Ford stuurinrichting vraag.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Ford stuurinrichting vraag.

Post by mercury1970 »

Zoals velen waarschijnlijk weten zijn de Ford produkten uitgerust met een "vage" stuurinrichting en er zijn (te) veel aftermarketprodukten, de meeste leveren een komplete Rack & Pinion stuurinrichting.
Daar heb ik te veel verhalen over gelezen dat het, laten we zeggen, geen produktieautokwaliteit is; hardnekkige lekkages en als je om een paar knaken wilt besparen, het spul zelf laat komen, kun je niet terug naar de verkoper gaan en klagen.
Er is inmiddels een NL dealer, maar dan blijft het een 1200-1500 euro aderlating....
Na mijn hoofd gepijnigd te hebben om een R&P zelf samen te stellen met europees spul, heb ik op een site een andere benadering gezien om dit stuurprobleem op te lossen nl alleen een bekrachtigd stuurhuis monteren, daardoor omzeil je de vele componenten die Ford blijkbaar nodig vond om te monteren.
Maar sceptisch als ik ben, wil ik graag weten wat het nadeel is van dit systeem?
Als dit het ei van Columbus is, waarom zijn er niet meer aanbieders van deze benadering?
Genoeg geluld, het gaat om dit produkt van ABS Powerbrake: http://www.abspowerbrake.com/maincatalog_frameset.html
Roept u maar!
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: Ford stuurinrichting vraag.

Post by Firefly »

En om wat voor Ford gaat het dan, want er is nogal wat verschillends qua stuurinrichting geweest door de jaren heen.

Mijn '78er bijvoorbeeld daar is niks raars aan. Gewoon een stuurhuis, pitman arm en stuurstangen zoals eigenlijk op alle auto's uit die tijd te vinden is. Nou moet ik er wel bij zeggen dat het een fullsizer is, geen unibody.

Maar als ik het goed begrijp wil je dus upgraden naar een rack & pinion systeem. De link die je geeft is voor een hoofdremcylinder trouwens (gewoon de indexpagina). Dus zet als je wil ff de goeie link neer.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Ford stuurinrichting vraag.

Post by mercury1970 »

Die link kan ik niet op de pagina zelf kopieren, als je op de link klikt, staan aan de linkerzijde kleine pagina's; het is pagina 82.
Het gaat om me Cougar 1970; dat is het systeem met de hulpcilinder..... ben maar blij dat je het 'nieuwere" systeem hebt :D
Ik wil niet perse naar R&P, maar naar een direktere sturing; het systeem op pag 82 laat een bekrachtigd stuurhuis zien voor dit model.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Ford stuurinrichting vraag.

Post by mercury1970 »

Heb nog een direkte link van de firma Borgesom die een zelfde steering box levert; http://www.borgeson.com/mustang.html
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Ford stuurinrichting vraag.

Post by SplitWindow »

mercury1970 wrote:Die link kan ik niet op de pagina zelf kopieren.

Ik wel: Klik :thumbs:
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: Ford stuurinrichting vraag.

Post by VetteV8 »

Ik zou zeer zeker die steerbox met integrale bekrachtiging gebruiken, en niet het rack&pinion.
Zit er zelf over te denken om zoiets te monteren op mijn Corvette; dan heb je helemaal geen geklooi met een rack en de benodigde veranderingen; die dingen worden [bij de Corvette] heel laag gemonteerd, en de veranderingen zijn gewoon niet nodig; een integraal bekrachtigd stuurhuis is 'the way to go'!
Cor
Post Reply