Winterklaar maken

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Winterklaar maken

Post by Detroitsteel »

Electrische kachels..?
Die heb ik ooit gehad in een van mijn voorgaande wagens.
Nou, ik was al op mijn werk voordat ik een heldere plek op mijn ruit had waar ik dan met alle twee ogen doorheen kon kijken :lol:

Toen heb ik maar, aangezien ik op vaste tijden vertrok, een 220 kachel op timer in de wagen gezet.
S'morgens heerlijk warm naar mijn werk tijdens ijzige omstandigheden zonder ook maar iets van krabben te hoeven doen.

Een standkachel heb ik overwogen, maar die waren (en zijn nogsteeds) stervens duur :?
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Winterklaar maken

Post by sansemiano »

Wolfman wrote:Omdat mijn Tbird niet in mijn garage past en hij dus gewoon buiten op straat staat heb ik besloten hem als daily te gaan gebruiken. Imo is het slechter om hem maanden (winter) stil buiten te laten staan dan gewoon dageljiks gebruiken. Natuurljik met degelijk onderhoud.

Wat kan ik het beste gebruiken als antiroest behandeling. Ik wil de hele onderkant wielkasten enz. behandelen om roesten te voorkomen cq vertragen. Wat zijn nog meer zaken die erg te lijden hebben in de winter?

En hoe lossen jullie het ventilatie probleem in de auto op? Want ik heb nu al last van een beslagen achteruit.
de rubbers zou ik met siliconenspray inspuiten tegen vastvriezen. de sloten met wd40.

de behandeling van de onderkant tegen roest hangt een beetje af van de toestand daar. als na schoonmaken er geen roest aanwezig is kan je gaan kwasten of spuiten met tectyl (bv dinitrol ml en daaroverheen dinitrol metallic) . als er wel roest aanwezig is zul je dat eerst moeten behandelen.

en de holle ruimten? ga je daar ook wat aan doen?
Last edited by sansemiano on Thu Sep 15, 2011 7:52 pm, edited 1 time in total.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Winterklaar maken

Post by Supervaags »

Detroitsteel wrote:Electrische kachels..?
Die heb ik ooit gehad in een van mijn voorgaande wagens.
Nou, ik was al op mijn werk voordat ik een heldere plek op mijn ruit had waar ik dan met alle twee ogen doorheen kon kijken :lol:
vorig heb ik overwogen zon ding te kopen, maar op de site van >conrad< las ik zulke slechte verhalen over het gebruik ervan in de winter dat ik het maar niet heb gedaan.. maar goed ook dus
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Winterklaar maken

Post by Wolfman »

Over de holle ruimtes heb ik ook nog niet nagedacht. Wel belangrijk ook.
En die electrische kachels werken zeker niet.
Ik heb een Citroen DS gehad en de vorige eigenaar had onder de hoedenplank een electrich verwarmde ventilator gemaakt en een mooi gleuf in de hoedenplank gemaakt. Echt een mooi stukje werk en leuk doordacht. Echter was het resultaat matig. na een half uur rijden een klein schoon rond boogje aan de onderkant van de ruit waar je niet eens doorheen keek.

Ik zit er aan te denken om iets zelf te maken met 3 computer fans. Die gebruiken weinig stroom en blazen redelijk.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Winterklaar maken

Post by rulez »

raamtrekker op een stukje bezemsteel om het raam schoon te vegen.
oude handdoek om het water op te vangen.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Winterklaar maken

Post by sansemiano »

Wolfman wrote:Over de holle ruimtes heb ik ook nog niet nagedacht. Wel belangrijk ook.
En die electrische kachels werken zeker niet.
Ik heb een Citroen DS gehad en de vorige eigenaar had onder de hoedenplank een electrich verwarmde ventilator gemaakt en een mooi gleuf in de hoedenplank gemaakt. Echt een mooi stukje werk en leuk doordacht. Echter was het resultaat matig. na een half uur rijden een klein schoon rond boogje aan de onderkant van de ruit waar je niet eens doorheen keek.

Ik zit er aan te denken om iets zelf te maken met 3 computer fans. Die gebruiken weinig stroom en blazen redelijk.
wat helpt tegen beslaan aan de binnenkant gedurende de nacht is het interieur van de auto eerst af laten koelen. dus ff de raampjes of deuren open alvorens je de auto afsluit.

een andere tip is misschien nog het gebruik van een 0W40 synthetische olie. die dikt niet zo in na afkoelen en dan start ie veel vlotter. accu en startmotor hebben het dan veel makkelijker.
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: Winterklaar maken

Post by bluesfreak1975 »

Idd zo'n 12v kacheltje werkt best goed. Je raam is niet binnen 10 seconden volledig ontwasemd maar het werkt.
Ga niet lopen kloten met zo'n plakverwarming, uiteindelijk heb je daar alleen maar last van. (zeker als er met regen achteropkomend verkeer op je ruit schijnt)

Denk ook eens aan winterbanden, lijkt allemaal onnodig maar dat scheelt ook veel met betrekking tot de wegligging.
Je normale banden sla je thuis verpakt in de garage op, vergeet ze niet te markeren en na de winter ruil je heel het spulletje weer om. Zo kan je een jaartje of 3 met een setje winterbanden doen.

Gebruik zuurvrije vaseline anders wordt je rubber langzaam weggevreten. (bij de halfords haal je in 1 keer een winter pretpakket)

Mike
Post Reply