olieduk\temperatuur vraagje

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: olieduk\temperatuur vraagje

Post by Jeroen_Sp »

Wolfman, dat is inderdaad al een bekende site voor me! Erg mooi en als ik het ooit over moet doen komt er ook iets dergelijks in.

Ik heb laatst iets op een site uit australie gelezen dat lpg juist slecht is om rijk te draaien, arm is niet schadelijk. Dit natuurlijk precies tegenovergesteld van benzine. Echter is dit wel heel offtopic :lol:
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: olieduk\temperatuur vraagje

Post by sjak_brak »

Jeroen_Sp wrote:Ik heb laatst iets op een site uit australie gelezen dat lpg juist slecht is om rijk te draaien, arm is niet schadelijk.
Te rijk onder belasting is schadelijk, te arm onder belasting is schadelijk. Onder belasting tikkeltje aan de rijke kant is optimaal.
69GTO-jr
Posts: 445
Joined: Mon Mar 21, 2005 10:10 pm

Re: olieduk\temperatuur vraagje

Post by 69GTO-jr »

Mortar wrote:Nog een vraag.


Wat is eigenlijk normaal voor de olie-druk?



Kan je aan de olie-druk zien of je blok versleten is?

Oliedruk is perfect! ik heb ook Autometers en mijn oliedruk is bij 80km/u zo'n 40-50 psi met een warme motor.
als je oliedruk lager of te laag word kan het zijn dat de de pomp versleten is of de aanzuigzeef vol zit met schaafsel en oliedrap maar in het ergste geval: dat de krukaslagers versleten zijn maar dan ben je toe aan een revicie.
in mijn geval was "gelukkig" de pomp versleten :P

btw: de olie viscositeit heeft ook invloed op de oliedruk!

groeten Ramon
Post Reply