Leuk project heb je daar!!!
72 Cutlass verts blijven ook gaaf (ik heb wel iets met GM A-body verts )
Zelf ben ik (zij het tergend langzaam) bezig met de frame off restauratie van m'n 1970 GTO convertible.
Hopelijk kan ik hem binnenkort van het chassis af halen, maar ik moet eerst nog even de deuropeningen voorzien van verstevigingen.
Zie dat jij dat ook hebt gedaan. Mijn kale body ligt nu (los) op t frame.
Indien je geen enorme haast hebt met die draagarm dan kan ik je misschien wel met een van mijn draagarmen helpen.
Op dit moment heb ik o.a. tubular front control arms in de States klaar liggen voor verscheping. De originele komen er voorlopig niet meer op.
De carrosserieaandachtspunten die je daar noemt zijn zo'n beetje de standaard zwakke plekken van A body convertibles.
Zowel bij de GTO als bij mijn '72 Le Mans Sport convertible donor zijn die plekken slecht en nog wel wat meer plekken )
Zoals de bestuurdersvloerplaat, de onderste hoeken van de doglegs waar alle rommel lekker achter blijft hangen, onderkant quarter panels en zo kunnen we nog wel even doorgaan....
gr. erik
Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 1972
Re: Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 1972
'70 gto convertible? vet! Dat draagarm probleem is allang opgelost met tubular control arms (nadat ik eerst een nieuwe had geregeld )
Dus heb nou een setje gestraalde en gecoate draagarmen over :p.
Ik had een nieuw topic gemaakt maar de 2 zijn nu samengevoegd.
bedankt voor je reactie!
Dus heb nou een setje gestraalde en gecoate draagarmen over :p.
Ik had een nieuw topic gemaakt maar de 2 zijn nu samengevoegd.
bedankt voor je reactie!
Re: Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 1972
Van t weekend weer wat kunnen doen:
achteras eronder met de schokdempers, voorophanging linksvoor afgemaakt, transmission cross member erop.
Het wiel rechtsvoor kan er nog niet op want het draad van de spindle moet even opgefrist worden, daar heb ik een 5/8 unf tap voor nodig...is er iemand hier
die er 1 heeft en waar ik hem even van kan gebruiken?
achteras eronder met de schokdempers, voorophanging linksvoor afgemaakt, transmission cross member erop.
Het wiel rechtsvoor kan er nog niet op want het draad van de spindle moet even opgefrist worden, daar heb ik een 5/8 unf tap voor nodig...is er iemand hier
die er 1 heeft en waar ik hem even van kan gebruiken?
Re: Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 1972
Klein off topic vraagje,
welke Disc brake conversion heb jij gebruikt? een complete kit met hoofdrem cylinder enz enz?
Ennuh, pastte het een beetje? Ik ben ook hard op zoek naar zo´n kitje voor m´n 71er Cutlass, vandaar 8)
welke Disc brake conversion heb jij gebruikt? een complete kit met hoofdrem cylinder enz enz?
Ennuh, pastte het een beetje? Ik ben ook hard op zoek naar zo´n kitje voor m´n 71er Cutlass, vandaar 8)
Re: Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 1972
geen, ik heb origineel schijven voor
ik heb wel nieuwe remklauwen via marktplaats (compleet met bouten nippels blokken en dergelijke).
ook nieuwe schijven en dustshields via het bedrijfje americancarpartner waar ik ook alle andere delen vandaan haal.
ik heb wel nieuwe remklauwen via marktplaats (compleet met bouten nippels blokken en dergelijke).
ook nieuwe schijven en dustshields via het bedrijfje americancarpartner waar ik ook alle andere delen vandaan haal.
-
- Posts: 1418
- Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm
Re: Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 1972
ziet er goed uit, heb je een nieuw stuurhuis of opgeknapt/gereviseerd ?
Re: Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 1972
Dank je , stuurhuis is opgeknapt. Er zit geen speling op dus revisie is niet nodig.
Rick
Rick
Re: Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 1972
Ziet er goed uit!!!
Hopelijk ziet mijn chassis er over een maand of 6 ook zo uit
Hopelijk ziet mijn chassis er over een maand of 6 ook zo uit
Re: Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 1972
Hallo mensen!! Het is alweer een tijd geleden, maar ik heb niet stil gezeten met de olds. De motor staat compleet op het chassis met alle accessoires, nieuwe rvs uitlaat zit erop...alle leidingen en slangen e.d. zitten op het chassis.
Foto's:
En het plaatwerk is ook grotendeels gedaan. Ik moet nog de voorschermen repareren, de fuel tank straps onder de kofferbakvloer lassen en de upper windshield brace vervangen...maar dit komt later. Ik heb namelijk net mijn eerste huis gekocht en zit druk in de verbouwing.
- nieuwe vloerdelen bestuurder en bijrijder
- complete nieuwe kofferbakvloer + de braces die eronder gelast zitten
- paraffaan + dashboard middelste deel
- verstevigingsbalken achter en middenonder
- achterschermen (bestuurderskant gelast, bijrijderskant gelijmd met carrosserielijm en deels gelast)
- plaatdelen tussen achterscherm en onderkant kofferbakvloer
- wielkasten buitenzijde vervangen links en rechts
- portieren
Foto's:
Foto's:
En het plaatwerk is ook grotendeels gedaan. Ik moet nog de voorschermen repareren, de fuel tank straps onder de kofferbakvloer lassen en de upper windshield brace vervangen...maar dit komt later. Ik heb namelijk net mijn eerste huis gekocht en zit druk in de verbouwing.
- nieuwe vloerdelen bestuurder en bijrijder
- complete nieuwe kofferbakvloer + de braces die eronder gelast zitten
- paraffaan + dashboard middelste deel
- verstevigingsbalken achter en middenonder
- achterschermen (bestuurderskant gelast, bijrijderskant gelijmd met carrosserielijm en deels gelast)
- plaatdelen tussen achterscherm en onderkant kofferbakvloer
- wielkasten buitenzijde vervangen links en rechts
- portieren
Foto's: