Ik heb een redelijke standaard 400 Chevy small block.
Het enige dat ik heb veranderd is een dual plane intake en een setje Thorley TriY headers.
Verder vooral veel dress up parts.
Ik schat het aantal pk's op........ niet al te veel. Koppel heeft ie wel want hij trekt wel lekker.
Ik had een Holley 500cfm carburateur maar die heb ik vervangen door een Street Demon 625.
Ik kon met de 500cfm ongeveer 1 op 7 halen maar nu zakt de benzinemeter wel erg snel
Ik schat nog geen 1 op 4.
Daarnaast komt er flinke zwarte troep uit de uitlaat en rookt ie als een gek bij koude start.
Ik heb wel eens gehoord dat je de sproeiers van de carb 3 of 4 stappen naar beneden moet bijstellen.
Welke sproeier zou er in mijn 625 Demon moeten?
Iemand ervaring & tips?
Sproeiers te groot?
Re: Sproeiers te groot?
In de handleiding van deze carb staat hoe je deze moet afstellen. Even er van uit gaan dat dit correct gedaan is kun je misschien eens bij een bevriende garage de CO waarde laten meten. Loopt de auto veel te rijk zal dit hier uit blijken. Ik weet niet wat een sproeier setje kost, maar met de huidige benzine prijzen lijkt het me de moeite waard om te proberen. Je kan ook nog met de veren gaan proberen, een strakkere veer zorgt dat de 2e trap later open gaat.
Je kan ook de vlotters krapper zetten zodat er minder benzine in de vlotterkamers zit.
Je kan ook de vlotters krapper zetten zodat er minder benzine in de vlotterkamers zit.
Rich While Driving Smaller main jets, lower float levels, smaller power
valve, reset butterflies
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Re: Sproeiers te groot?
voor je met sproeiers aan de gang gaat,
trek die demon er eens af, en kijk die eens heel erg goed na, op alle passage's, sproeiers, booster-venturi's enz..
ik heb er hier nog 1 staan met 130 miles op de klok, jep 130 miles, ik gebruik hem als asbak..
ik had dezelfde klachten als jou, ding van mij was niets anders dan puin.
inlaat voor de booster venturi's verschillende maten van de primary zijde.
emulsion tubes helemaal vernaggeld, gaten verschillende maten en scheef geboord, en als je gas gaf liep er nog meer benzine langs de throttle shafts naar buiten als dat er in de motor gepompt werd.. en dit is geen overdrijving....
ik kreeg hem maar niet goed afgesteld, zuipen als een gek, en continu verzuipen
het is gewoon puinzooi die street demons...
trek die demon er eens af, en kijk die eens heel erg goed na, op alle passage's, sproeiers, booster-venturi's enz..
ik heb er hier nog 1 staan met 130 miles op de klok, jep 130 miles, ik gebruik hem als asbak..
ik had dezelfde klachten als jou, ding van mij was niets anders dan puin.
inlaat voor de booster venturi's verschillende maten van de primary zijde.
emulsion tubes helemaal vernaggeld, gaten verschillende maten en scheef geboord, en als je gas gaf liep er nog meer benzine langs de throttle shafts naar buiten als dat er in de motor gepompt werd.. en dit is geen overdrijving....
ik kreeg hem maar niet goed afgesteld, zuipen als een gek, en continu verzuipen
het is gewoon puinzooi die street demons...
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: Sproeiers te groot?
1 op 4 met een 400SBC is toch niet zo gek???
op lpg met mijn redelijk standaard 409SBC tussen de 1 op 4,5 (heel rustig en voorzichtig) en 1 op 3....minder zelfs met echt trappen.
benzine weet ik (nog)niet maar zal niet veel uitmaken gok ik.
ik had eigenlijk verwacht dat jij er wel injectie op had zitten..!
op lpg met mijn redelijk standaard 409SBC tussen de 1 op 4,5 (heel rustig en voorzichtig) en 1 op 3....minder zelfs met echt trappen.
benzine weet ik (nog)niet maar zal niet veel uitmaken gok ik.
ik had eigenlijk verwacht dat jij er wel injectie op had zitten..!
Re: Sproeiers te groot?
kijk of de transitie goed afgesteld is en je dus niet op het idle en transitie circuit loopt stationair (slotje in boring)