MRB grijskentekens <40jr

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
chevydorus
Posts: 34
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:10 pm

MRB grijskentekens <40jr

Post by chevydorus »

Goedenavond!

Heel duidelijk wordt het me niet, wat betreft de nieuwe kabinetsplannen inzake de MRB-regelgeving en grijskentekens.
Wie weet wat de huidige plannen zijn voor grijs kentekens op LPG tussen 26-40 jaar? Geldt hiervoor ook het kwarttarief op benzine en de volle mep als deze op LPG rijdt of is ook LPG vrijgesteld?

Groeten, Dorus
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: MRB grijskentekens <40jr

Post by capricelimburg »

ja zelfde als personenwagens.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: MRB grijskentekens <40jr

Post by Corp »

volle mep
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: MRB grijskentekens <40jr

Post by M@ikel »

BRON?

voor ondernemers is geen LPG toeslag, dus zou ik niet weten wat dan de 'volle mep' moet inhouden?

(mijn nu 26 jaar en vrijgestelde bus zou lpg toeslag moeten hebben, maar ik krijg 0 aanslag omdat ik ondernemer ben)

M@ik
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: MRB grijskentekens <40jr

Post by Corp »

niet goed gelezen, had "grijs" over hoofd gezien
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: MRB grijskentekens <40jr

Post by pintor »

dat vroeg ik me nu ook af de grijs kenteken auto's op gas of diesel , waarom zouden die net zo belast worden als de geel kentekenwagens? de 25 jarige bedoel ik daarmee. zitten nog zoveel onduidelijkheden aan..
mikus
Posts: 211
Joined: Thu May 10, 2012 11:14 am

Re: MRB grijskentekens <40jr

Post by mikus »

Zoals ik het lees in alle overheidsbrieven en interpreteer zullen bedrijfsauto's die als zodanig gebruik worden een overgangsregeling genieten en particulieren met een grijs kenteken auto de volle mep moeten betalen. Maar helemaal duidelijk is het allemaal niet.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: MRB grijskentekens <40jr

Post by HarleyRob »

M@ikel wrote:BRON?

voor ondernemers is geen LPG toeslag, dus zou ik niet weten wat dan de 'volle mep' moet inhouden?

(mijn nu 26 jaar en vrijgestelde bus zou lpg toeslag moeten hebben, maar ik krijg 0 aanslag omdat ik ondernemer ben)

M@ik
Dat zal wel zodanig aangepast worden dat ook de kostenbewuste ondernemer genaa*d gaat worden.
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: MRB grijskentekens <40jr

Post by capricelimburg »

Uit de brief van Weekers:
Voor dieselauto’s en auto’s met een ingebouwde LPG-installatie geldt geen overgangsregeling. Dat
betekent dat voor personenauto’s en bestelauto’s rijdend op diesel of met een ingebouwde LPGinstallatie
en die jonger zijn dan 40 jaar het volle MRB-tarief verschuldigd is.
http://www.rijksoverheid.nl/ministeries ... imers.html
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: MRB grijskentekens <40jr

Post by Remon. »

Bestelauto's zijn onder te verdelen in particulier en ondernemer.

Als particulier ga je gewoon betalen voor als je op LPG of Diesel rijdt, omdat dit voor nieuwere auto's ook geldt. Het is dan wel iets minder vergeleken bij personenauto's.
Bestelauto ondernemer zal waarschijnlijk ook blijven zoals het is: vast bedrag per gewichtsklasse zonder brandstofverschillen. Of het maximum van 120 euro per jaar ook hier gaat gelden is inderdaad niet duidelijk.
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: MRB grijskentekens <40jr

Post by M@ikel »

HarleyRob wrote:
Dat zal wel zodanig aangepast worden dat ook de kostenbewuste ondernemer genaa*d gaat worden.
nee hoor, ik betaal met liefde dat beetje belasting wat grijs kenteken is, ik heb die bus niet uit kostenoogpunt oud (1 op 3,5 is niet echt een besparing hoor ), maar omdat ik dit model het fijnst vind rijden van allemaal. En die me aanstond op marktplaats was nou eenmaal uit 87 (rondom ramen vind ik fijn, en daar wordt je niet mee doodgegooid)

Ik betaal ook gewoon belasting voor mijn andere dagelijkse hoer (een bmw 540 uit 1993) en voor allebei gewoon bijtelling.

M@ik
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: MRB grijskentekens <40jr

Post by Lennard »

een klant van ons is bezig geweest hiermee ook die vertelde dat lpg en diesel op grijs wel vrijgesteld blijven zover ze het hem bij de belastingdienst konden vertellen. Lijkt op een gaatje in de regeling dan waar weer gebruik van gemnaakt kan worden
ik geloof dit zelf overigens niet echt eigenlijk

Groeten lennard
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: MRB grijskentekens <40jr

Post by pintor »

had dat ook ergens gelezen stond gelijk met de regel voor de motors
Remi
Posts: 276
Joined: Wed Nov 16, 2011 6:48 pm

Re: MRB grijskentekens <40jr

Post by Remi »

Grijs blijft wel gewoon hetzelfde voor zo ver ik weet.

Een sub krijg je echter niet zo makkelijk op grijs(ben al wezen meten) :(

Kan dus alleen met enkele cabine, met een pickup moet het wel gaan denk ik zo
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: MRB grijskentekens <40jr

Post by pintor »

ben aan het googlen of ik die wet ergens kan vinden tot op heden nog niks concreets gevonden
Post Reply