Benzinedampfilter weglaten

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: Benzinedampfilter weglaten

Post by VetteV8 »

Maurice wrote:Ik wil 'm niet weghalen, ................., maar dan blijf je inderdaad nog benzinedamp ruiken als de auto een tijdje stil staat.
.
Dus!!!!!
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Benzinedampfilter weglaten

Post by Maurice »

Wat? Weer niet goed?
Maar wat is dan die ported vacuüm waar jij het over had?
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: Benzinedampfilter weglaten

Post by Firefly »

Heeft iemand het eigenlijk zelf wel eens weggehaald? Want ik hoor iedereen roepen over benzinedamp ruiken als hij stil staat. Maar ik weet uit ervaring dat dat helemaal niet aan de hand is.

De vent leiding is helemaal bovenin de tank gemonteerd. En aangezien benzinedamp zwaarder is dan lucht, zal hij daaruit echt alleen gaan dampen als er overdruk op de tank ontstaat. Dat is iets wat zeer zelden gebeurt.

Ik heb er persoonlijk nog nooit last van gehad.
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Benzinedampfilter weglaten

Post by johnny »

Firefly wrote:Heeft iemand het eigenlijk zelf wel eens weggehaald? Want ik hoor iedereen roepen over benzinedamp ruiken als hij stil staat. Maar ik weet uit ervaring dat dat helemaal niet aan de hand is.

heb het bij twee van m'n auto's weggehaald ( wegens meer ruimte onder de kap, dat is de enigste reden, had wat mij betreft gewoon mogen blijven zitten als ze niet in de weg hadden gezeten ), heb nog nooit iets geroken.... bij m'n '67-er zat er niets in toen ik hem kocht, bestond misschien nog niet in '67 en anders heeft een vorige eigenaar het weggehaald....
Post Reply