klassieker: verlichting & APK??

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
hajee
Posts: 30
Joined: Sat May 28, 2005 11:01 pm

Re: klassieker: verlichting & APK??

Post by hajee »

dat staat er niet:

5.2.51 (verplichte lichten)
C.twee stadslichten

en de kleur:
5.2.53 kleur verplichte lichten lid 1.
De grote lichten. dimlichten, stadslichten en achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.

dus oranje/ amberkleurig is niet toegestaan.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: klassieker: verlichting & APK??

Post by sjak_brak »

Gewoon ff kapje eraf schroeven bij de keuring dus :D
cenobyte
Posts: 43
Joined: Fri Dec 28, 2007 10:07 am

Re: klassieker: verlichting & APK??

Post by cenobyte »

Net even de RDW gebeld en zij waren (na een wachttijd van 15 minuten :lol: ) erg behulpzaam.

De technische man bevestigde inderdaad wat ik al vermoedde en wat hier op het forum ook bevestigd wordt:

1. koplampen aanpassen i.v.m. feit dat een sealed beam koplamp geen "lichtbeeld" heeft, maar gewoon een grote lichtvlek produceert

2. geel dimlicht voorzijde (dankzij bijv. brandende knipperlichten) mag niet. Hij stelde voor om hier witte lampjes en/of lenzen te plaatsen

3. reflectoren achterzijde plaatsen
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: klassieker: verlichting & APK??

Post by VetteV8 »

Tja, dat wist je gisteravond dus ook allemaal al :P
En zet die stadslichten toch gewoon in je dimlicht reflectors, die zijn gewoon in de handel, kost bijna niets meer, en je kan de mooie originele amber knippers gewoon laten zitten.
Cor
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: klassieker: verlichting & APK??

Post by Supervaags »

als je van hella een setje h4 koplampen erin zet.. dan zit daar ook een stadslicht in.(standaard weet ik zo niet maar ze zijn er zeker wel)
dus op die manier kun je wat ik zei het oranje stadslicht weghalen.. (permanent of tijdelijk)
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: klassieker: verlichting & APK??

Post by boyanka »

:) je kan ook nog altijd 2 van die witte aanhanger lichtjes halen en die met dubbelzijdig plakband even vast zetten
hajee
Posts: 30
Joined: Sat May 28, 2005 11:01 pm

Re: klassieker: verlichting & APK??

Post by hajee »

da's toch half werk..
kunt het beter in 1 keer goed maken..
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: klassieker: verlichting & APK??

Post by Pavement Pounder »

hou het iedergeval simpel, want de apk is een jaarlijks terug keerende geval/probleem, overgen de kans op een overijverige politieagent onderweg ook, dus houd altijd een apk tasje met de juiste lampjes en corecte nummerborden in de auto, ik heb reeds 2 bekeuringen gehad omdat ik het terplekke niet kon verhelpen.
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: klassieker: verlichting & APK??

Post by stef »

underground wrote:als een stadslichtlicht, gecombineerd is met een knipperlicht ( dus hetzelfde lampje ) mogen beiden oranje gekleurd zijn.





je mag voor de apk dus gewoon oranje stadslichten hebben, zolang het gecombineerd is met je knipperlicht.

heb het net nog even opgezocht voor je in het grote rdw boek.... en we keuren hier regelmatig auto's met ORANJE stads/knipperlichten.
greetz, michel.

Daarom heb ik er ook een "apk-schakelaar" op zitten.
Hiermee schakel ik de zijverlichting uit, en de oranje stadslichten, en schakel ik de stadslichten in de koplampen bij...
Ook heb ik een schakelaar gemaakt voor de dimlichten op de binnenste, buitenste, of beide sets koplampen. ( ik heb 4 koplampen..)
Erg handig bij de apk, of een kapot lampje waar je dus gereedschap voor nodig hebt. Bij een defecte koplamp+agent: schakelaar om, en karren 8)
Post Reply