waarom wil die f100 maar niet goed lopen,gvd***!!!!

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: waarom wil die f100 maar niet goed lopen,gvd***!!!!

Post by peerke »

ketting van distributie heeft heel weinig speling
alle ontstekingsdelen zijn vernieuwd
vacuum leidingen zitten er niet veel op en die zijn allemaal goed aangesloten en lekken niet
misschien dan de inlaatspruitstuk pakking?
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: waarom wil die f100 maar niet goed lopen,gvd***!!!!

Post by SplitWindow »

Inmiddels al een kleppendeksel eraf gehaald en gekeken of beide kleppen gesloten zijn, n.a.v. mijn eerdere post ?
10 minuten werk, dan weet je tenminste zeker dat de distributie goed is.
(truc met de kurk werkt ook goed)
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: waarom wil die f100 maar niet goed lopen,gvd***!!!!

Post by SplitWindow »

peerke wrote:misschien dan de inlaatspruitstuk pakking?
Busje remmenreiniger bij de hand ?
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: waarom wil die f100 maar niet goed lopen,gvd***!!!!

Post by peerke »

hoi,
kleppen staan goed,0 punt is ook echt 0 punt(toch nog even dubbel gecheckt)
maar nog belangrijker we zijn nu een stuk verder!
ik heb er een kameraad bijgehaald,het type wat van 2 auto,s 1 goede maakt en zelf zijn eigen ontstekingelectronica voor zijn boot ontwikkeld.
omdat we bij mij thuis waren hadden we niet echt het gereedschap in de buurt waar hij normaal mee aan de slag gaat zeg maar..
maar goed,contact aan,vliegwiel/balancer op tijd gezet,lampje er op aan gesloten en toen met de ontsteking draaien totdat het uit of aan ging(sorry weet even niet meer precies hoe het zat)
maar er klopte niks van,toen kwamen we er achter dat als hij de ontsteking een beetje bij de verdeelkapbewoog het lampje daarop reageerde,niet goed dus.
verdeelkap en rotor eraf,bleek als de puntjes dicht zaten,zaten ze toch niet helemaal perfect dicht.
als je de ontsteking een beetje zijdeling bewoog,heel weinig speling want is een gereviseerde ontsteking,zag je met ingeschakeld contact een vonkje tussen de puntjes,terwijl ze eigenlijk dicht moeten staan.
die vriend heeft het toen zo goed mogelijk toch nog afgesteld.vervolgens nog gestart op benzine want daar had ik hem op staan in verband met telkens contact aan en uit .
liep eerst beroerd,maar ging toen beter lopen,overgezet op lpg,liep slecht maar begon steeds beter te lopen.
toen hij even gelopen had en warm was liep hij stationair netjes,pakte goed op,maar als je er mee ging rijden had je gewoon geen vermogen en sloeg af en toe een slag over.
precies dezelfde situatie als toen net na de lpg instalatie er in was gezet.
viel de monteur toen al op dat de bobine wel heel goed vonkte ,maar de bougies een stuk minder.
wat ik nu ga doen is heel die fucking contactpunten shit eruit halen en een electronische ,dus met hal sensor en ontstekingsmodule ,plaatsen.
hopelijk is het dan eindelijk zoals het hoort te zijn!!
groeten
Post Reply