiano »

Hallo Allemaal,

Vanmiddag voor het eerst na die 700 uur ploeteren een fikse tocht gemaakt met de 91RS. T-Tops eruit en lekker in de open lucht met op de achtergrond een grommende V8. Over de snelweg naar Emmen, een stukje Duitsland in en dan Autobahn 31 naar het noorden. Terug toeren over secundaire Duitse wegen, waar je nog normaal kan rijden zonder al die ergerlijke drempels.

Ging allemaal prima. Genieten.

Bij thuiskomst zag ik dat het hemeldoek van de T-Top zich op een paar plaatsen wat losgewerkt had uit de ruimte tussen de auto zelf en het spul, waar het doek tegenaan zit. Geen idee of dit oorspronkelijk gelijmd heeft gezeten of dat het zou moeten klemmen. Kennelijk is een en ander na 20 jaar wat uitgewerkt.

Wat zou ik het beste kunnen gebruiken om het doek daar ter plekke weer wat vast te zetten? Welke lijm bv?
fbird92
Posts: 704
Joined: Sun Dec 24, 2006 3:01 pm

Re: Hemeldoek T-Top

Post by fbird92 »

Ben bang dat de schuimlaag tussen het doek en het hemeltje zelf aan het vergaan is, je kan het proberen te lijmen maar dat geeft vaak meer problemen dan je lief is, mijn advies is het opnieuw bekleden van het hemeltje, dan ben je van alle ellende meteen af voor de komende jaren..
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Hemeldoek T-Top

Post by sansemiano »

fbird92 wrote:Ben bang dat de schuimlaag tussen het doek en het hemeltje zelf aan het vergaan is, je kan het proberen te lijmen maar dat geeft vaak meer problemen dan je lief is, mijn advies is het opnieuw bekleden van het hemeltje, dan ben je van alle ellende meteen af voor de komende jaren..
ik heb de toestand van dat gele spul nog niet echt bekeken. gaat gebeuren. waarom zou hier en daar wat lijm aanbrengen meer problemen geven?
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Hemeldoek T-Top

Post by sansemiano »

fbird92 wrote:Ben bang dat de schuimlaag tussen het doek en het hemeltje zelf aan het vergaan is, je kan het proberen te lijmen maar dat geeft vaak meer problemen dan je lief is, mijn advies is het opnieuw bekleden van het hemeltje, dan ben je van alle ellende meteen af voor de komende jaren..
heb net dat gele spul es wat nader bekeken. het losgewaaide randje doek weer teruggetrokken uit de ruimte tussen dat gele spul en de auto zelf en dan kan je het zien. het is geen schuim zo te zien. meer een gelaagde vezelige struktuur en het maakt niet de indruk vergaan te zijn. dus misschien toch een paar dotjes lijm of kit? niet daar waar het doek zichtbaar is, maar in die ruimte tussen geel spul en auto.
fbird92
Posts: 704
Joined: Sun Dec 24, 2006 3:01 pm

Re: Hemeldoek T-Top

Post by fbird92 »

je kan altijd een poging wagen, lukt het niet of wordt het niet wat je er van verwacht kan je altijd nog besluiten om het opnieuw te bekleden... :lol:
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Hemeldoek T-Top

Post by gerrutcamaro »

lijm hecht waardeloos op die vezelondergrond, probeer het eens met een wat dikkere lijm, dan druk je tenminste niet 90% door de stof heen
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Hemeldoek T-Top

Post by sansemiano »

gerrutcamaro wrote:lijm hecht waardeloos op die vezelondergrond, probeer het eens met een wat dikkere lijm, dan druk je tenminste niet 90% door de stof heen
gewone (textiel) lijm zal idd wel dwars door de stof heen gaan. hoewel dat op zichzelf op een plek, waar je er niets van ziet (en dat is hier het geval) niet direct een bezwaar hoeft te zijn. zal het proberen met zo'n gel-achtige contactlijm als bison tix. als de stof zich niet weer los kan werken bij open-dak-rijden is het goed.
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Hemeldoek T-Top

Post by Rob(firebird) »

Met een rijtje kopspelden kun je het voorlopig ook heel redelijk op z'n plek houden. Zo'n grote lap hemelbekleding zit er nou ook niet in.

Rob
Post Reply