temperatuur probleem chevy
temperatuur probleem chevy
hoi
ik heb een probleem met de koevloeistof temp.
als ik wegrijd met bv s,morgens is voor ik de straat uit ben de temp meter al opgelopen tot 93 graden,
als ik daarna gas ga geven loopt de temp op tot ong 150 graden.
en zakt dan weer tot 93. dit doet ie costant bij flink gasgeven.
als ik dan na een rit van bv een half uur de motor uitzet hoor je het borrelen.slangen zijn ook hard.
als ik met stat draaiende motor de dop van de radiateur af haal zie je de kvs op en neer gaan.
ik heb met zo een vloeistof boven de radiateurdop gehangen maar die verkleurt niet dus zouden de koppakkingen heel moeten zijn toch??
ik heb de koelvloeistof vervangen.
en de thermostaat.
wie heeft er een idee wat het zou kunnen zijn??
gr san
ik heb een probleem met de koevloeistof temp.
als ik wegrijd met bv s,morgens is voor ik de straat uit ben de temp meter al opgelopen tot 93 graden,
als ik daarna gas ga geven loopt de temp op tot ong 150 graden.
en zakt dan weer tot 93. dit doet ie costant bij flink gasgeven.
als ik dan na een rit van bv een half uur de motor uitzet hoor je het borrelen.slangen zijn ook hard.
als ik met stat draaiende motor de dop van de radiateur af haal zie je de kvs op en neer gaan.
ik heb met zo een vloeistof boven de radiateurdop gehangen maar die verkleurt niet dus zouden de koppakkingen heel moeten zijn toch??
ik heb de koelvloeistof vervangen.
en de thermostaat.
wie heeft er een idee wat het zou kunnen zijn??
gr san
Re: temperatuur probleem chevy
Graden Fahrenheit of Celsius? Ik vermoed wat dat betreft electrisch probleem dat los staat van het geborrel. Want je kvs wordt niet in 2 tellen 60 graden warmer en koelt ook niet in 2 tellen weer 60 graden af. Warschijnlijk iets in de massaverbinding van/naar je dashboard.
Wat betreft drukopbouw:
Bij koude start controleren of de bovenste radiatorslang druk opbouwt. Zo nee, dan zeer waarschijnlijk geen lekke koppakking.
Rij je op LPG? Zo ja, wat voor installatie?
Wat betreft drukopbouw:
Bij koude start controleren of de bovenste radiatorslang druk opbouwt. Zo nee, dan zeer waarschijnlijk geen lekke koppakking.
Rij je op LPG? Zo ja, wat voor installatie?
Re: temperatuur probleem chevy
graden zijn celsius.
en bij koude start blijven de slangen zacht.
zijn alleen erg hard na een stuk rijden en dan hoor je het ook borrelen
vindt het ook vreemd dat als ik bij stat draaien de dop van de radiateur haal je de vloeistof ziet stijgen en zakken en stijgen enz
en echt een cm of 6 a7
impco 425 setup (waar ik ook niet heel tevreden over ben maar dat is een ander prlobleem )
en bij koude start blijven de slangen zacht.
zijn alleen erg hard na een stuk rijden en dan hoor je het ook borrelen
vindt het ook vreemd dat als ik bij stat draaien de dop van de radiateur haal je de vloeistof ziet stijgen en zakken en stijgen enz
en echt een cm of 6 a7
impco 425 setup (waar ik ook niet heel tevreden over ben maar dat is een ander prlobleem )
Re: temperatuur probleem chevy
Heb je de afgelezen waardes vergeleken met bv een IR-thermometer?
Verlies je kvs / komt er veel kvs in je expansievaatje?
Bevriest de verdamper, of wordt die erg koud?
Mbt LPG-problemen, mail me ff sjak.brak@gmail.com
Verlies je kvs / komt er veel kvs in je expansievaatje?
Bevriest de verdamper, of wordt die erg koud?
Mbt LPG-problemen, mail me ff sjak.brak@gmail.com
Re: temperatuur probleem chevy
hoe is de staat van de waterpomp...??
Re: temperatuur probleem chevy
hoi
nee ik heb alleen de tempmeter in het dash (is al een aftermarket)
ik heb niet het idee dat ik koelvlst kwijtraak hij gooit het in het overlooptankje.
verdamper bevriest niet lijkt me want dan zou de motor afslaan is mijn ervaring
en lpg problemen ach ik vind hem erg slecht aanslaan met de 425.voorheen 300 sloeg ie echt meteen aan.
en hij levert te weinig bij toeren, ze gaan geloof ik tot 5500 rpm.
en mn blok loopt 7500 rpm
nee ik heb alleen de tempmeter in het dash (is al een aftermarket)
ik heb niet het idee dat ik koelvlst kwijtraak hij gooit het in het overlooptankje.
verdamper bevriest niet lijkt me want dan zou de motor afslaan is mijn ervaring
en lpg problemen ach ik vind hem erg slecht aanslaan met de 425.voorheen 300 sloeg ie echt meteen aan.
en hij levert te weinig bij toeren, ze gaan geloof ik tot 5500 rpm.
en mn blok loopt 7500 rpm
Re: temperatuur probleem chevy
hoi
waterpomp zit er nu 2 jaar op.
maar daar zat ik ook aan te denken.
en mischien de radiateur ?
waterpomp zit er nu 2 jaar op.
maar daar zat ik ook aan te denken.
en mischien de radiateur ?
Re: temperatuur probleem chevy
Leuk motortje dan, 7500 RPM De 300-A zal nog eerder inhouden. Als je daadwerkelijk deze toerentallen regematig wilt draaien met een V8 zal je bv 2 mixers/2 verdampers moeten monteren, of bv een systeem van Technocarb Trager starten kan diverse oorzaken hebben (vaak verborgen vacuumlekjes), maar tot 3* 5 tellen doorstarten is in principe acceptabel.san wrote: en hij levert te weinig bij toeren, ze gaan geloof ik tot 5500 rpm.
en mn blok loopt 7500 rpm
Maar terug on-topic: misschien je koelsysteem eens ontluchten?
Als de verdamper koud wordt of (licht) bevriest hoeft de motor nog niet af te slaan, even controleren dus op moment dat probleem zich voordoet.
En ff de afgelezen temp vergelijken met een andere meter, met een IR is het makkelijkst. Met IR kan je ook controleren of er geen koude plekken op de radiator zitten.
Waterpomp is ook een optie, leeftijd zegt niks, heb ook wel eens crap right out of the box gehad...
Re: temperatuur probleem chevy
hoi
ik reed altijd op benzine en dat ging prima
ik had de 300 er tijdelijk opgezet omdat ik er nu bijna dagelijks mee rij.
.ik heb ook zitten denken aan een dubbel systeem maar dan zit je er weer mee dat ie bij lage toerentallen te veel lpg krijgt, of hij moet geschakeld worden bv bij 3/4 gas het 2e systeem erbij. of idd technocarb ben ik me ook al in het verdiepen.
maar dat komt later wel.
ik heb het systeem al ontlucht maar het probleem is er nog steeds
ik zal eerst mn andere waterpomp er opzetten,kijken of het dan beter wordt.
ps ik moet echt het contact een paar keer aan en uit zetten en dan een seconde of 20 starten
ik reed altijd op benzine en dat ging prima
ik had de 300 er tijdelijk opgezet omdat ik er nu bijna dagelijks mee rij.
.ik heb ook zitten denken aan een dubbel systeem maar dan zit je er weer mee dat ie bij lage toerentallen te veel lpg krijgt, of hij moet geschakeld worden bv bij 3/4 gas het 2e systeem erbij. of idd technocarb ben ik me ook al in het verdiepen.
maar dat komt later wel.
ik heb het systeem al ontlucht maar het probleem is er nog steeds
ik zal eerst mn andere waterpomp er opzetten,kijken of het dan beter wordt.
ps ik moet echt het contact een paar keer aan en uit zetten en dan een seconde of 20 starten
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: temperatuur probleem chevy
Waterpomp of een restrictie in de circulatie.
Re: temperatuur probleem chevy
Contact paar keer aan/uit heeft geen zin bij een Impco-systeem. 20 sec is te lang.san wrote:ps ik moet echt het contact een paar keer aan en uit zetten en dan een seconde of 20 starten
Er kunnen allerlei vacuumlekjes zijn, of bv verdamper die zn beste tijd heeft gehad, of stationair CO te arm.
Re: temperatuur probleem chevy
uhm, misschien lucht onder je thermostaat?
Re: temperatuur probleem chevy
co moet ik nog controleren, dacht dat ie te rijk staat ik ruik hem ook stationair.
denk niet aan lucht onder thermostaat ik heb een week of 3 zonder gereden en toen deed ie hetzelfde.
gr
denk niet aan lucht onder thermostaat ik heb een week of 3 zonder gereden en toen deed ie hetzelfde.
gr
Re: temperatuur probleem chevy
ik weet dat het niet uit zou moeten maken dat je het contact aan en uit zet. maar als ik dat niet doe duurt het echt nog langer.
net als dat ik het gaspedaal iets in moet trappen anders pakt ie hem gewoon niet
net als dat ik het gaspedaal iets in moet trappen anders pakt ie hem gewoon niet
Re: temperatuur probleem chevy
Vast en zeker lucht:kikkegek wrote:uhm, misschien lucht onder je thermostaat?
Ontluchten met de radiateurdop eraf, totdat het thermostaat open gaat [radiator slang wordt dan heet]
Dat wisselen van temperatuur op je meter is stoom, en als er dan een slok water op komt dan koelt hij in een paar seconden af.
Goed ontluchten en probleem over.
Cor