Rallyesmokers 57 Bel air
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Nou weet ik niet wat je betaald hebt, maar ik denk dat je bij de meeste auto's wel dergelijke zaken zal treffen, en het zijn ook relatief kleine klussen die je noemt. Niet voldoende om je het plezier in de auto te laten ontnemen lijkt me 8)
Nu foto's van de verlaging!
Nu foto's van de verlaging!
-
- Posts: 224
- Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Precies.
Fotos volgen nog. Thrust me
Fotos volgen nog. Thrust me
-
- Posts: 224
- Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Afgelopen weekend bezig geweest met de bladveren achter. Deze waren zogezegd op z'n amerikaans verlaagd. Rechts was behoorlijk ver door gezakt en vroeg dus om een nabehandeling.
Duidelijk lijkt we....
Na wat uurtjes geknutsel staan beide veren weer op dezelfde hoogte. Hoe? op dezelfde manier als het veroorzaakt is. Later wil ik nieuwe veren kopen, maar eerst maar eens keuren.
Vooralsnog staat de auto nu recht en staat hij er nu zo bij.
Voor is hij nu 2" verlaagd en achter zal ook zeker wel lager zijn dan gebruikelijk. Aangezien er verstellers op zitten achter om de bladveren op hoogte te zetten, neem ik aan dat de 4pack bladveer ook zeker niet de originele zijn.
Ik twijfel nog of ik hem achter nog 1 tand lager zet (staat nu op de middelste van 3). Daarmee komt de auto weer wat rechter te staan. Echter kan ik dat beter bepalen met de nieuwe wieltjes, welke voor de zomer op het programma staan. Voorlopig staat hij zo prima.
Ook heb ik maandag de nieuwe koplampen binnen gekregen. Besteld aan de hand van een tip, zijn het koplampen geworden van een mini classic. Zeer goedkoop kan ik zeggen, voor nog geen 4 tientjes op de deurmat. Helemaal naar wens ishet niet, want deze hebben niet het klassieke bolle glas. Dus wellicht dat na de keuring de sealed beams er weer in gaan, just voor de lookt. Zo vak zal er toch niet in het donker gereden worden.
Dinsdag 7 Mei gaat hij naar het RDW, laten we hopen voor de eerste en enige keer.
Duidelijk lijkt we....
Na wat uurtjes geknutsel staan beide veren weer op dezelfde hoogte. Hoe? op dezelfde manier als het veroorzaakt is. Later wil ik nieuwe veren kopen, maar eerst maar eens keuren.
Vooralsnog staat de auto nu recht en staat hij er nu zo bij.
Voor is hij nu 2" verlaagd en achter zal ook zeker wel lager zijn dan gebruikelijk. Aangezien er verstellers op zitten achter om de bladveren op hoogte te zetten, neem ik aan dat de 4pack bladveer ook zeker niet de originele zijn.
Ik twijfel nog of ik hem achter nog 1 tand lager zet (staat nu op de middelste van 3). Daarmee komt de auto weer wat rechter te staan. Echter kan ik dat beter bepalen met de nieuwe wieltjes, welke voor de zomer op het programma staan. Voorlopig staat hij zo prima.
Ook heb ik maandag de nieuwe koplampen binnen gekregen. Besteld aan de hand van een tip, zijn het koplampen geworden van een mini classic. Zeer goedkoop kan ik zeggen, voor nog geen 4 tientjes op de deurmat. Helemaal naar wens ishet niet, want deze hebben niet het klassieke bolle glas. Dus wellicht dat na de keuring de sealed beams er weer in gaan, just voor de lookt. Zo vak zal er toch niet in het donker gereden worden.
Dinsdag 7 Mei gaat hij naar het RDW, laten we hopen voor de eerste en enige keer.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Rallyesmoker wrote:Nee, belazerd zeker niet. Het is meer de manier waarop amerikanen te werk gaan. Alemaal leuk, iedereen refereerd aan wat ze zien op televisie, maar geloof me, je ziet de helft niet van wat er gebeund wordt. En waarom zou je ook anders doen, als er geen keuring op komt.
Technisch gezien mankeert er helemaal niet veel aan. Ik zeg 90% is in orde, dus wat is veel?
Hoge prijsklasse, die gedachte kan ik me wel in vinden. Echter heb ik in de jaren dat ik gekeken heb, vrijwel geen zwlfde exemplaar gevonden voor dit geld in deze staat. Ik heb zeker niet weinig betaald, maar wees gerust, naar ik mag geloven, ook niet te veel. Daarbij natuurlijk het feit er staan van 2 a 3 de prijs.
Als ik maar gelukkig ben joh, dat scheelt de helft al
kijk , dat is natuurlijk mooi , ik was gewoon benieuwd , maar inderdaad , als je gelukkig bent dan is het in orde
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Strak ding
En eh, kunnen we in de toekomst dit verwachten..
http://www.dumpert.nl/mediabase/6539421 ... motor.html
En eh, kunnen we in de toekomst dit verwachten..
http://www.dumpert.nl/mediabase/6539421 ... motor.html
-
- Posts: 224
- Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Dat ding is standaard man. Zo snel zijn ze allemaal
I WISH.
I WISH.
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Rallyesmoker wrote:Thrust me
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
LOL deeper deeper
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Corp wrote:LOL deeper deeper
-
- Posts: 224
- Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Vandaag voor de keuring. Netjes weer op de trailer erheen gereden, ruim op tijd voor afspraak werd ik ook ruim van te voren geholpen. Ze hadden er zeker zin in
Maar van 1,5 uur later stonden we weer buiten....
Maar goed, WEL MET EEN GOEDKEURING
De keuring verliep eigenlijk best vlekkeloos. Na de administratieve rompslomp begon de keurmeester met kwijlen en daarna met keuren. Even onderkant kijken...niets op aan te merken. Even onderstel pijnigen. Mwa, ook wel in orde. Wiellagers ok, ophangingen ok. Veren ok 8) . Adviesje vanuit technisch oogpunt om wel een vliegwiel cover te monteren. Door naar de koplampen, welke ik dus een stel mini classic lampen in heb gezet. Stonden die dingen gruwelijk verkeerd, wat een verrassing....maar meneer de keurmeester ging daar mooi niets aan doen, dus ikzelf maar met een fittingschroevendraaiertje terplekke die dingen bijgesteld. Happy again Vervolgens de remtest, natuurlijk ook ok in de rollen, maar toen die 5 meter daarna, op glad wegdek, blokkeerde de achterkant...overberemd dus. Dus ff een leuk praatje, dat het beter is om daar iets aan te doen, wat we ook zeker gaan doen, maar ook even gekeken waaron dit het geval is. Natuurlijk de rembooster en schijven conversie, dus duidelijk. Even een begrenzer er tussen zetten, zegt de man, wel zo wijs. Hebben ze allemaal, dus is wel ok. Toen nog ff een VIN erin meppen en afrekenen maar....
... Nou, voor net ff geen 280 euro stonden we weer buiten. Afleggers, maar hij was wel in 1 x goed, dus
Nu nog wachten op de papiertjes en dan plaatjes bestellen en genieten maar.
Maar van 1,5 uur later stonden we weer buiten....
Maar goed, WEL MET EEN GOEDKEURING
De keuring verliep eigenlijk best vlekkeloos. Na de administratieve rompslomp begon de keurmeester met kwijlen en daarna met keuren. Even onderkant kijken...niets op aan te merken. Even onderstel pijnigen. Mwa, ook wel in orde. Wiellagers ok, ophangingen ok. Veren ok 8) . Adviesje vanuit technisch oogpunt om wel een vliegwiel cover te monteren. Door naar de koplampen, welke ik dus een stel mini classic lampen in heb gezet. Stonden die dingen gruwelijk verkeerd, wat een verrassing....maar meneer de keurmeester ging daar mooi niets aan doen, dus ikzelf maar met een fittingschroevendraaiertje terplekke die dingen bijgesteld. Happy again Vervolgens de remtest, natuurlijk ook ok in de rollen, maar toen die 5 meter daarna, op glad wegdek, blokkeerde de achterkant...overberemd dus. Dus ff een leuk praatje, dat het beter is om daar iets aan te doen, wat we ook zeker gaan doen, maar ook even gekeken waaron dit het geval is. Natuurlijk de rembooster en schijven conversie, dus duidelijk. Even een begrenzer er tussen zetten, zegt de man, wel zo wijs. Hebben ze allemaal, dus is wel ok. Toen nog ff een VIN erin meppen en afrekenen maar....
... Nou, voor net ff geen 280 euro stonden we weer buiten. Afleggers, maar hij was wel in 1 x goed, dus
Nu nog wachten op de papiertjes en dan plaatjes bestellen en genieten maar.
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
Gefeliciteerd met je nieuwe kenteken
Gr, Jo
Gr, Jo
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Rallyesmokers 57 Bel air
mooi werk man , en nu lekker tuffen , het zijn soms wel een stel zeikerds bij de rdw , maar ja , het is niet anders