remmen kwestie

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
oldie78
Posts: 33
Joined: Fri Oct 28, 2011 2:48 pm

Re: remmen kwestie

Post by oldie78 »

dat trucje met die griptang heeft gewerkt, het zit hem in de achter remmen!! vandaag de remmen helemaal uitelkaar gehaald, zat aardig wat rem gruis in... heb het idee dat het nu wel minder is maar het is nog niet helemaal weg... met tang remde de auto rustig, nu weer zonder tang en het is minder maar toch.... wat zou het met de achter remmen kunnen zijn, kunnen de trommels krom zijn of ligt het aan de remplaten???
Thnx alvast, keep you posted
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: remmen kwestie

Post by johnny »

trommels kunnen ovaal zijn, kun je uit laten draaien....
oldie78
Posts: 33
Joined: Fri Oct 28, 2011 2:48 pm

Re: remmen kwestie

Post by oldie78 »

ik heb ook gehoord dat het de remverdeler kan zijn... die zou net voor de achterwielen zitten en ook verbonden moeten zijn met de achteras om nav as belasting de remdruk op de achterwielen te regelen. Klopt dit of is dit bij oudere auto's nog niet van toepassing????
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: remmen kwestie

Post by sjak_brak »

Als het een grote teringbende is: gewoon de hele mikmak vervangen/vernieuwen. Dus de flexibele remleiding, de voeringen (bestel dan ook de bijbehoernde hardwarekits met pinnen veertjes etc) en eventueel ook de wielcilinders. Ook trommels laten nameten/afdraaien of vervangen.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: remmen kwestie

Post by SplitWindow »

oldie78 wrote:ik heb ook gehoord dat het de remverdeler kan zijn... die zou net voor de achterwielen zitten en ook verbonden moeten zijn met de achteras om nav as belasting de remdruk op de achterwielen te regelen. Klopt dit of is dit bij oudere auto's nog niet van toepassing????
Lees jij eigenlijk wel wat er zoal in dit topic wordt gepost ?
oldie78 wrote:volgens mij zit mijn remverdelen al achter, of klopt dat niet???
SplitWindow wrote:Proportioning valve zit onder je hoofdremcylinder, dus niet op je achteras.
(Gaat het hier trouwens om een personenwagen of om een pick-up ?)
Waarom dacht jij dat ik vroeg of het over een personenwagen of over een pick-up ging ?
Post Reply