spoorverbreders VRAAG
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: spoorverbreders VRAAG
precies.... als je adapters hebt (en dus liever geen spacers met hele lange wielbouten!) is met een gelijke velgbreedte waar het verschil aan et is opgevuld de kracht op de assen gelijk.
Op het moment dat je spacers of adapters gebruikt om het wiel (velg) verder naar buiten te zetten komen er wel meer krachten op de assen/lagers te staan....moment is kracht x arm...maar daar hoeft de boel nog niet van stuk te gaan.
Op het moment dat je spacers of adapters gebruikt om het wiel (velg) verder naar buiten te zetten komen er wel meer krachten op de assen/lagers te staan....moment is kracht x arm...maar daar hoeft de boel nog niet van stuk te gaan.
Re: spoorverbreders VRAAG
die spacers waag ik me ook niet aan.
Het probleem bij mij is nu, dat mn velgen ruim 6 cm naar binnen vallen van de spatbord rand.
Dat zíét er niet uit.
dus ik wil em 5cm opvullen.
het zal wel Ebay worden
Het probleem bij mij is nu, dat mn velgen ruim 6 cm naar binnen vallen van de spatbord rand.
Dat zíét er niet uit.
dus ik wil em 5cm opvullen.
het zal wel Ebay worden
Re: spoorverbreders VRAAG
O.a. ik. Ik heb jaren hiermee gereden, en de nieuwe eigenaar rijdt zo ook al jaren rond.Joost.... wrote:Op een beetje een stevige wielophanging is 50mm nog wel te doen, ken mensen die al jaren lang zo rondrijden.
-
- Posts: 249
- Joined: Tue Mar 25, 2008 10:42 pm
Re: spoorverbreders VRAAG
Ik ben dus ooit met een BMW E30 een achterwiel verloren. Ik had hem net gekocht, dik 180/190 km p/u gereden. Niks aan de hand. Rij ik de beboude kom in op een drempel, pleurt het linker achterwiel er af! Wat bleek, er zaten spacers van 8 mm tussen, met de originele bouten! Bij de andere velg gekeken hoe ver ze er dan in zaten. Wel 3,5 slag! Dat is dus echt gestoord als je zoiets doet! Maar die spacers die je met moeren of bouten aan je naaf vastzet, die zijn echt rete sterk.
-
- Posts: 524
- Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am
Re: spoorverbreders VRAAG
Of gewoon lekker oldschool je velg verbreden.
Zit al jaren zo bij mijn chevelletje, heb nooit ergens last van gehad.
Mike
Zit al jaren zo bij mijn chevelletje, heb nooit ergens last van gehad.
Mike
Re: spoorverbreders VRAAG
het gaan die adapter/spacer dingen worden die ik als plaatje in mn start-berichtje heb staan.
ik laat het wel weten als ik ze binnen heb, dan maak ik meteen een foto van voor en na montage.
ik laat het wel weten als ik ze binnen heb, dan maak ik meteen een foto van voor en na montage.
Re: spoorverbreders VRAAG
Zorg wel voor een goede centrering, de mijne centreerden niet op de naaf, en de velg centreerde weer niet op de adapter.
Heb dus een setje centreerringen gedraaid die zowel de adapter als velg centreren.
Heb dus een setje centreerringen gedraaid die zowel de adapter als velg centreren.
Re: spoorverbreders VRAAG
netjes!
draai jij ze zelf?
ik heb adapters besteld met een binnen diameter van 74mm, en mijn as is 70,4 mm.
Dus ik moet een ring hebben van 3,6mm dik en een binnendiameter van 70,4.
Kan jij zoiets maken voor mij? tegen vergoeding uiteraard.
draai jij ze zelf?
ik heb adapters besteld met een binnen diameter van 74mm, en mijn as is 70,4 mm.
Dus ik moet een ring hebben van 3,6mm dik en een binnendiameter van 70,4.
Kan jij zoiets maken voor mij? tegen vergoeding uiteraard.
Re: spoorverbreders VRAAG
En als dat niet lukt, er zitten meer draaiers op het forum.
Re: spoorverbreders VRAAG
goed om te weten.
Ik kan thuis en op mn werk wel aardig wat voor elkaar krijgen, maar een draaibank zit er niet in.
Ik kan thuis en op mn werk wel aardig wat voor elkaar krijgen, maar een draaibank zit er niet in.
-
- Posts: 249
- Joined: Tue Mar 25, 2008 10:42 pm
Re: spoorverbreders VRAAG
Ik denk dat je een ring nodig hebt van 1,8mm dik....arthur wrote:netjes!
draai jij ze zelf?
ik heb adapters besteld met een binnen diameter van 74mm, en mijn as is 70,4 mm.
Dus ik moet een ring hebben van 3,6mm dik en een binnendiameter van 70,4.
Kan jij zoiets maken voor mij? tegen vergoeding uiteraard.
Re: spoorverbreders VRAAG
fuck....... je hebt gelijk.
1.8mm
1.8mm