Overleg MRB oldtimers mislukt

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by Remon. »

Texas Boy wrote:Achterliggende gedachte is ook dat de mensen die dagelijks met oldtimers deze nu snel verkopen en een nieuwe auto kopen want dat wille ze blijkbaar in Den Haag, dat de burger snel nieuwe spullen koopt, helpt de economie toch :?
Inderdaad. Tenminste dat is de gedachte van Markx Rutte. Economie graat groeien dus wij bezuinigen niet meer :lol: Ziel
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by silentchaos »

Texas Boy wrote:Achterliggende gedachte is ook dat de mensen die dagelijks met oldtimers deze nu snel verkopen en een nieuwe auto kopen want dat wille ze blijkbaar in Den Haag, dat de burger snel nieuwe spullen koopt, helpt de economie toch :?
Ja fantastisch he hoe ook alles op milieu wordt gegooid in dit soort gevallen :P

Het stimuleren van de consumptiemaatschappij is volgens mij slechter voor het milieu dan 30 jaar lang in dezelfde auto rijden.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by Wolfman »

Gewoon vanaf nu ieder weekend naar Den Haag met zijn allen en iedere keer alles lamleggen daar.
Tijd van wachten is over.
Het gaat er nu toch echt naar uit zien dat vele van ons met hun hobby (of zelfs levenswijze) moeten stoppen.
En als dat al niet erg genoeg is zijn ze ook nog een aardig kapitaal kwijt want je ride is geen klote meer waard. En als je niet kan schorsen omdat je geen garage hebt ben je helemaal de lul. Iedere maand dat hij niet verkocht is betaal je je scheel aan MRB.
Dus uiteindelijk moet je hem wel bijna weggeven.

Over mijn lijk dit! Ik zal echt heel wat ellende gaan veroorzaken daar in DenHaag voordat er door gaat.

Tijd voor actie! :x
MADthieu
Posts: 459
Joined: Thu Oct 06, 2005 4:42 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by MADthieu »

ik zie dat 1/4 tarief nog best zitten ...

ik heb een pick-up op benzine. als ik nu de berekening er op los laat zonder dat 1/4 tarief. krijg ik dit ...

MRB per jaar is 672,- dat is 168,- per kwartaal.

als ik hier slechts 25% van zou moeten gaan betalen dan komt dat op 14 euri per mnd.
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by Kustom »

Wat weegt die?
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by silentchaos »

MADthieu wrote:ik zie dat 1/4 tarief nog best zitten ...

ik heb een pick-up op benzine. als ik nu de berekening er op los laat zonder dat 1/4 tarief. krijg ik dit ...

MRB per jaar is 672,- dat is 168,- per kwartaal.

als ik hier slechts 25% van zou moeten gaan betalen dan komt dat op 14 euri per mnd.
Lichte auto dan...

Mijn Impala is al vrij licht (1660kg), ik zou 276 per kwartaal kwijt zijn, dus 92 per maand.... Vind ik nogal wat!
Met 25% dus 23 euro, vind ik nog wel prima, maar ik vind de hele achterliggende gedachte belachelijk en de consequenties die dit soort nieuwe regelingen gaan hebben, daarom ben ik tegen :)
MADthieu
Posts: 459
Joined: Thu Oct 06, 2005 4:42 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by MADthieu »

massa rijklaar is 1890kg ledig voertuig 1790kg
het verschil zit hem in het feit dat het een 'bedrijfswagen' is.
en NH is geen randstad ...
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by Remon. »

MADthieu wrote:massa rijklaar is 1890kg ledig voertuig 1790kg
het verschil zit hem in het feit dat het een 'bedrijfswagen' is.
en NH is geen randstad ...
Bestelauto scheelt inderdaad allicht iets. Provincie wordt niet meegenomen dus dat heeft geen effect.
Maar rij je zo weinig dat die op ontvetter loopt of andere redenen? Lijkt me voldoende, ruim 1 euro per 5 kilometer wegbrengen..
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by Homer »

Ik hoor hier somminge roepen AKTIE ! AKTIE !, maar wat gebeurd er hier , niets we gaan allemaal ( de meeste ) netjes betalen na 1 jan 2014, je hoeft er niets voor te doen, valt automaties op de deurmat, of schorssen, als dat tot de mogelijkheden gaat horen,tja als dat wegvalt zullen er veel kentekens als zijnde export, sloop geregistreed gaan worden, en dan kun je de hobby evt lekker in je garage ( als je die hebt ) droog uitoeffen, net doen of je rijdt, is een stuk goedkoper in iedergeval.
Het gaat er nu toch echt naar uit zien dat vele van ons met hun hobby (of zelfs levenswijze) moeten stoppen.
En wat is levenswijze, de jongeren die met een GTItje rijden hebben ook een eigen levenswijze, deze moeten ook gaan betalen, maar niet meer als een normale auto,tja.............. je rijdt dan een grote pooierbak, en hebt het geluk gehad dat je vanaf '95 vrijstelling hebt gehad van de HSB, dus wie kapsones heeft zal hier voor moeten gaan betalen vanaf 2014.
Mijn buurman heeft een Opel A kadett, en die maakt zich niet druk voor de 50 euro in de 3/mnd, en voor het klein aantal grote USA cars op het totaal oldtimer aantal, kunnen ze niet de hele regeling op aanpassen/behouden.

Ik ben er ook niet blij mee, maar zal wel moeten gaan betalen, de auto heel het jaar in de garage laten staan is ook geen optie.'t is gewoon kut!
DarkPino
Posts: 173
Joined: Tue Oct 30, 2012 11:12 am

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by DarkPino »

Ik ben voor actie! We zullen dan voor 30 april naar het binnenhof moeten met een echt hele grote groep!

Het beste is misschien nog aankomende week, hoe eerder hoe beter denk ik?
MADthieu
Posts: 459
Joined: Thu Oct 06, 2005 4:42 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by MADthieu »

ff ruim gezien ...

op LPG betaal ik voor dezelfde wagen, 418,- per 3 mnd. belasting. delen door 3 is dan 139,- per mnd.

voor die 139 per mnd. kan ik nu +_80 ltr benzine scoren. daar rij ik +_ 400 km op.

als ik eerst 139,- belasting per mnd. MOET gaan betalen om op LPG te MOGEN rijden. (afgezien vh inbouwen!)
moet ik vervolgens nog 80 ltr LPG kopen om hetzelfde aantal km te kunnen rijden. dat is +_ 48 euro meer ...
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by Remon. »

Homer wrote: en voor het klein aantal grote USA cars op het totaal oldtimer aantal, kunnen ze niet de hele regeling op aanpassen/behouden.
Hoeveel US classics zijn er eigenlijk in Nederland, bij benadering? Vergeet ook de Land Rovers, (echte) Mercedessen en bijvoorbeeld Rollses, Bentleys, etc niet.
MADthieu
Posts: 459
Joined: Thu Oct 06, 2005 4:42 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by MADthieu »

en de mensen die 1 of meerdere motoren/bromfietsen hebben staan ...
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by Texas Boy »

Remon. wrote:Hoeveel US classics zijn er eigenlijk in Nederland, bij benadering? Vergeet ook de Land Rovers, (echte) Mercedessen en bijvoorbeeld Rollses, Bentleys, etc niet.

Je vraag is denk ik wat verwarrend, want een Bentley is geen US classic :P



Op 1 januari 2007 telde Nederland bijna 323 duizend motorvoertuigen van 25 jaar of ouder, tweemaal zoveel als in 2000. Ruim zes op de tien oldtimers zijn personenwagens.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by Supervaags »

MADthieu wrote:en de mensen die 1 of meerdere motoren/bromfietsen hebben staan ...
mijn motor is belastingvrij.. daar wil ik wel een beetje belasting voor betalen dat is niet zon wereldbedrag en ik rijd er regelmatig mee..
de chevy gaat dan ook waarschijnlijk de deur uit.. (tenzij je de auto kunt schorsen.. pleur ik hem bij een boer neer, verkopen kan toch niet)
Locked