winterbanden suburban 1982

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

winterbanden suburban 1982

Post by -SpengaMotors- »

Hallo,

omdat ik mijn 20 inch chrome wielen niet bloot wil stellen aan pekel en ellende heb ik 16 inch stalen velgen gekocht.

nu wil ik hier dan ook maar winterbanden op leggen, zodat ik een complete winterset heb.


ik zit nu te dubben tussen verschillende banden, maar kom er niet echt uit;

ik wil ze natuurlijk binnen nu en 2 weken in huis hebben, dus ze moeten niet van heel ver weg komen.


http://www.winterbanden.nl/banden/245-75-16/ hier kom ik uit op Cooper discovery M&S banden, iemand hier ervaring mee ?

verder kom ik na wat rondbellen uit op GT radial banden voor 130 euro....

op duitse sites zijn er zelfs banden van 80 euro te vinden van deze maat, dus ik dacht met mijn 130 euro een redelijke band te kunnen kopen ? bijv op www.reifendirekt.de

mijn vraag: iemand een goeie tip voor een redelijke band voor een redelijke prijs ? budget ongeveer 120-140 euro per band?
421safari
Posts: 179
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:29 am

Re: winterbanden suburban 1982

Post by 421safari »

ik zou je in ieder geval niet blindstaren op het hebben van M+S, dat kan op van alles staan. Wordt bv in andere landen ook gebruikt om onder de verplichte speed rating uit te komen die dan voor winter/m+s banden niet geldt. (zoals bv het geval is bij de maxxis white walls onder mijn pontiac)

Beter kijk je naar het sneeuwvlokje en of het profiel van lamellen voorzien is.

ik heb zelf bridgestone (blizzak dm-v1) en die deden het afgelopen winter prima, maar die zijn volgens mij niet in jou maat te krijgen. Continental scoort ook vaak goed volgens mij. Anders paar bandentesten lezen en resultaten (proberen te) extrapoleren naar jouw maat.

Want beter een goede 'zomer'band in de winter dan een crappy 'winter'band..

http://www.reifen-pneus-online.de is ook een goede/goedkope site.
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: winterbanden suburban 1982

Post by -SpengaMotors- »

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=Wi


dit is in princiepe die zelfde cooper, en hier staat bij dat hij het sneeuwvlokje symbool heeft. Deze band is ook te spiken, maar dat doe ik uiteraard niet.

Continentals beginnen zo'n beetje bij 190 euro per stuk, is toch wel beetje boven m'n budget denk ik...


bedankt ik ga ff op die duitse site kijken.

edit:

http://www.reifen-pneus-online.de/pkw-r ... 75-16.html

Die GT-radial is volgens die duitse site wel een echte winterband,

maar die BF-goodrich ziet er ook niet verkeerd uit.....

hmmm lastig allemaal haha
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: winterbanden suburban 1982

Post by -SpengaMotors- »

omdat ik de winter aan voel komen heb ik ze maar gauw besteld !

het zijn de BF goodrich slalom ski van 146 euro geworden, 245x75R16


veel goede reviews gezien, dus m'n budget maar ff verhoogd.
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: winterbanden suburban 1982

Post by gert »

je hebt hier in dit land helemaal geen winterbanden nodig, je kunt ook je rijgedrag aanpassen aan het weertype:
meer afstand houden
langzamer rijden
beter opletten

ik doe niet mee met die winterbanden hype.
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: winterbanden suburban 1982

Post by -SpengaMotors- »

Nee een set stalen velgen kopen voor de winter en er dan zomerbanden om leggen, dat heeft lekker veel zin!
ik koop ze zodat mn dure chrome velgen niet de pekel in hoeven,
Bovendien zijn ze in duitsland gewoon verplicht, dus wel zo handig met de wintersport!

Maargoed ik doe lkkr mee aan de winterbanden hype!
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: winterbanden suburban 1982

Post by Supervaags »

421safari wrote:Want beter een goede 'zomer'band in de winter dan een crappy 'winter'band..
word vaak beweerd maar gaat helaas vaak niet op.. ten eerste ligt het er helemaal aan over wat voor type zomerband je het hebt met wat voor soort profiel.
ten tweede presteren winterbanden van "B-Merken" zoals Uniroyal, Roadstone of Fulda vele malen beter als zomerbanden in winterse omstandigheden.(er vanuit gaande dat jij met "crappy winterbanden" op dit soort merken duid)
421safari
Posts: 179
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:29 am

Re: winterbanden suburban 1982

Post by 421safari »

Supervaags wrote: word vaak beweerd maar gaat helaas vaak niet op.. ten eerste ligt het er helemaal aan over wat voor type zomerband je het hebt met wat voor soort profiel.
ten tweede presteren winterbanden van "B-Merken" zoals Uniroyal, Roadstone of Fulda vele malen beter als zomerbanden in winterse omstandigheden.(er vanuit gaande dat jij met "crappy winterbanden" op dit soort merken duid)
Ik bedoel precies wat ik zeg, een goede gewone (zomerband hebben we als term bedacht sinds we winterbanden hebben) band versus een crappy moet wel winterband zijn want er staat M+S op van 50 euro.

Pak een paar grondige banden testen erbij en ik rij in winterse omstandigheden (die bij ons meestal betekenen dat je _niet_ in sneeuw rijdt, maar op nattigheid) vele malen liever op een goede gewone band dan een hekkesluiter bij de winterbanden..
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: winterbanden suburban 1982

Post by 64Redneck »

Onder mijn Blazer zitten banden met M+S. (meer geschikt voor bagger dan sneeuw :D )Absoluut geen probleem gehad met vorige winter. Zelfs geen last als de sneeuwschuiver door de straat was gekomen, en er een bult sneeuw naast je auto ligt.
Mijn vrouw rijd een Golf 4 op winterbanden , en vorig jaar ook geen last gehad. Mijn Nissan wel,met zomerbanden, die kwam niet over de sneeuwhopen heen. Vandaar dat ik die winter met de Blazer heb gereden 8)

Gisteren bezig geweest om de Blazer weer in elkaar te zetten.Moet nu nog een nieuw voorraam plaatsten, achterklep er weer in hangen , en motorkap monteren. dan kan hij de winter in 8)
emilio
Posts: 1726
Joined: Mon Jan 31, 2005 3:55 pm

Re: winterbanden suburban 1982

Post by emilio »

gert wrote:je hebt hier in dit land helemaal geen winterbanden nodig, je kunt ook je rijgedrag aanpassen aan het weertype:
meer afstand houden
langzamer rijden
beter opletten

ik doe niet mee met die winterbanden hype.
dat dacht ik ook, tot ik met een auto reed waar winterbanden op lagen en dat was een wereld van verschil.
En aangezien ik aan een dijk woon met aan weerskante 5 meter afgrond/ water en er hier niet wordt gestrooid ben ik heel blij met mijn winterbanden.
En we hebben toch al veel sneeuw gehad de afgelopen 2 winters. Natuurlijk kan je je rijden aanpassen, doe ik zelfs met winterbanden, maar het wordt er toch echt wel veiliger van.
Elbert
Posts: 69
Joined: Wed Feb 10, 2010 4:54 pm

Re: winterbanden suburban 1982

Post by Elbert »

In bv Duitsland wordt je als schuldige / veroorzaker aangemerkt als je betrokken bent bij een ongeval en je rijdt in winterse omstandigheden op "zomerbanden", we zijn hier nog niet zo ver maar dat komt ook wel.
Mocht je nog nooit in wintersweer met winterbanden hebben gereden dan kun je dus niet weten wat een verbeterde grip je hebt en dat is echt veel meer als je in eerste instantie denkt. Inderdaad klimt je auto over sneeuwranden heen die je voorheen de moed in je schoenen deed zakken. Natuurlijk geeft een setje winterbanden je geen carte blanche.
Maar oké in Nederland kun je zelf uitmaken of je er op gaat rijden of niet, en diegene die zeggen flauwekul vallen bij mij in de categorie wijsneuzen die zeiden: mobile telefoon ? jij bent gek, heb je niet nodig! Internetbankieren? .... je hebt toch overschrijfformulieren!!........ O,ja dat was beide nog niet zo lang geleden.
Op m'n Express ligt Cooper, niet verkeerd en op de Benz Michelin omdat die stiller zijn.
Post Reply