Rallyesmokers 57 Bel air

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Rallyesmokers 57 Bel air

Post by Funk »

Nou weet ik niet wat je betaald hebt, maar ik denk dat je bij de meeste auto's wel dergelijke zaken zal treffen, en het zijn ook relatief kleine klussen die je noemt. Niet voldoende om je het plezier in de auto te laten ontnemen lijkt me 8)

Nu foto's van de verlaging!
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: Rallyesmokers 57 Bel air

Post by Rallyesmoker »

Precies.

Fotos volgen nog. Thrust me
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: Rallyesmokers 57 Bel air

Post by Rallyesmoker »

Afgelopen weekend bezig geweest met de bladveren achter. Deze waren zogezegd op z'n amerikaans verlaagd. Rechts was behoorlijk ver door gezakt en vroeg dus om een nabehandeling.

Image

Duidelijk lijkt we....

Na wat uurtjes geknutsel staan beide veren weer op dezelfde hoogte. Hoe? op dezelfde manier als het veroorzaakt is. Later wil ik nieuwe veren kopen, maar eerst maar eens keuren.

Vooralsnog staat de auto nu recht en staat hij er nu zo bij.

Image

Voor is hij nu 2" verlaagd en achter zal ook zeker wel lager zijn dan gebruikelijk. Aangezien er verstellers op zitten achter om de bladveren op hoogte te zetten, neem ik aan dat de 4pack bladveer ook zeker niet de originele zijn.

Ik twijfel nog of ik hem achter nog 1 tand lager zet (staat nu op de middelste van 3). Daarmee komt de auto weer wat rechter te staan. Echter kan ik dat beter bepalen met de nieuwe wieltjes, welke voor de zomer op het programma staan. Voorlopig staat hij zo prima.

Ook heb ik maandag de nieuwe koplampen binnen gekregen. Besteld aan de hand van een tip, zijn het koplampen geworden van een mini classic. Zeer goedkoop kan ik zeggen, voor nog geen 4 tientjes op de deurmat. Helemaal naar wens ishet niet, want deze hebben niet het klassieke bolle glas. Dus wellicht dat na de keuring de sealed beams er weer in gaan, just voor de lookt. Zo vak zal er toch niet in het donker gereden worden.

Dinsdag 7 Mei gaat hij naar het RDW, laten we hopen voor de eerste en enige keer.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Rallyesmokers 57 Bel air

Post by Corp »

prachtige auto
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Rallyesmokers 57 Bel air

Post by Funk »

8)
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Rallyesmokers 57 Bel air

Post by rene74monte »

Rallyesmoker wrote:Nee, belazerd zeker niet. Het is meer de manier waarop amerikanen te werk gaan. Alemaal leuk, iedereen refereerd aan wat ze zien op televisie, maar geloof me, je ziet de helft niet van wat er gebeund wordt. En waarom zou je ook anders doen, als er geen keuring op komt.

Technisch gezien mankeert er helemaal niet veel aan. Ik zeg 90% is in orde, dus wat is veel?

Hoge prijsklasse, die gedachte kan ik me wel in vinden. Echter heb ik in de jaren dat ik gekeken heb, vrijwel geen zwlfde exemplaar gevonden voor dit geld in deze staat. Ik heb zeker niet weinig betaald, maar wees gerust, naar ik mag geloven, ook niet te veel. Daarbij natuurlijk het feit er staan van 2 a 3 de prijs.

Als ik maar gelukkig ben joh, dat scheelt de helft al ;)

kijk , dat is natuurlijk mooi , ik was gewoon benieuwd , maar inderdaad , als je gelukkig bent dan is het in orde :thumbs:
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Rallyesmokers 57 Bel air

Post by Detroitsteel »

Strak ding :)

En eh, kunnen we in de toekomst dit verwachten.. :D

http://www.dumpert.nl/mediabase/6539421 ... motor.html
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: Rallyesmokers 57 Bel air

Post by Rallyesmoker »

Dat ding is standaard man. Zo snel zijn ze allemaal ;)

I WISH.
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: Rallyesmokers 57 Bel air

Post by smokey »

Rallyesmoker wrote:Thrust me
:eek:
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Rallyesmokers 57 Bel air

Post by Corp »

LOL deeper deeper
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: Rallyesmokers 57 Bel air

Post by smokey »

Corp wrote:LOL deeper deeper
:moony: :foei: :barf:
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Rallyesmokers 57 Bel air

Post by mercury1970 »

Image
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: Rallyesmokers 57 Bel air

Post by Rallyesmoker »

Vandaag voor de keuring. Netjes weer op de trailer erheen gereden, ruim op tijd voor afspraak werd ik ook ruim van te voren geholpen. Ze hadden er zeker zin in :D

Maar van 1,5 uur later stonden we weer buiten.... :?

Maar goed, WEL MET EEN GOEDKEURING :jump:

De keuring verliep eigenlijk best vlekkeloos. Na de administratieve rompslomp begon de keurmeester met kwijlen en daarna met keuren. Even onderkant kijken...niets op aan te merken. Even onderstel pijnigen. Mwa, ook wel in orde. Wiellagers ok, ophangingen ok. Veren ok 8) . Adviesje vanuit technisch oogpunt om wel een vliegwiel cover te monteren. Door naar de koplampen, welke ik dus een stel mini classic lampen in heb gezet. Stonden die dingen gruwelijk verkeerd, wat een verrassing....maar meneer de keurmeester ging daar mooi niets aan doen, dus ikzelf maar met een fittingschroevendraaiertje terplekke die dingen bijgesteld. Happy again :thumbs: Vervolgens de remtest, natuurlijk ook ok in de rollen, maar toen die 5 meter daarna, op glad wegdek, blokkeerde de achterkant...overberemd dus. Dus ff een leuk praatje, dat het beter is om daar iets aan te doen, wat we ook zeker gaan doen, maar ook even gekeken waaron dit het geval is. Natuurlijk de rembooster en schijven conversie, dus duidelijk. Even een begrenzer er tussen zetten, zegt de man, wel zo wijs. Hebben ze allemaal, dus is wel ok. :lol: :lol: :thumbs: Toen nog ff een VIN erin meppen en afrekenen maar....

... Nou, voor net ff geen 280 euro stonden we weer buiten. Afleggers, maar hij was wel in 1 x goed, dus :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Nu nog wachten op de papiertjes en dan plaatjes bestellen en genieten maar. :cheers:
joco
Posts: 359
Joined: Sun Jul 22, 2007 8:24 pm

Re: Rallyesmokers 57 Bel air

Post by joco »

Gefeliciteerd met je nieuwe kenteken :thumbs:

Gr, Jo
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Rallyesmokers 57 Bel air

Post by rene74monte »

mooi werk man , en nu lekker tuffen , het zijn soms wel een stel zeikerds bij de rdw , maar ja , het is niet anders
Post Reply