spoorverbreders VRAAG

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: spoorverbreders VRAAG

Post by Martin71RS »

precies.... als je adapters hebt (en dus liever geen spacers met hele lange wielbouten!) is met een gelijke velgbreedte waar het verschil aan et is opgevuld de kracht op de assen gelijk.

Op het moment dat je spacers of adapters gebruikt om het wiel (velg) verder naar buiten te zetten komen er wel meer krachten op de assen/lagers te staan....moment is kracht x arm...maar daar hoeft de boel nog niet van stuk te gaan.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: spoorverbreders VRAAG

Post by Funk »

arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: spoorverbreders VRAAG

Post by arthur »

die spacers waag ik me ook niet aan.

Het probleem bij mij is nu, dat mn velgen ruim 6 cm naar binnen vallen van de spatbord rand.

Dat zíét er niet uit.

dus ik wil em 5cm opvullen.

het zal wel Ebay worden
EDWIN
Posts: 1843
Joined: Fri May 07, 2004 11:39 pm

Re: spoorverbreders VRAAG

Post by EDWIN »

Joost.... wrote:Op een beetje een stevige wielophanging is 50mm nog wel te doen, ken mensen die al jaren lang zo rondrijden.
O.a. ik. Ik heb jaren hiermee gereden, en de nieuwe eigenaar rijdt zo ook al jaren rond.
the puritan
Posts: 249
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:42 pm

Re: spoorverbreders VRAAG

Post by the puritan »

Ik ben dus ooit met een BMW E30 een achterwiel verloren. Ik had hem net gekocht, dik 180/190 km p/u gereden. Niks aan de hand. Rij ik de beboude kom in op een drempel, pleurt het linker achterwiel er af! Wat bleek, er zaten spacers van 8 mm tussen, met de originele bouten! Bij de andere velg gekeken hoe ver ze er dan in zaten. Wel 3,5 slag! Dat is dus echt gestoord als je zoiets doet! Maar die spacers die je met moeren of bouten aan je naaf vastzet, die zijn echt rete sterk.
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: spoorverbreders VRAAG

Post by bluesfreak1975 »

Of gewoon lekker oldschool je velg verbreden.
Zit al jaren zo bij mijn chevelletje, heb nooit ergens last van gehad.

Mike
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: spoorverbreders VRAAG

Post by arthur »

het gaan die adapter/spacer dingen worden die ik als plaatje in mn start-berichtje heb staan.

ik laat het wel weten als ik ze binnen heb, dan maak ik meteen een foto van voor en na montage.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: spoorverbreders VRAAG

Post by Funk »

Zorg wel voor een goede centrering, de mijne centreerden niet op de naaf, en de velg centreerde weer niet op de adapter.
Heb dus een setje centreerringen gedraaid die zowel de adapter als velg centreren.

Image

Image

Image

Image
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: spoorverbreders VRAAG

Post by arthur »

netjes!

draai jij ze zelf?

ik heb adapters besteld met een binnen diameter van 74mm, en mijn as is 70,4 mm.
Dus ik moet een ring hebben van 3,6mm dik en een binnendiameter van 70,4.

Kan jij zoiets maken voor mij? tegen vergoeding uiteraard.
EDWIN
Posts: 1843
Joined: Fri May 07, 2004 11:39 pm

Re: spoorverbreders VRAAG

Post by EDWIN »

En als dat niet lukt, er zitten meer draaiers op het forum.
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: spoorverbreders VRAAG

Post by arthur »

goed om te weten.

Ik kan thuis en op mn werk wel aardig wat voor elkaar krijgen, maar een draaibank zit er niet in.
the puritan
Posts: 249
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:42 pm

Re: spoorverbreders VRAAG

Post by the puritan »

arthur wrote:netjes!

draai jij ze zelf?

ik heb adapters besteld met een binnen diameter van 74mm, en mijn as is 70,4 mm.
Dus ik moet een ring hebben van 3,6mm dik en een binnendiameter van 70,4.

Kan jij zoiets maken voor mij? tegen vergoeding uiteraard.
Ik denk dat je een ring nodig hebt van 1,8mm dik....
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: spoorverbreders VRAAG

Post by arthur »

fuck....... je hebt gelijk.

1.8mm
Post Reply