Ik vind die kurken pakkingen toch ruk, bij mijn TH400 heb ik een rubberen pakking gemonteerd en nooit meer lekkage gehad.
(over kurk zijn de meningen ook verdeeld)
automaat
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: automaat
Momentsleutel erbij en aandraaien volgens de specificatie in jouw chassis manual, dan is een kurkpakking echt niet "ruk".....
Hij zal zeer zeker "ruk" worden als je de boutjes te strak aandraait
Hij zal zeer zeker "ruk" worden als je de boutjes te strak aandraait
Re: automaat
Toch vind ik het ruk, en rubber top!Momentsleutel erbij en aandraaien volgens de specificatie in jouw chassis manual, dan is een kurkpakking echt niet "ruk".....
Hij zal zeer zeker "ruk" worden als je de boutjes te strak aandraait
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: automaat
Meestal omdat de pan/deksel al krom is blijft het lekken en blijf je natrekken totdat de kurken pakking eruit komt zoals de foto boven.SplitWindow wrote:Momentsleutel erbij en aandraaien volgens de specificatie in jouw chassis manual, dan is een kurkpakking echt niet "ruk".....
Hij zal zeer zeker "ruk" worden als je de boutjes te strak aandraait
Het kan inderdaad lekdicht met kurk maar alles MOET echt recht zijn.
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: automaat
Er is ook een vloeibare (kleef) pakking van loctite. Dit gebruiken we ook op het werk. Is echt super spul. Alleen de pakking wat klem komt te zitten wordt hard. De rest wat er tussenuit knijpt blijft gewoon vloeibaar en mengt zich gewoon met de olie, waar je niks van weer vind.
Wel duur spul trouwens.
Wel duur spul trouwens.