Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by Nick_nl »

Al een tijd loop ik met de gedachte mijn auto te laten spuiten.
Daarom heb ik bij een paar bedrijven prijzen op gevraagd, maar hier viel een ding bij op.
De meeste beginnen er pas aan als de auto kaal afgeleverd wordt, dus kaal tot op de blanke plaat.

Nu is mijn vraag hoe doe je dit het beste?
Ik heb niet zo veel ruimte in de garage en deze is ook gedeeld met een andere auto welke schoon moet blijven.
Dus schuren, met de bergen schuurstof is niet echt optimaal.

Hebben jullie nog goede tips ?

bedankt
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by boyanka »

:) verfafbijt
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by Nick_nl »

Dit is natuurlijk ook een optie. Is moderne afbijt beter geworden? Een paar jaar geleden deed het niet zo veel bij plamuur en dan kon je weer gaan schuren.
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by Firefly »

Nick_nl wrote:Dit is natuurlijk ook een optie. Is moderne afbijt beter geworden? Een paar jaar geleden deed het niet zo veel bij plamuur en dan kon je weer gaan schuren.
Op plamuur doet het sowieso bijna niks, dat zal je toch moeten schuren. En ook al ben je klaar met je afbijt, er blijven plekken die je moet naschuren.

Als je perse niet wil schuren, dan misschien wat extra betalen om het de spuiter te laten doen?
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by sansemiano »

Nick_nl wrote:Al een tijd loop ik met de gedachte mijn auto te laten spuiten.
Daarom heb ik bij een paar bedrijven prijzen op gevraagd, maar hier viel een ding bij op.
De meeste beginnen er pas aan als de auto kaal afgeleverd wordt, dus kaal tot op de blanke plaat.

Nu is mijn vraag hoe doe je dit het beste?
Ik heb niet zo veel ruimte in de garage en deze is ook gedeeld met een andere auto welke schoon moet blijven.
Dus schuren, met de bergen schuurstof is niet echt optimaal.

Hebben jullie nog goede tips ?

bedankt
je zou ook die andere auto even buiten kunnen zetten voor 1 of 2 weken. je ding doen, de boel opruimen en dan die 2e auto er weer in.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by Nick_nl »

De spuiters welke ik tot nu toe gevraagd heb waren vrij duidelijk dat ze alleen aan een blanke auto wilden beginnen.
Vandaag mijn vraag.
De andere auto buiten zetten is geen optie, dit is ook een oldtimer en nog een convertible ook.
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by Firefly »

Nick_nl wrote:De spuiters welke ik tot nu toe gevraagd heb waren vrij duidelijk dat ze alleen aan een blanke auto wilden beginnen.
Vandaag mijn vraag.
De andere auto buiten zetten is geen optie, dit is ook een oldtimer en nog een convertible ook.
Als je vraagt om een offerte voor het kaalmaken zullen ze vast wel met een prijs komen. Of je doet de auto zo ver mogelijk met afbijt en laat dan de rest stralen.

Als je niet zelf wil schuren, dan gaat het je gewoon extra geld kosten. Zo simpel is het, er zijn geen wondermiddeltjes waardoor de auto opeens helemaal kaal is. Er komt altijd schuur en/of straalwerk aan te pas als je het goed wil doen.
zwam
Posts: 613
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:22 pm

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by zwam »

met een goede (b.v rupes) exentrische roterende schuurmachine en een goede stofzuiger gaat het goed. Ik heb net mijn fury helemaal kaal geschuurd het is een beste klus waar heel veel uren in gaan zitten.

danny
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by Thing »

Firefly & Nick_nl wrote:De spuiters welke ik tot nu toe gevraagd heb waren vrij duidelijk dat ze alleen aan een blanke auto wilden beginnen.
Vandaag mijn vraag.
De andere auto buiten zetten is geen optie, dit is ook een oldtimer en nog een convertible ook.
Als je vraagt om een offerte voor het kaalmaken zullen ze vast wel met een prijs komen. Of je doet de auto zo ver mogelijk met afbijt en laat dan de rest stralen.

Als je niet zelf wil schuren, dan gaat het je gewoon extra geld kosten. Zo simpel is het, er zijn geen wondermiddeltjes waardoor de auto opeens helemaal kaal is. Er komt altijd schuur en/of straalwerk aan te pas als je het goed wil doen.[/quote]


de reden van het beginnen aan een blanke auto is puur om hunzelf in te dekken niet voor naderhand verrassingen komen te staan zoals oude schades en roest.. dat kost extra plaatwerkers extra tijd en die bedrijven geld als het niet voorzien was.. bij een prijs afspraak, wat de meeste doen. Valt er dus met klassiekers weinig te schatten wat het daadwerkelijk gaat kosten... als je een wagen kaal aflevert is er geen onverwacht extra werk en kan het wél goed ingeschat worden...
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by meganix »

ik weet niet waar je woont, je kunt ook hierheen bellen http://www.care2cars.nl/ die gasten zijn niet duur, werken met moeilijk opvoedbare en ex criminele jongeren om ze weer een vak te leren. die schuren hem ook voor je. je moet dan alleen geen haast hebben geloof ik.
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by Firefly »

Thing wrote:de reden van het beginnen aan een blanke auto is puur om hunzelf in te dekken niet voor naderhand verrassingen komen te staan zoals oude schades en roest.. dat kost extra plaatwerkers extra tijd en die bedrijven geld als het niet voorzien was.. bij een prijs afspraak, wat de meeste doen. Valt er dus met klassiekers weinig te schatten wat het daadwerkelijk gaat kosten... als je een wagen kaal aflevert is er geen onverwacht extra werk en kan het wél goed ingeschat worden...
Een beetje spuiter/schadehersteller is in het bezit van een laagdiktemeter en een goede dosis ervaring lijkt me...
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by rulez »

auto buiten zetten en dan schuren?
na het schuren weer binnen zetten...blijft je garage ook mooi schoon
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by Funk »

Afbijt (van de Hema, toen die nog goed werkte) en schuren. 2 volle dagen werk voor de buitenkant, en toen de deuren nog :lol:

Image
hekkings
Posts: 100
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:50 pm

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by hekkings »

Ik ben de mijne aan het ontlakken met afbijt.
Wat ik met Tenco afbijtpasta doe werkt prima zelfs op plamuur.
wil je de plamuur er op een andere manier afhalen , kun je ook een verfbrander of een föhn gebruiken ( wordt de plamuur zacht van.)
Allard.
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Hoe auto kaal maken voor te spuiten.

Post by Joost.... »

Afbijten met gel afbijt waarna je alles opschuurt in de grid 80 is de beste en snelste methode als je niet zou gaan stralen etc. Zelf gebruiken we Pro Gold - Red Label als afbijt maar ongewtijfeld dat anderen ook goed werken.
Post Reply