Rallyesmokers 57 Bel air
-
- Posts: 224
- Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm
Rallyesmokers 57 Bel air
Zoals velen hebben kunnen lezen, heb ik het geluk gevonden een juiste 57 Bel air aan te schaffen. Dat viel niet geheel mee, voor degene die het gemist hebben, lees hier.
Goed, na de aanschaf van de auto deze opgehaald bij Marcel van Leeuwen, van Cargo Express Europe in Lelystad. Een prima behandeling al daar en de woorden die daar gesproken werden deden mij goed. Termen als : Een erg mooie auto. deden mij steeds meer vermoeden dat ik toch echt wel iets goeds gekocht heb. Let wel, ik heb de auto niet eerder IRL gezien en dat risico kan ik je niet adviseren. Ik 2 maanden tijd wordt je 5 jaar ouder en wordt je kop grijs mocht je niet tegen de stress kunnen. Al met al, een dagje uit, mijn vader meegenomen om de trekkende auto te besturen daar ik geen BE heb, en waar vaders gaat, gaat moeders ook mee...
En jawel, toen ik de papierenwinkel met Marcel nog stond door te nemen, stond moeders al luid juichend en blij te roepen, dat zij hem al had gezien... En toen moest ik mezelf ook confronteren met het eerste aangezicht van de auto... De loods naderend stond ie daar dan, netjes en alleen... althans dat denk, want ik had geen oog meer voor wat er nog meer stond... De auto is top, gaaf en zo verbluffend, dat er een ton van last van mijn schouders viel, toen ik zag dat het geen zeperd is. En dat werd wel bevestigd door de heren al daar.
Niet al te lang ge wacht, dus de auto op de trailer gereden en na een korte babbel met Vader van Leeuwen snel weer naar huis toe.
Eenmaal thuis, eigenlijk het zelfde ritueel, Lossen die handel...Al moest ik eerst met de auto op de trailer langs mijn werk, verzoekje van mijn enthousiaste werkgever en collega's al daar.
Thuis de auto in de garage gezet en dan wordt het kijken of ik alle ruimte goed heb uitgemeten. Maar niets is minder waar, hij past makkelijk in de garage en heb genoeg ruimte om er langs te lopen. Prima dus.
De dag erna werd het tijd om eens te kijken wat we nu daadwerkelijk gekocht hebben. Het verhaal dat de auto 2 jaar geleden gerestaureerd is, moet ik aannemen, documentatie ontbreekt namelijk. MAAR, wat kunnen we zien en wat niet... De auto is knetter hard. Voorzien van nieuw bodemmateriaal, nieuwe plaatdelen in gelast. Geen eilandvorming kunnen vinden nog van slecht bodywork en vrijwel alles is nieuw. Nieuw glas, nieuwe klokken, nieuwe radio (retro), nieuwe draadboom, stuurkolom, frisse motor enz enz.
Maar al snel deden de eerste technische mankementen zich voor. Een daarvan was het ruitwisser mechaniek. Een hoop gekraak en maar weinig wis-was bewegingen. Iets waar ik best wel vrees voor had, om dit weer op orde te krijgen. Na wat onderzoek, bleek ook nog eens beide wissers dezelfde kant op te kaan, wanneer ze enigszins hun werk deden. Ofwel, balen. Maar, vanmorgen de moeite genomen om daar eens goed naar te kijken. Het systeem is vrij eenvoudig, een motor die enkel aan en uit gaat. Een kabel die heen en weer wordt gedrukt en een tandwiel welke de wisser aandrijft. Wat bleek is dat een geleider van de kabel los zat en dus bewoog ipv de kabel zelf. En wat wil nu het geluk. De beste bouwer heeft het niet juist in elkaar gezet, dus na het wisser draaipunt omgekeerd te hebben, zodat de kabel niet bovenlangs, maar onderlangs gaat, deden de wissers ook nog eens de juiste richting op te gaan.
Ik werd er helemaal gelukkig van, dus dat werkt weer prima.
Verder ben ik niet gegaan dan wat detail werk van de auto. Veel dingen zitten net niet recht. niet goed vast of niet juist afgesteld dan wel gemonteerd. Iets wat ik al eerder ben tegengekomen bij gerestaureerde Amerikanen. Ik heb dus nog genoeg te doen, maar als hij op de brug is geweest en een "apk-tje" heeft gehad, hoop ik snel langs het RDW te kunnen.
Iemand eigenlijk een snel antwoord op de vraag, of ruit sproeiers bij dit bouwjaar verplicht zijn?
In mijn nopjes, soon more.
Goed, na de aanschaf van de auto deze opgehaald bij Marcel van Leeuwen, van Cargo Express Europe in Lelystad. Een prima behandeling al daar en de woorden die daar gesproken werden deden mij goed. Termen als : Een erg mooie auto. deden mij steeds meer vermoeden dat ik toch echt wel iets goeds gekocht heb. Let wel, ik heb de auto niet eerder IRL gezien en dat risico kan ik je niet adviseren. Ik 2 maanden tijd wordt je 5 jaar ouder en wordt je kop grijs mocht je niet tegen de stress kunnen. Al met al, een dagje uit, mijn vader meegenomen om de trekkende auto te besturen daar ik geen BE heb, en waar vaders gaat, gaat moeders ook mee...
En jawel, toen ik de papierenwinkel met Marcel nog stond door te nemen, stond moeders al luid juichend en blij te roepen, dat zij hem al had gezien... En toen moest ik mezelf ook confronteren met het eerste aangezicht van de auto... De loods naderend stond ie daar dan, netjes en alleen... althans dat denk, want ik had geen oog meer voor wat er nog meer stond... De auto is top, gaaf en zo verbluffend, dat er een ton van last van mijn schouders viel, toen ik zag dat het geen zeperd is. En dat werd wel bevestigd door de heren al daar.
Niet al te lang ge wacht, dus de auto op de trailer gereden en na een korte babbel met Vader van Leeuwen snel weer naar huis toe.
Eenmaal thuis, eigenlijk het zelfde ritueel, Lossen die handel...Al moest ik eerst met de auto op de trailer langs mijn werk, verzoekje van mijn enthousiaste werkgever en collega's al daar.
Thuis de auto in de garage gezet en dan wordt het kijken of ik alle ruimte goed heb uitgemeten. Maar niets is minder waar, hij past makkelijk in de garage en heb genoeg ruimte om er langs te lopen. Prima dus.
De dag erna werd het tijd om eens te kijken wat we nu daadwerkelijk gekocht hebben. Het verhaal dat de auto 2 jaar geleden gerestaureerd is, moet ik aannemen, documentatie ontbreekt namelijk. MAAR, wat kunnen we zien en wat niet... De auto is knetter hard. Voorzien van nieuw bodemmateriaal, nieuwe plaatdelen in gelast. Geen eilandvorming kunnen vinden nog van slecht bodywork en vrijwel alles is nieuw. Nieuw glas, nieuwe klokken, nieuwe radio (retro), nieuwe draadboom, stuurkolom, frisse motor enz enz.
Maar al snel deden de eerste technische mankementen zich voor. Een daarvan was het ruitwisser mechaniek. Een hoop gekraak en maar weinig wis-was bewegingen. Iets waar ik best wel vrees voor had, om dit weer op orde te krijgen. Na wat onderzoek, bleek ook nog eens beide wissers dezelfde kant op te kaan, wanneer ze enigszins hun werk deden. Ofwel, balen. Maar, vanmorgen de moeite genomen om daar eens goed naar te kijken. Het systeem is vrij eenvoudig, een motor die enkel aan en uit gaat. Een kabel die heen en weer wordt gedrukt en een tandwiel welke de wisser aandrijft. Wat bleek is dat een geleider van de kabel los zat en dus bewoog ipv de kabel zelf. En wat wil nu het geluk. De beste bouwer heeft het niet juist in elkaar gezet, dus na het wisser draaipunt omgekeerd te hebben, zodat de kabel niet bovenlangs, maar onderlangs gaat, deden de wissers ook nog eens de juiste richting op te gaan.
Ik werd er helemaal gelukkig van, dus dat werkt weer prima.
Verder ben ik niet gegaan dan wat detail werk van de auto. Veel dingen zitten net niet recht. niet goed vast of niet juist afgesteld dan wel gemonteerd. Iets wat ik al eerder ben tegengekomen bij gerestaureerde Amerikanen. Ik heb dus nog genoeg te doen, maar als hij op de brug is geweest en een "apk-tje" heeft gehad, hoop ik snel langs het RDW te kunnen.
Iemand eigenlijk een snel antwoord op de vraag, of ruit sproeiers bij dit bouwjaar verplicht zijn?
In mijn nopjes, soon more.
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
nice! 8) zie dat t een handbak is...leuk...is t een 4bak of heb je een overdrive?
Martin
Martin
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Hier vind je de regelgeving vanaf waneer wat moet werken.
http://www.autoadviezen.nl/Downloads/Bouwjarenblad.pdf
http://www.autoadviezen.nl/Downloads/Bouwjarenblad.pdf
-
- Posts: 224
- Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Top, dat zit wel goed dus.
Tnx
Ik weet nog niet of de 4 een overdrive is of een echte versnelling.
Tnx
Ik weet nog niet of de 4 een overdrive is of een echte versnelling.
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Proficiat!
Mooie wagen maar ik had voor dat geld niet het risico genomen en een vliegticket gekocht.
Mooie wagen maar ik had voor dat geld niet het risico genomen en een vliegticket gekocht.
-
- Posts: 62
- Joined: Sun May 23, 2010 10:39 pm
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
mooi wagen veel plezier ermee!
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
mooie wagen... is mijn droomauto een 57 bel air hardtop
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Hele mooie 57 Bel Air,
Als je voorruit sproeiers wilt, kun je speciale Windshield Wiper Escutcheons bestellen ( wat een woord )
Dat zijn die dingen waar de asjes v/d ruitenwisser armen mee vast zitten, die hebben dan nozzles ( sproeiertjes ) waar je slangetjes op aan kunt sluiten.
Dan nog een tankje met een e-pompje / drukknop en wat slangetejs
Hieronder zie je wat ik bedoel.
http://www.danchuk.com/ItemForm.aspx?it ... 425ae94976
http://www.danchuk.com/ItemForm.aspx?it ... 425ae94976
Suc 6 met keuren
Gr, Jo
Als je voorruit sproeiers wilt, kun je speciale Windshield Wiper Escutcheons bestellen ( wat een woord )
Dat zijn die dingen waar de asjes v/d ruitenwisser armen mee vast zitten, die hebben dan nozzles ( sproeiertjes ) waar je slangetjes op aan kunt sluiten.
Dan nog een tankje met een e-pompje / drukknop en wat slangetejs
Hieronder zie je wat ik bedoel.
http://www.danchuk.com/ItemForm.aspx?it ... 425ae94976
http://www.danchuk.com/ItemForm.aspx?it ... 425ae94976
Suc 6 met keuren
Gr, Jo
-
- Posts: 224
- Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
De nozzles zitten erin, maar zijn niet aangesloten. Daar het niet verplicht is, ga ik ook niet onnodig dit erin maken.
Iemand nog een setje koplampen te leen voor de keuring? De huidige lampen zijn nieuw en geven prima licht. Maarja, sealed beam... Dus een setje classic lights, rover mini lampen om te lenen??? Ga van de week even bij de sloop langs vooreen setje. Ik weet, voor 3 tientjez heb je al een set, maar made in china en of je daarnu echt beter van wordt?....
Iemand nog een setje koplampen te leen voor de keuring? De huidige lampen zijn nieuw en geven prima licht. Maarja, sealed beam... Dus een setje classic lights, rover mini lampen om te lenen??? Ga van de week even bij de sloop langs vooreen setje. Ik weet, voor 3 tientjez heb je al een set, maar made in china en of je daarnu echt beter van wordt?....
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
mooie wagen!!
lampen kun je gewoon kopen bij de plaatselijke automaterialenzaak
b.v. van hella of valeo
dacht dat ik 70 euro kwijt was
lampen kun je gewoon kopen bij de plaatselijke automaterialenzaak
b.v. van hella of valeo
dacht dat ik 70 euro kwijt was
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
8) mooi hoor, maar ik dacht dat je voor die leeftijd wel de sealed beams mag hebben. Is dacht ik geen afkeur meer, je kan natuurlijk effe bellen.
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Gewoon knetterharde porno....en geen kut of tiet te zien.
Wat een mooie wagen en met jouw "eisen" wat betreft afwerking komt het zeker goed.
Heel veel plezier ervan maar dat zal wel lukken denk ik.
Eind van de maand American sunday of ga je dat niet redden ?
Wat een mooie wagen en met jouw "eisen" wat betreft afwerking komt het zeker goed.
Heel veel plezier ervan maar dat zal wel lukken denk ik.
Eind van de maand American sunday of ga je dat niet redden ?
-
- Posts: 224
- Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Nope,
Title is nog onderweg, technisch nog wat puntjes en dan de RDW keuring nog, dus helaas. dat gaan we niet redden.
Title is nog onderweg, technisch nog wat puntjes en dan de RDW keuring nog, dus helaas. dat gaan we niet redden.
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Hele mooie Bel Air! Gefeliciteerd met de aankoop, veel plezier met de ritjes!
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Was het niet zo dat ze mogen blijven zitten als het lichtbeeld goed is?boyanka wrote:8) mooi hoor, maar ik dacht dat je voor die leeftijd wel de sealed beams mag hebben. Is dacht ik geen afkeur meer, je kan natuurlijk effe bellen.